در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه

اطلاعیۀ تظاهرات علیه نسل کشی هزاره های کویته در شهر ویانای اتریش.

بسم الرب الشهدا
اطلاعیه
خواهران وبرادران گرامی مقیم اتریش!
همانطوریکه در جریان هستید مدتی است دوباره نسل کشی و کشتار سیستماتیک مردم هزاره در شهر کویته کشور پاکستان به جریان افتاده است. در چند روز گذشته ده ها تن از مردم هزاره فقط به جرم هزاره بودن به شکل بیرحمانه ای به وسیله گروههای تروریستی کشته و زخمی شده اند. در کشتار مردم هزاره گروه های تروریستی مانند لشکر جنگوی، طالبان و القاعده و دست هایی از درون دولت پاکستان دخالت مستقیم دارند...






















از طرف دیگر در افغانستان نیز هزاره ها همیشه قربانی تبعیض و کشتار سیستماتیک می باشند. طبق گزارش های مختلف امسال حملات کوچی ها در همدستی با حکومت افغانستان و طالبان شدت خواهد گرفت و تلاش های وسیعی برای بیرون راندن مردم هزاره از مناطق شان صورت خواهد گرفت. همه ما شاهد جنایات بی رحمانه و وحشیانه کوچی ها و تبعیض سیستماتیک در چند سال گذشته بوده ایم و می دانیم که این جنایات بیش از یکصد سال است که همراه با نسل کشی ادامه دارد. 
جنایات سیستماتیک علیه مردم هزاره در پاکستان و افغانستان ارتباط مستقیم با یکدیگر داشته و نشان  می دهد که جنایتکاران بصورت هماهنگ با گروه های بنیادگرا و تروریست در منطقه در ارتباط می باشند.
  به این دلیل مردم هزاره ساکن اتریش با برگزاری تظاهراتی در روز شنبه
۲۸ اپریل ۲۰۱۲  ضمن اعلام همبستگی با برادران خود در پاکستان و افغانستان اعتراض خود را به گوش رسانه ها، جامعه بین المللی، سازمانهای مدافع حقوق بشر، سازمان ملل متحد و بخصوص وزارت امور خارجه دولت اتریش و نمایندگی پارلمان و اتحادیه اروپا درشهر ویانا برسانند تا آنها در این مسئله مداخله کرده و به حکومت پاکستان و افغانستان فشار بیاورند تا از تکرار این فاجعه انسانی جلوگیری گردد.
اینک خواهر و برادر گرامی!
وظیفه همه ما ست تا به شکل گسترده اعم از پیر و جوان در این اعتراض شرکت کنیم.
«تیم برگزاری  تظاهرات در اتریش - ویانا»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر