در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ مرداد ۲۳, دوشنبه

تظاهرات مردم بامیان در پی ناامنی های اخیر در راه های مواصلات منتهی به بامیان



داود صداقت سخنگوی شورای مجاهدین مناطق مرکزی که گفته می شود این تظاهرات ازسوی آنان سازندهی شده بود به رسانه ها گفت: به نمایندگی از مجاهدین مناطق مرگزی ازحکومت می خواهم تا برای تامین امنیت ازملت افغانستان کمک ویاری بخواهد...

به دنبال نا امنی ها اخیر در مسیرهای دره میدان ودره غوربند ولایت پروان وبه شهادت رسانیدن تعدادی ا ز ساکنین مناطق مرکزی به صورت فجیع ازسوی طالبان و بی تفاوتی ارگانهای امنیتی نسبت به تامین مسیر های منتهی به بامیان ومناطق مرکزی اعتراضات زیادی را به دنبال داشته و شخصیت های سیاسی و پارلمان کشور نیز درین رابطه عکس العملهای را نشان دادند.
در همین رابطه امروز هزاران تن از شهروندان بامیان دست به تظاهرات مسالمت آمیز زده ومسیر مسجد رهبر شهید الی چوک ارکین را طی نموده و با دادن شعار های  ما امنیت می خواهیم، حکومت حکومت، امنیت امنیت، امنیت شاهراه ها اهمیت حیاتی دارد، ازدولت خواستند تا اقدامات جدی را برای تامین امنیت این مسیر های روی دست گیرند.
بابه محسنی یکتن از علما بامیان در رابطه به تظاهرات شهروندان بامیان به خبرنگاران گفت: هدف از راه اندازی این تظاهرات رساندن خواست های مردم بامیان به گوش دولت بوده که متاسفانه هنوز خواب است، وما خواستیم با این تظاهرات به دولت نشان بدهیم که اگر توان تامین امنیت را ندارد. مردم مارا مسلح ساخته تا خود مردم بتواند امنیت خود را بگیرد.
داود صداقت سخنگوی شورای مجاهدین مناطق مرکزی که گفته می شود این تظاهرات ازسوی آنان سازندهی شده بود به رسانه ها گفت: به نمایندگی از مجاهدین مناطق مرگزی ازحکومت می خواهم تا برای تامین امنیت ازملت افغانستان کمک ویاری بخواهد.
تظاهرات کننده گان خواسته ها وتوقعات خویش را طی قطعنامه چهار ماده ی که ازسوی بابه محسنی قرائت گردید، چنین بیان داشتند:
1-امنیت راههای مواصلاتی بامیان از مسیر ولایت های پروان، میدان وبغلان که شاهرگ های اصلی اقتصادی این مردم را تشکیل میدهد  به زودی تامین گردد.
2-درجهت حفظ امنیت درمرکز بامیان وبهبود وضعیت امنیتی درولسوالی های سیغان ، کهمرد ، شیبر ویکاولنگ اقدامات موثر وکارا انجام گیرد.
3-درصورتیکه دولت وحکومت قادربه تامین امنیت شاهراههای مواصلاتی مناطق یاد شده نیست، تجهیز وتسلیح مردم بامیان را دردستور کار خویش قراردهد تا مردم خود این کار را انجام دهند.
4- اگر مراجع ذیربط به تظاهرات مدنی ما ، پاسخ نگوید واقدامات عملی را درین راستا انجام ندهند ، تظاهرات واعتراضات ما هم چنان تداوم خواهد یافت.
گفتنیست طی سال جاری در دو مسیر دره میدان و دره غوربند ولایت بامیان به تعداد 30 تن  از ساکنین مناطق مرکزی به صورت بی رحمانه از سوی طالبان به شهادت رسیده است.
خیرالله حمیدی
خبرگزاری وحدت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر