در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

رادیو معرفت، صدای معرفت آغاز به نشرات نمود



برنامه‌ی افتتاح رادیو معرفت که با تلاوت آیاتی از قرآن‌کریم آغاز شد، با سخنان محمد عرفانی، مدیر تولید برنامه‌های رادیویی معرفت، ادامه یافت. آقای عرفانی در مورد برنامه‌هایی که از طریق رادیو معرفت پخش می‌گردند، توضیح داد و دانش‌آموزان و استادان معرفت را به سهم‌گیری فعال غرض بارور ساختن برنامه‌های رادیویی دعوت به عمل آورد...

آغاز برنامه‌های رادیویی معرفت طی یک محفل پرشکوه با اشتراک اعضای شورای سرپرستی لیسه عالی معرفت، استادان این لیسه، دانش‌آموزان و جمع کثیری از اولیای آن‌ها در صحن لیسه عالی معرفت تجلیل شد.
رادیو معرفت، صدای معرفت همه روزه از ساعت 8 الی 10 صبح و از ساعت 4 الی 6 شام روی موج 94.1 اف‌ام ( FM 98) پخش می‌شود و در آن برنامه‌های مختلف در عرصه‌ی آموزش‌های مدنی توسط استادان و دانش‌آموزان لیسه عالی معرفت عرضه می‌گردد.
برنامه‌ی افتتاح رادیو معرفت که با تلاوت آیاتی از قرآن‌کریم آغاز شد، با سخنان محمد عرفانی، مدیر تولید برنامه‌های رادیویی معرفت، ادامه یافت. آقای عرفانی در مورد برنامه‌هایی که از طریق رادیو معرفت پخش می‌گردند، توضیح داد و دانش‌آموزان و استادان معرفت را به سهم‌گیری فعال غرض بارور ساختن برنامه‌های رادیویی دعوت به عمل آورد.
پس از سخنان آقای عرفانی، قسمت اول برنامه‌ی رادیویی معرفت به طور مستقیم پخش شد که با سرود ملی آغاز شده و با پیام رادیویی استاد حفیظ الله ابرم، مدیر داخلی لیسه عالی معرفت، ادامه یافت. آقای ابرم در این پیام خویش حضور شنوندگان را در برنامه‌ی رادیویی معرفت، صدای معرفت خیر مقدم گفت و افزود: «رادیو معرفت، ادامه‌ی کارهای آموزشی و پرورشی لیسه عالی معرفت در یک مرحله‌ی جدید است. با صدای معرفت، در یک حوزه‌ی گسترده‌تر از مکتب تا درون خانواده‌ها، موسسات تحصیلات عالی، مراکز آموزشی، انجمن‌های مدنی و بازار با هم مخاطب خواهیم شد تا تجربه‌ها و آموزش‌های مدنی خویش را با همدیگر شریک سازیم.»
وی در ادامه‌ ی پیام خویش افزود: «رادیو معرفت، صدای معرفت، همان برنامه‌هایی خواهد بود که از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود در لیسه عالی معرفت مد نظر داشته ایم. آگاهی، به طور عام، و آگاهی مدنی به طور خاص نیاز عمده‌ی ماست. ما باید خود را در موقعیت و شرایط جدیدی که کشور ما تاریخ جدید خویش را در آن آغاز کرده است، به طور مداوم بازتعریف کنیم، نیازهای خود را بشناسیم و برای رفع این نیازها از طریق رویکردهای مدنی، تلاش نماییم.»
آقای ابرم در ختم پیام خویش از همه‌ی هموطنان دعوت کرد تا با همکاری‌های خویش زمینه‌ای را فراهم سازند «تا همانند تجارب اولیه‌ی لیسه عالی معرفت در عرصه‌ی آموزش و پرورش، این تجربه نیز به دستاورد موفق نسل جدید ما در کشور تبدیل شود.»
پس از پیام آقای ابرم، زیگنالی از برنامه‌های معرفت به نشر رسید و به دنبال آن، سرود زیبایی توسط گروه هنری لیسه عالی معرفت با شعری از بیدل تقدیم شد: «ساز امکان از شکست آواز پیدا می‌کند / بال بر هم می‌خورد پرواز پیدا می‌کند.»
در پایان برنامه‌ی افتتاحیه، آقای حسین هزاره، رییس موسسه‌ی ارتقای ظرفیت مدنی معرفت، هدف از راه‌اندازی برنامه‌ی رادیویی معرفت را توضیح داد و ابراز امیدواری کرد که با گام‌های موفق دانش‌آموزان و استادان لیسه عالی معرفت زمینه برای راه‌اندازی تلویزیون معرفت نیز مساعد گردد. وی رویکرد رادیو معرفت را رویکرد آموزشی و پرورشی خطاب کرد و گفت که در این برنامه فرصتی برای همه‌ی دانش‌آموزان فراهم خواهد شد تا استعدادهای هنری خویش را در عرصه‌های مختلف بارور سازند.
جمهوری سکوت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر