در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

امرالله صالح بار دیگر به دنبال تفرقه افگنی


امرالله صالح: ایران از طریق گروه های شیعه در افغانستان دخالت میکند.
شاید آقای صالح در وقت حکومت خودخوانده شورای نظار و جمعیت و دوره امارت فرشته های نجات تا وقت حمله امریکایی ها به افغانستان یونیفورم ایرانی در جان داشته بود...








مردم افغانستان هیچگاهی فراموش نمیکنند که مرحوم برهان الدین ربانی عادت داشت با یک فشار طالبان همراه چوکی فرضی ریاست جمهوری خود به تهران فرار کند. یکی از مبانی اصلی ارتباط ربانی و حزب جمعیت اسلامی و شورای نظار همنژادی و همزبانی با ایرانیان بود. این روابط همین حالا هم به صورت صمیمانه وجود دارد و آقای امرالله صالح جاسوس برجسته چند جانبه که در راس استخبارات افغانستان قرار داشت از این موضوع اطلاع کامل و کافی دارد.
همین آقای ربانی وقتی بود که سلاح ایرانی در اختیار طالبان قرار داده آنها را فرشته های صلح میخواند و به آنان اجازه داد که تا دروازه های کابل برسند. آقای ربانی با مفکوره های قرون وسطی اخوان پیش از طالبان زمینه ورود القاعده را به افغانستان فراهم کرده بود. همین ایشان بودند که در دفاتر استخبارات پاکستان جا انداخته و هر روزی بر سر سرنوشت مردم دردمند این دیار معامله مینمود. 

وظیفه مهم آقای ربانی را فی الحال فرزند ایشان آقای صلاح الدین ربانی به دست گرفته و در دفاتر استخبارات پاکستان آزادی فرشته های صلح مرحوم ربانی را طلب می کند.

اگر چه که امروزه بقایای شورای نظار با سرقت تسلیحات و تدارکات اردو و پولیس ملی خود را مجهز میکند ولی در زمان جهاد و حکومت خودخوانده جمعیت و شورای نظار و هم در دوره امارت فرشته های نجات یونفورم نظامی ایران، پول و تسلیحات آنها را در اختیار داشتند. آقای صالح بعد از اتمام ریاست در استخبارات و در وقت شروع تظاهرات انتخاباتی در ایران به تقلید از ایرانیان چند روزی دستبند سبز به دست میبست.

شاید آقای صالح در وقت حکومت خودخوانده شورای نظار و جمعیت و دوره امارت فرشته های نجات تا وقت حمله امریکایی ها به افغانستان یونیفورم ایرانی در جان داشته بود.


حمله اخیر آقای صالح به شیعیان و وابسته نشان دادن آنها به ایرانی ها بدون تفکیک کردن بازی مرموز استخباراتی ایشان است.
آقای صالح فراموش نکند که شیعیان وابسته به ایران مانند شیخ آصف محسنی، سید حسین انوری، سید محمد علی جاوید و...سیاست های خود را در همسویی با ایران و شورای نظار تنظیم کرده و تا به حال تنظیم میکنند.

منبع: کابل پرس

۱ نظر:

  1. با عرض سلام
    با تآسف این خبر را شنیدم ، هر چقدر زمان هم بگذرد ولی باز هم دشمنان مردم ما دست از تفرقه و تخریب بر نمی دارند.
    ولی چطور میتوان این عکس ها را با یک متن صریح در جواب امرالله خان در سایت های بین المللی مثلی بی بی سی فرستاد.
    چون اگر جواب دشمن را در زمان و موقعیت مناسب نداد، دشمن بیشتر از این گستاخ خواهند شد.

    پاسخحذف