در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

فعالین مدنی و مردم بامیان کاپ جام مقام اول فساد اداری درجهان را به حامد کرزی اهدا کردند



امروز شنبه 18 قوس مطابق با 8 دسمبر، جمعی از فعالین مدنی و مردم بامیان دریک اقدام نمادین و طنزآمیز، کاپ (جام) مقام اول فساد اداری درجهان را به تمثال حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان اهدا کردند. این اقدام درپی آن انجام می شود که هفته گذشته سازمان بین المللی شفافیت جهانی (The International Transparency Group) دولت افغانستان به عنوان فاسد ترین دولت درجهان شناخته شد...

امروز شنبه 18 قوس مطابق با 8 دسمبر، جمعی از فعالین مدنی و مردم بامیان دریک اقدام نمادین و طنزآمیز، کاپ (جام) مقام اول فساد اداری درجهان را به تمثال حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان اهدا کردند.
این اقدام درپی آن انجام می شود که هفته گذشته سازمان بین المللی شفافیت جهانی (The International Transparency Group) دولت افغانستان به عنوان فاسد ترین دولت درجهان شناخته شد.
همچنین فعالین مدنی ومردم بامیان یک عدد الیکین (هریکین) را به عنوان نماد اعتراض بامیانی ها، به تمثال رئیس جمهور کرزی دادند. الیکین (هریکین) اولین بار درمظاهره حق خواهی دراعتراض به کم کاری های وزارت انرژی و آب وعدم دسترسی بامیانیها به برق درسال 1389 استفاده شد.
داوود وصل یکی ازفعالین مدنی بامیان وازسازماندهندگان این برنامه گفت: "شما شاهد این واقعیت تلخ هستید که در200 متری من، مردمی هستند که درقرن 21 درمغاره هایی زندگی می کنند که 2000 سال قبل ساخته شده اند و وزیران کابینه سفرهای میلیون دالری می کنند و خرج یک شب شان برابر با اعمار سرپناه برای مغاره نشیننان می شود".
وی همچنین اضافه کرد: "اسماعیل خان وزیر انرژی و آب در جلسه استیضاحش درهفته گذشته درمجلس نمایندگان گفته بود که ما سه پروژه برق دربامیان اعمار کردیم. ما هیچ اثری ازاین پروژه ها در بامیان نمی بینیم. آیا این فساد نیست؟".
بامیان ازجمله فقیرترین ولایات افغانستان است که مردم آن همواره به کم توجهی دولت مرکزی به بازسازی دراین ولایت اعتراض کرده اند.
قبلا نیز درسال 2009، مردم و فعالین مدنی بامیان دریک اقدام نمادین، سرکهای بازار بامیان را گاه گل کرده بودند و دراقدامی دیگر، به مرکب مدال خدمت داده بودند.
برای معلومات بیشتر به شماره های ذیل به تماس شوید:
مهدی مهرآئین 0799409697 و 0774240658
وداوود وصل: 0799408034
جمهوری سکوت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر