در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

تفویض عالی ترین مدال دولتی به روح الله نیکپا و قدردانی از سایر ورزشکاران توسط حامد کرزی.



در بازی‌های المپیک 2012 لندن شش تن از ورزشکاران کشور در رشته‌های تکواندو، دوش و مشت‌زنی اشتراک کردند و از جمله تنها روح‌الله نیکپا در رشته تکواندو با شکست حریفان پولندی، افریقای مرکزی و بریتانیایی‌اش توانست به مدال برونز بازی‌های المپیک لندن دست یابد و افغانستان را در فهرست 122 کشور مدال‌آور جهان شامل سازد...

حامد کرزی، رییس‌جمهور کشور از ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک لندن برای افغانستان افتخار آفریدند و از خود شجاعت و جرات نشان دادند، تقدیر کرد.
براساس اعلامیه دفتر ریاست جمهوری، در مراسمی که به این منظور ظهر روز سه‌شنبه، هفتم سنبله، در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، رییس‌جمهور مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبر‌خان را به روح‌الله نیکپا مدال‌آور برونز رشته تکواندوی بازی‌های المپیک لندن، و مدال عالی دولتی غازی میر مسجدی خان را به دو تن از مربیان تیم ملی تکواندو، هریک بشیر ترکی و مین‌سن‌هاک شهروند کوریایی جنوبی به‌خاطر سعی و تلاش‌شان در راستای آموزش و پرورش ورزشکاران تیم ملی تکواندو، تفویض کرده است.
هم‌چنین رییس‌جمهور، پنج تن از ورزشکاران هریک نثار احمد بهاوی، تهمینه کوهستانی، اجمل فیضی، مسعود عزیزی و اجمل فیصل را که به گفته‌ی دفتر ریاست جمهوری با اشتراک‌شان در بازی‌های المپیک لندن از خود برازندگی و شایستگی نشان دادند، مورد تقدیر قرار داد.
در اعلامیه آمده است که رییس‌جمهور ضمن تقدیر از روح‌الله نیکپا که در بازی‌های المپیک بیجینگ و لندن دو مرتبه برای افغانستان مدال برونز به ارمغان آورد، به ورزشکاران تبریک گفته و افزود که با وجود مشکلات توانستند در بازی‌های المپیک راه یابند و با اشتراک‌شان بیرق افغانستان را به اهتزار در آورند.
در این مراسم محمد‌ظاهر اغبر، رییس کمیته ملی المپیک از حمایت رییس‌‌جمهور برای تقویت ورزش در افغانستان قدردانی کرده و اظهار امیدواری نموده که ورزشکاران کشور با کاروان ورزشی قوی بتوانند در المپیک سال 2016 برازیل اشتراک کنند.
در اعلامیه دفتر ریاست جمهوری آمده است که در اخیر این مراسم روح‌الله نیکپا پیراهن ورزشی خود را به رییس‌جمهور کرزی به عنوان تحفه اهدا کرد.
در بازی‌های المپیک 2012 لندن شش تن از ورزشکاران کشور در رشته‌های تکواندو، دوش و مشت‌زنی اشتراک کردند و از جمله تنها روح‌الله نیکپا در رشته تکواندو با شکست حریفان پولندی، افریقای مرکزی و بریتانیایی‌اش توانست به مدال برونز بازی‌های المپیک لندن دست یابد و افغانستان را در فهرست 122 کشور مدال‌آور جهان شامل سازد.
منبع: هشت صبح

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر