در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

روح الله نیکپا قهرمان المپیکی افغانستان به عنوان سفیر صلح انتخاب شد.

یان کوبیش، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان روز گذشته در یک پیام ویدیویی، با معرفی آقای نیکپا به عنوان سفیر صلح این سازمان در افغانستان گفت:..

مقام ها در نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، روح الله نیکپا قهرمان المپیکی کشور را به عنوان سفیر صلح این سازمان در افغانستان معرفی کردند.
روح الله نیکپا، دارنده دو مدال برنز از المپیک پکن و لندن، در رشته ورزشی تکواندو است که توانسته است افغانستان را برای اولین بار در تاریخ آن، صاحب مدال المپیکی کند.
قهرمانی نیکپا در دو دوره المپیک، با استقبال گسترده در افغانستان روبرو شد و شماری از شخصیت ها و نهادهای مختلف از این قهرمانی آقای نیکپا با اهدای تحفه ها و جوایزی قدر دانی کردند.

یان کوبیش، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان روز گذشته در یک پیام ویدیویی، با معرفی آقای نیکپا به عنوان سفیر صلح این سازمان در افغانستان گفت:" پنج ورزشکار افغان که در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت کردند برای افغان ها غرور و شادی آوردند."
او گفت که روح  الله نیکپا و چهار ورزشکار دیگر افغان که در میادین ورزشی، حاضر شده اند، حامیان صلح هستند.
آقای کوبیش در این نوار ویدیویی گفته است:" ما در یوناما، این افراد را پیام آوران و سفیران واقعی صلح در افغانستان می دانیم و از این جوانان دعوت کردیم تا نوار سفید صلح ما را به عنوان هدیه ناچیز قبول کنند."
انتخاب ورزشکاران و هنرمندان به عنوان سفرای صلح سازمان ملل تازگی ندارد و پیش از این نیز فرهاد دریا هنرمند پر آوازه کشور، به عنوان سفیر صلح سازمان ملل انتخاب شده بود.
شماری از هنرمندان مشهور دنیا از جمله آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود نیز هم اکنون به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در کشورهای مختلف فعالیت می کند.
انتحار در اسلام جایی ندارد
فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان، در پیام ویدیویی اش، حملات انتحاری را به شدت محکوم کرده گفت که این گونه حملات که با کشتار عمدی غیرنظامیان، همراه است هیچ گونه توجیهی ندارد.
یان کوبیش گفته است:" حملات کور کورانه انتحاری، بمبگذاران کنار جاده ای و کشتار بی رحمانه غیر نظامیان در مدتی که در افغانستان بودم، همواره مرا متاثر کرده است."
او، از سازماندهان این گونه حملات پرسیده است که در باره تقدس زندگی انسان، آداب و رسوم افغانهای شریف و اینکه در کجای دین اسلام می‎توان توجیهی برای حملات انتحاری و کشتار غیرنظامیان پیدا کرد پاسخ دهند.

پیشتر، شماری از علما و از جمله استاد سیاف، با حمله شدید بر کسانی که دست به حملات انتحاری می زنند تاکید کرده بودند که در هیچ جای اسلام، جوازی برای حملات انتحاری وجود ندارد.

نماینده سازمان ملل در افغانستان، گفت که شورای امنیت سازمان ملل در هجدهم آگوست، از تمامی کشورهای جهان خواست که در راستای محاکمه کشتار غیر نظامیان در افغانستان، با این کشور همکاری کنند.
حملات انتحاری، از جمله اقدامات مرگبار مخالفان مسلح دولت در سالهای گذشته بوده است که باعث کشته و زخمی شدن شمار زیادی از غیر نظامیان و نیز شخصیت های دولتی شده است.
مخالفان مسلح، در هر نقطه ای از جمله مساجد، زیارت گاه ها و محلات تفریحی، دست به انجام این حملات زده اند.

خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر