در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

مردم دایکندی سرک مقابل ولایت را کانکریت کردند



رحمت شریعتی یکی ازشهروندان شهرنیلی میگوید: "والی دایکندی ازکنارهمین فعالیت با بی اعتنائی گذشت. این نمایانگراین است که والی تافته جدابافته ازکلاف دایکندی است، یا اینکه او خود درعقب ماندگی دایکندی مقصراست ودرمصرف بودجه اختصاص داده شده به این ولایت، کوشا نبوده است"...

بعد ازظهردیروز یکشنبه 25 سرطان مطابق با 15 جولای مردم و فعالین جامعه مدنی دایکندی، دریک اقدام نمادین، سرک مقابل دفتروالی دایکندی را کانکریت ریزی کردند. آنان مقدار کمی ازسرک را کانکریت ریزی کردند تا کنایه ای باشد به مقامات دولتی که به ادعای آنان، ولایت دایکندی را کاملا فراموش کرده اند.
 حاجی فقیرمحمد که مصارف سمنت وسایرمواد اولیه این سرک سمبولیک را اهداء کرده است، یکی ازدوکانداران بازارنیلی است و میگوید: " دربازار ولایت دایکندی، موترهای بی کمک گشت و گذار نمی تواند. علاوه برآن، هرموترکه میگذرد، خاک زیادی برمردم، دوکانها و خانه های مردم می نشیند".
رحمت شریعتی یکی ازشهروندان شهرنیلی میگوید: "والی دایکندی ازکنارهمین فعالیت با بی اعتنائی گذشت. این نمایانگراین است که والی تافته جدابافته ازکلاف دایکندی است، یا اینکه او خود درعقب ماندگی دایکندی مقصراست ودرمصرف بودجه اختصاص داده شده به این ولایت، کوشا نبوده است".
قربانعلی ارزگانی، والی دایکندی دریک تماس تلفنی، این اقدام مردم دایکندی را اعتراض مدنی آنان خوانده و حق قانونی آنان دانست و گفت که خواسته های مردم دایکندی کاملا برحق، مشروع و بجاست. وی درپاسخ به این سوال که دولت محلی دایکندی چه اقدامی دراین راستا نموده است، گفت: "دولت محلی دایکندی تمام تلاش خود را نموده است تا خواستهای مردم را به دولت مرکزی و مراجع ذیربط انتقال دهد، اما ازآنجا که دایکندی ولایتی بسیارفقیرومحروم است، اقدامات دولت تکافوی نیازمردم را نمی کند"
اسحاق اصغری یکی دیگرازشهروندان دایکندی میگوید: "دایکندی تنها ولایت افغانستان است که یک مترهم سرک قیرندارد".
محمد یکی ازکسانیکه درمحل کانکریت ریزی حضورداشته است میگوید: "ما کاری کردیم که دیگرآقای کرزی آسان قسم خورده بتواند که همه ولایات افغانستان سرک قیردارد".
ین درحالی است که یک روز قبل، براثرواژگون شدن یک موترنوع فلانکوچ درکوتل زرد تاله ولسوالی خدیراین ولایت، هشت زن و یک طفل چهارساله جان باختند.
مهدی مهرآئین/ بامیان
گزارش از مهدی مهرآیین
منبع: جمهوری سکوت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر