در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ مهر ۲۳, یکشنبه

رونمایی کتاب "یاد گل سرخ" در کویته


 

انجمن علمی و فرهنگی آینده سازان یک محفل فرهنگــــــــــــی را دیروز جــــمعه ۱۲/۱۰/۲۰۱۲م، جهت رونمایی کتاب "یاد گل سرخ" که به قلم نویسنده و پژوهشگر توانای مردم ما جناب محمد اسحاق فیاض نوشته و به کمک مالی بعضی از اعضای این انجمن در کویته به زیور چاپ آراسته گردیده، برگزار نموده بود. در محفل رونمایی عده ای از نخبگان مردم ما، مدیران مکاتب، استادان، فرهنگیان، رهروانان بابه مزاری، دانشجویان و دانش آموزان و افرادی فرهنگ دوست شرکت نموده بودند...

گزارش از: تلاش
     انجمن علمی و فرهنگی آینده سازان یک محفل فرهنگــــــــــــی را دیروز جــــمعه ۱۲/۱۰/۲۰۱۲م، جهت رونمایی کتاب "یاد گل سرخ" که به قلم نویسنده و پژوهشگر توانای مردم ما جناب محمد اسحاق فیاض نوشته و به کمک مالی بعضی از اعضای این انجمن در کویته به زیور چاپ آراسته گردیده، برگزار نموده بود. در محفل رونمایی عده ای از نخبگان مردم ما، مدیران مکاتب، استادان، فرهنگیان، رهروانان بابه مزاری، دانشجویان و دانش آموزان و افرادی فرهنگ دوست شرکت نموده بودند.
     محفل با تلاوت چند از کلام الله مجید توسط محمد آصف رضایی و به گردانندگی محمد جلیل تجلیل سر ساعت چهارونیم بعد از ظهر به وقت محلی در ماشاالله هال واقع هزاره تاون آغاز گردید . در آغاز محفل استاد عبدالقیوم مرادی مسوول انجمن اینده سازان ضمن خوش آمدید گویی از مهمانان، مختصری از کارکردهای انجمن آینده سازان را برای مهمانان حاضر در تالار به معرفی گرفته و چاپ کتاب را برای نویسنده ی آن جناب محمد اسحاق فیاض و تمام حاضرین در تالار و فرهنگیان تبریگ عرض نمود . بعد از آن آقای عبدالله رفیعی، بیوگرافی محترم اسحاق فیاض، گزارش کوتاهی را از نحوه ی به زیور چاپ آراسته شدن کتاب  با  پیام نویسنده کتاب را بخوانش گرفت و همچنان دو تن از دانش آموزان اناث که پارچه های شعری را راجع به بابه عبدالعلی مزاری و میهن برگزیده بودند، بخوانش گرفتند.
      در ادامه محفل استاد عبدالغفور ربانی در جایگاه آمده و به محتویات کتاب اشاره نموده، گفتند، این اثر بی نظیر وزیباست و کاری نویسنده آن ستودنی است و این نحوه ی کار خود نوعی از بهترین تحقیقات میدانی درباره آندسته از شخصیت هاست که خاطرات خود را با قلم خود ننوشته اند. شناسایی شخصیت ها از زبان اهل قلم واندیشه و افرادی همدوره ی زندگی آن به مراتب بهتر از آنست که شخص از خود چیزی بنویسد و به دیگران بنمایاند. ادامه برنامه با سخنرانی از نماینده مدیران مکاتب هزاره تاون استاد زمان توکلی ادامه یافت. وی نویسندگان و قلم بدستان جامعه را ستوده و افزود جامعه ای که قلم بدست ندارد در حقیقت به فراموشی سپرده می شود. وی قلم بدستان را سرمایه بزرگ معنوی یک جامعه و حافظ هویت و تاریخ آن دانست...
      در ادامه محفل محترم احمدعلی کهزاد جنرل سکرتری حزب هزاره دموکراتیک به ایراد سخن پرداخت و خاطره نویسی را بهترین راه برای شناخت ومعرفی شخصیت ها دانست و افزود که ما در انتظار جلدهای بعدی این دفتر خاطرات هستیم تا بتوانیم از ترسیم خط فکری اقای مزاری، برای مدیریت و خط سیاسی جامعه خویش استفاده نماییم.
      ختم محفل همراه بود با دنبوره ی هزاره گی. دنبوره که در تارهایش تاریخ، فرهنگ و حماسه های تاریخی این مردم بازتاب یافته است. هنرمند محبوب محلی ما اقای صفدر سروش با اجرای دو پارچه از اهنگهای انقلابی اش محفل را به طرف یک شور و زیبایی خاص برد و لبخند را بر لبان حاضرین در محل نشاند.
نمایی از رونمایی کتاب
آقای کهزاد در حال سخنرانی
استاد عبدالغفور ربانی در حال سخنرانی
استاد توکلی در حال سخنرانی
اعلانسر محفل
مردم و یاد گل سرخ
منبع: کویته پاکستان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر