در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ آذر ۱۹, یکشنبه

حیمد رحیمی از سوی آکادمی ورزشی شهید مزاری تقدیر شد



این محفل با نواختن دمبوره و آوازخوانی حمید سخی زاده؛ آوازخوان محلی افغان همراه شد. وی آهنگی را در این محفل خواند که چندی پیش در فیستیوالی در کوریای جنوبی حایز مقام گردیده بود...

محفلی به افتخار حمیدرحیمی؛ مدال آور جهانی و قهرمان بوکس افغانستان در غرب کابل برگزار شده بود که روح‏الله نیکپا؛ مدال آور رشته تکواندو نیز در آن حضور یافته و مورد استقبال گرم مردم قرار گرفتند.
این مراسم در سالن مرکز تجارتی جمال غزنه توسط آکادمی  ورزشی شهید مزاری برگزار شده بود. قرار اعلام قبلی، آغاز محفل ساعت 2 بعد از ظهر بود؛ اما از حوالی ظهر روز جمعه (16 قوس) صدها نفر در جلو این مرکز و امتداد جاده‏ی مقابل آن صف کشیده و انتظار آمدن حمید رحیمی را می‏کشیدند. حمید رحیمی علی‏رغم تأخیر به دلیل ترافیک جاده و تراکم تعداد استقبال کنندگان، حوالی ساعت سه بعد از ظهر به محل مراسم رسیده و مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت.
شروع مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‏الله مجید بود و پس ازآن، حاجی ابراهیم پهلوان؛ قهرمان اسبق رشته کشتی افغانستان صحبت کوتاهی را ارایه کرد. وی به تمامی ورزشکاران توصیه نمود که هیچ‏گاهی از یاد خدا غافل نمانده و پیشوایان دینی و ائمه را از یاد نبرند. حاجی ابراهیم توکل به خدا و همراهی با مردم را پشتوانه‏‏ی اصلی هر قهرمان دانست و خاطر نشان ساخت که هر مقامی بدون پشتوانه‏ی الهی، مقطعی بوده و صاحب آن مقام، به زودی از جایگاهش سقوط نموده و از یاد خواهد رفت.
حمید رحیمی؛ قهرمان بوکس افغانستان نیز در سخنان مختصری با مردم، پشتکار و مقاومت خویش را دلیل اصلی موفقیت اش در این رشته دانست. وی یاد آور شد که "من زمانی که از افغانستان به اروپا مهاجر شدم، جنگ همه چیز زندگی ام را گرفته بود، مادرم معلم و پدرم انجنیر بود؛ اما هیچ‏کدام نمی‏توانستند به کار شان ادامه داده و برای کشور مفید واقع شوند. به همین دلیل من در خارج (آلمان) همه چیز را از صفر شروع نموده و به تصمیم خودم که قهرمانی بود، رسیدم." وی به جوانان توصیه نمود که با پشتکار شان می‏توانند قهرمانان آینده باشند. رحیمی در این محفل از ثبت رسمی فدراسیون بوکس حرفه‏ای افغانستان در فدراسیون جهانی نیز خبر داد.
رییس مرکز ورزشی شهید مزاری نیز از حضار و شرکت کنندگان محفل تقدیر نموده و مدال آوران را نیز متعلق به تمام ملت افغانستان دانست.
این محفل با نواختن دمبوره و آوازخوانی حمید سخی زاده؛ آوازخوان محلی افغان همراه شد. وی آهنگی را در این محفل خواند که چندی پیش در فیستیوالی در کوریای جنوبی حایز مقام گردیده بود.
در پایان این محفل به مدال آوران ورزشی لوح تقدیری نیز از سوی مرکز برگزار کننده اهدا شد.
گفتنی است که این مراسم با دیدارهای مردمی در ابتدای جاده شهید مزاری و سه نقطه‏ی دیگر نیز همراه بود و موج زیادی از مردم از حمید رحیمی در غرب کابل استقبال نموده وتقدیر کردند.
 
محمدحسین امینی( مهرجو ) کابل- افغانستان
جمهوری سکوت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر