در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ شهریور ۳, جمعه

رویای ریس جمهور شدن بسم الله تابان


بسم الله تابان به هدف و برنامه ریزی خود که به جسارت و امید مسمی شده، ایمان دارد و از همین اکنون برای انتخابات 17 سال بعد برنامه ریزی کرده است.

بسم الله تابان، جوانی که رویای رییس جمهور شدن در 17 سال بعد را در سر می پروراند-- نگاهی به زندگی و برنامه ریزی یک جوان که می خواهد رییس جمهور افغانستان شود...

بسم الله تابان جوان فعال افغانستانی، برنامه ریزی کرده است تا سال 2029 قدرت سیاسی کشور را به دست گرفته و رییس جمهور افغانستان شود.
آقای تابان از دانشکده افسری سند لیسانس دارد و تازگی از پوهنتون کاتب در رشته ای حقوق فارغ التحصیل شده است.
تابان به خبرگزاری بخدی گفت که حال و هوای ریاست دولت، او را واداشته است تا در پایان درس استادان حقوق بشیند و به فکر گرفتن سند دکترا از یکی از دانشگاه های معتبر دنیاست.
او هم اکنون 26 سال عمر دارد و در سال 2029 همزمان با کمپاین انتخابات ریاست جمهوری 43 ساله خواهد بود.
بسم الله تابان به هدف و برنامه ریزی خود که به "جسارت و امید" مسمی شده، ایمان دارد و از همین اکنون برای انتخابات 17 سال بعد برنامه ریزی کرده است.
او می گوید،" افغانستان ظرفیت های خوبی برای رشد و توسعه برخوردار است. می خواهم افغانستان را به کشوری سیاحتی تبدیل کنم."
بهره برداری درست از معادن، پاسخگو بودن دولت به مردم، شایسته سالاری و تامین عدالت اجتماعی در اولویت کاری دولت بسم الله تابان قرار دارد.
تابان می گوید که از مبارزه با فساد و قوم گرایی در افغانستان لذت می برد.
به نظر می رسد رسیدن به قدرت سیاسی در افغانستان به بسم الله تابان قدرت و نیروی خاصی داده است، هم اکنون او تا ناوقت های شب با جمعی از جوانان در مورد انتخابات 2029 صحبت می کند.
تابان به بخدی گفت: "درخشش جوانان افغان در بخش های مختلف، انگیزه انجام فعالیت های مهم و کلان را افزایش داده است."
تابان می گوید که "اگر جوانانی همچون نیکپا می توانند در المپیک مدال قهرمانی به دست بیاورند، من نیز، به عنوان یک جوان افغان، می توانم رییس جمهور شوم."
در حال حاضر، برخی از محافل دانشجویی، مدنی و سیاسی از بسم الله تابان به عنوان یک چهره سیاسی آینده افغانستان نام می برند.
در ده سال گذشته، افغانستان به امنیت نسبی دست یافته است و برخی از جوانان برنامه های دراز مدت را که ارتباط با سرنوشت کلان کشور دارد روی دست گرفته است.
بسم الله تابان کیست؟
بسم الله تابان فرزند محمد ایاز خرمی در سال 1365 در قریه موسوم به داوود از مربوطات ولسوالی جاغوری ولایت غزنی متولد شد.
او تحصیلات اابتدایی و متوسطه را در لیسه عالی میرزا محمد کاتب در قریه داوود به پایان رسانید.
تابان علاوه بر  زبان های رسمی کشور (دری و پشتو) به زبان انگلیسی تسلط دارد و با زبان عربی نیز تا حدودی آشناست.
تابان هر از گاهی می نویسد و تا اکنون از او چندین مقاله به چاپ رسیده است و کتابی تحت نام جغرافیایی مناطق مرکزی افغانستان نیز برای چاپ آماده شده است.
او می گوید که شخصیت نلسون ماندلا را بیشتر می پسندد زیرا به گفته تابان، ماندلا در راه استقلال، و مبارزه با بی عدالتی، تلاش زیادی کرد و یک شخصیت کاریزماتیک داشت.
تابان ترجیح می دهد که در اوقات فراغت کتاب های روابط بین الملل، حقوقی و خاطرات زندگی شخصیت های بزرگ را مطالعه کند و اگر کسی این فضا را برهم می زند، دوست دارد به جایی سفر کند که بیشتر آبدات تاریخی داشته داشته باشد و یا هم اینکه شاهد فرهنگ تازه و نو باشد.
اغلب نامزدان ریاست جمهوری در فاصله کوتاه برگزاری انتخابات، نامزدی خود را اعلام می کند، اما این برای نخستین باریست که در افغانستان، یک نامزد ریاست جمهوری، 17 سال قبل از زمان برگزاری انتخابات نامزدی خود را اعلام می کند.
با این حال، بسیار دشوار خواهد بود که به این پرسش پاسخ داده شود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2029، بسم الله تابان برنده این انتخابات خواهد بود یا خیر؟
خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر