در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ شهریور ۱۱, شنبه

طالبان راه های جاغوری، مالستان و ناهور ولایت غزنی را مسدود کردند


طالبان راه های سه ولسوالی در غرب غزنی را مسدود کرده اند

حمیدالله دانش نماینده مردم جاغوری در شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری بخدی گفت: "طالبان از چهار روز بدین سو، راه ولسوالی های جاغوری، مالستان و ناهور ولایت غزنی را مسدود کرده و به کسی اجازه رفت و آمد را نمی دهند."...

گزارش ها از ولایت ناآرام ولایت غزنی حاکیست که طالبان راه های شماری از ولسوالی ها در غرب غزنی را مسدود کرده اند.
حمیدالله دانش نماینده مردم جاغوری در شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری بخدی گفت: "طالبان از چهار روز بدین سو، راه ولسوالی های جاغوری، مالستان و ناهور ولایت غزنی را مسدود کرده و به کسی اجازه رفت و آمد را نمی دهند."
آقای دانش تایید کرد که به دلیل مسدود شدن راه ها قیمت مواد خوراکی به شدت در ولسوالی جاغوری افزایش یافته است.
دانش افزود که طالبان در پیوند با عملیات نظامی در ولسوالی اجرستان اقدام به مسدود کردن راه ولسوالی های غربی غزنی کردند.
طالبان راه های سه ولسوالی در غرب غزنی را مسدود کرده اندطالبان راه های سه ولسوالی در غرب غزنی را مسدود کرده اند
در همین حال، روز گذشته، شماری از بزرگان قومی ولسوالی جاغوری در مورد باز شدن راه ها با طالبان گفتگو کرده اند که به گفته دانش این گفتگو ها بدون نتیجه پایان یافته است.
استطلال طالبان این است که ماموران پولیس در ولسوالی جاغوری در عملیات نظامی در ولسوالی اجرستان شرکت کردند.
طالبان باز شدن راه ها را مشروط به فراخواندن ماموران پولیس جاغوری از ولسوالی اجرستان خوانده اند.
حمیدالله دانش می گوید که این درخواست طالبان پذیرفتنی نیست زیرا به گفته او، پولیس نیروی دولتی است و در هر جایی که نیاز باشد از این نیرو کار گرفته می شود.
گفته می شود که در حال حاضر، مسافران برای رسیدن به جاغوری، مسیر طولانی را از ولسوالی های ناهور، جغتو و خوگیانی طی می کنند.
کم کاری مقام های محلی؟
در حال حاضر، عملیات نظامی در ولسوالی اجرستان جریان دارد و گزارش ها حاکیست که طالبان در این عملیات تلفات سنگینی را متحمل شده اند.
اجرستان از ولسوالی های دور افتاده و ناآرام غزنی است که گفته می شود، طالبان در این ولسوالی حضور گسترده دارند.
با این حال، حمیدالله دانش می گوید که مقام های محلی در غزنی علاقه ای برای باز کردن راه های مسدود شده ندارند.
دانش می گوید که قتل رییس شورای ولایتی غزنی ارتباط مستقیم با بسته شدن راه های ولسوالی های جنوبی غزنی دارد.
سید امیر شاه سادات رییس اداره امنیت ملی اما می گوید که در هفته آینده عملیات نظامی برای از بین بردن شورشیان در منطقه و بازگشایی راه های مسدود شده، اجرا خواهد شد.
آقای سادات به خبرگزرای بخدی گفت: "روز گذشته، شماری از وکلای مردم غزنی در ولسی جرگه و مقام های نظامی غزنی در وزارت امور داخله جلسه داشتند."
سادات می گوید که در این جلسه تصمیم گرفته شد تا در هفته آینده، ماموران نظامی برای برای بازشدن راه های مسدود شده، به منطقه اعزام شوند.
او افزود که طالبان توانایی مقابله با نیروهای دولتی را از دست داده و برای جبران شکست شان، قصد وارد کردن فشار به غیر نظامیان را دارند.
شماری از باشندگان ولسوالی جاغوری به خبرگزاری بخدی گفتند که به شدت نگران بالا رفتن قیمت مواد خوراکی و افزایش ناامنی ها در منطقه هستند.
منبع: خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر