در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ مرداد ۱۵, یکشنبه

اعتراض شدید محمد محقق از ناامن بودن راه کابل – بامیان


محقق هوشدار داد در صورتیکه امنیت راه هزاره جات تامین نشود، او مردم  را به تظاهرات

محمد محقق از رهبران جبهه ملی و عضو ولسی جرگه از آنچه او کشتار مردم هزاره به دست جاسوسان "بیگانه"در مناطق میدان وردک خواند، به شدت انتقاد کرده است.
آقای محقق که در مراسم یاد بود از قربانیان خشونت های اخیر در راه میدان وردک – بامیان در غرب کابل سخنرانی می کرد، گفت که حکومت هرچه زدوتر امنیت جان مسافراه "هزاه جات" را تامین کند...

محقق هوشدار داد در صورتیکه امنیت راه هزاره جات تامین نشود، او مردم  را به تظاهرات "گسترده" فراخواهد خواند.
اخیرا، راه میدان وردک – بامیان به شدت ناآرام شده است و در چند هفته اخیر، ده ها تن از مسافران بامیان در مربوطات ولایت میدان وردک کشته شده اند.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در یک هفته اخیر، یازده تن در مربوطات ولسوالی جلریز سر بریده و یا تیر باران شده اند.
پس از چاشت امروز نیز خبرگزاری بخدی دریافته است که افراد وفادار به قاری سید آغا (قوماندان طالبان) در منطقه موسوم به ملا خیل از مربوطات ولسوال جلریز یک قوماندان پولیس محلی به نام حاجی غلام شاه را با خود برده اند.
خبرگزاری بخدی دریافته است که این قوماندان پولیس محلی به منطقه موسوم به جارکه از مربوطات مرکز ولسوالی میدان ودرک منتقل شده است.
با این حال، حاجی محمد محقق امروز در کابل گفت که 11 نفر در فاصله یک یا دو کیلومتری پوسته تلاشی، سربریده می شوند، و قاتلان آنان در امان هستند.
او حکومت مرکزی را مسئول خون قربانیان راه میدان – بامیان خواند و تاکید کرد که این حوادث بی پاسخ نخواهد ماند.
روز گذشته نیز، شورای مجاهدین در زون مرکز در ولایت بامیان، از دولت خواست تا برای جنگیدن با طالبان، سلاح و جنگ افزار را در اختیار اعضای این شورا قرار دهد.
سخنگوی این شورا می گوید که کاسه صبر آنان از ناآرامی های میدان – بامیان لبریز شده است و این شورا وظیفه خود می داند تا پس از این برای حفظ جان مردم، مسلح شوند.
کشتار غیر نظامیان در راه میدان – بامیان نشان می دهد که طالبان در بخش های این ولایت به طور گسترده جابجا شده اند.
منبع: خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر