در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

حمله ی تروریستی بالای مسافران هزاره مسیر کویته- تفتان پنج کشته به جا گذاشت.

شبکه ی سراسری مردم هزاره: طبق گزارشهای رسیده از کویته ی پاکستان، در یک حمله ی تروریستی بالای اتوبوس حامل مسافران هزاره، پنج تن کشته و تعداد زیادی زخمی گردیده اند. این حمله ی تروریستی که گفته می شود توسط یک بمب گذار انتحاری، بعد از ظهر امروز سه شنبه ۱۸٫۰۹٫۲۰۱۲، در منطقه ی “مستونگ” بالای موتری انجام شده که از تفتان به سوی کویته در حرکت بوده است...

Photo, Reuters

تلویزیون خصوصی “سما” گزارش داده است که وضعیت زخمی ها به شدت وخیم است و ممکن بر تعداد قربانیان این حمله ی تروریستی افزوده شود. به گفته ی تلویزیون سما؛ زخمی ها در شفاخانه ی مستونگ انتقال داده شده اند.
در یک خبر دیگر آمده است که پس از آنکه اتوبوس حامل مسافران هزاره توسط بمب گذار انتحاری هدف قرار گرفت، عده ی از تروریستان مسلح که در کمین بودند با مسلسل اتوبوس را رگبار نموده اند.
در این گزارش تعداد مسافران اتوبوس ۲۲ تن اعلام شده که ۹ زن و کودک نیز در میان آنان بوده اند. شاهدان عینی به خبر نگاران گفته اند که اتوبوس حامل مسافران در آتش می سوزد و معلوم نیست چه تعدادی در میان دود و آتش در داخل اتوبوس گیر مانده باشند.
منطقه ی مستونگ در شمال غربی ایالت بلوچستان موقعیت داشته و از جمله ی مناطق خطر ناک محسوب می شود، در این منطقه گروپ های تروریستان مسلح همواره از جمله تروریست های مربوط به لشکر جهنگوی به شکل گسترده فعالیت دارند. مسافرانی که از این مسیر گذشته اند به خبرنگاران گفته اند که تروریستان مسلح در منطقه ی مستونگ همواره در حال گشت زنی هستند و با شناسایی مسافران هزاره و شیعه به آنها حمله نموده و آنها را به قتل می رسانند. سال گذشته در یک حمله ی تروریستی در این منطقه نزدیک به ۴۰ تن از مسافران هزاره توسط افراد گروه تروریستی لشکر جهنگوی به شکل وحشتناکی تیرباران شدند.
در حالی که در چند سال گذشته مردم هزاره در مناطق مختلف پاکستان و از جمله در شهر کویته ی پاکستان یکی از اهداف اصلی گروپ های تروریسی بوده و صد ها تن از مردم هزاره توسط تروریستان به قتل رسیده اند؛ از طرف دولت پاکستان با وجود وعده و نوید هایی؛ هیچ اقدام عملی برای مهار تروریستان انجام نشده است.

از طرف دیگر در حالیکه مردم هزاره از سال گذشته تا کنون در سراسر جهان نسبت به این کشتار دست به اعتراض زده و از موسسات حقوق بشری، سازمان ملل متحد و سازمان عفو بین الملل خواسته اند تا برای توقف قتل عام مردم هزاره وارد عمل شوند، هیچ سازمانی تا کنون اقدام عملی ننموده است
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر