در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

طالبان مسلح پنج هزاره را در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک تیرباران کردند


گروه جنایت کار قرن؛ طالبان مسلح پنج غیر نظامی هزاره را صبح روز یک شنبه در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک تیرباران کردند. ..

به اساس گزارش ها این افراد قصد عزیمت به ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان را داشتند، اما در مسیر راه از سوی طالبان از موتر پیاده شده و بعدا تیر باران شده اند. باشندگان محل می گویند که طالبان شش تن از افراد ملکی هزاره را این مسیر از موتر پیاده کرده و اندکی بعد پنج تن انان را تیر باران کرده اند. به گفته این باشندگان اجساد این افراد در جاده میدان شهر بامیان انداخته شده و یک تن دیگر در نزد طالبان اسیر مانده است. این افراد ملکی در حالی از سوی گروه طالبان به صورت فجیعی تیرباران می شوند که شاهراه میدان وردک که مرکز را به مناطق مرکزی وصل می کند، به جاده مرگ مسمی شده است. به اساس امار های ارائه شده در چند ماه اخیر نزدیک به بیست تن از افراد ملکی از سوی طالبان درین جاده به گونه فجیعی به شهادت رسیده اند. این درحالیست که وزارت دفاع ملی هفته گذشته گفته بود که به زودی عملیات گسترده نظامی به هدف پاکسازی شورشیان در اینده نزدیک در راه های ارتباطی کابل با مناطق مرکزی راه اندازی خواهد شد.
گزارش از عصمت الله هاتف
منبع: خبرگزاری وحدت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر