در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

قهرمان هزاره باز هم حماسه آفرید.



روح الله نیکپا بعد از پیکار با حریفان  از  کشور  پولند،  ایران و آفریقا،  برای مدال برنز در مقابل حریف بریتانیای اش به میدان رفت.در ادامه رقابت های المپیک 2012 لندن،روح الله نیکپا در اولین مسابقه اش توانست با نتیجه قاطع 12 بر 5 حریف پولندی اش را از پیش رو بردارددردومین رقبت اش در مقابل حریف ایرانی اش قرار گرفت و در یک رقابت نفسگیر بازی را بر حریف ایرانی اش سخت و دشوار کرد که با ضربه خوب که به سر حریف ایرانی اش زد 3 امتیاز را گرفت و امید را برای  برد، بشتر کرده بود که نتیجه بازی در روند چهار به نفع حریف ایرانی اش به پایان رسیدروح الله نیکپا، روند اول را با نتیجه 3 بر 2 باخت، روند دوم را با نتیجه 3 بر 3 به استراحت رفت و هم چنین روند سوم را نیز با نتیجه 4 بر 4 مساوی به پایان رساند.  پس ...


 314310_458500657518158_1247613712_n.jpg

روح الله نیکپا بعد از پیکار با حریفان  از  کشور  پولند،  ایران و آفریقا،  برای مدال برنز در مقابل حریف بریتانیای اش به میدان رفت.در ادامه رقابت های المپیک 2012 لندن،
روح الله نیکپا در اولین مسابقه اش توانست با نتیجه قاطع 12 بر 5 حریف پولندی اش را از پیش رو بردارد
دردومین رقبت اش در مقابل حریف ایرانی اش قرار گرفت و در یک رقابت نفسگیر بازی را بر حریف ایرانی اش سخت و دشوار کرد که با ضربه خوب که به سر حریف ایرانی اش زد 3 امتیاز را گرفت و امید را برای  برد، بشتر کرده بود که نتیجه بازی در روند چهار به نفع حریف ایرانی اش به پایان رسید
برخی گمانه زنی ها وجود دارد که داور میدان بازی را به نفع کشور ایران قضاوت کرده و چندین خطای بازیکن ایرانی را مد نظر نگرفت.
روح الله نیکپا، روند اول را با نتیجه 3 بر 2 باخت، روند دوم را با نتیجه 3 بر 3 به استراحت رفت و هم چنین روند سوم را نیز با نتیجه 4 بر 4 مساوی به پایان رساند.

 پس از آند در مقابل حریف آفریقای اش قرار گرفت که با اقتدار و بانتیجه14بر2 حریف افریقایی خود را  شکست داد.
و در مرحله نهائی آقای نیکپا بانتیجه 5 بر3 حریف انگلیسی خود را شکست داده ومدال برنز را به نفع کشور عزیز خویش افغانستان کسپ نموده و با سجده نمودن زمین بازی را به پایان رساند.
این قهرمانی را به عموم ملت شریف افغانستان تبریک عرض میداریم
nikpa.jpg


منبع: غرجستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر