در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

اشرف غنی: با ختم پروسه انتقال، تضمینی برای برقراری امنیت در کشور وجود ندارد


اشرف غنی، تامین کامل امنیت را کار دشواری خواند و گفت که نا امنی و جنایت های سازمان یافته در اکثر کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و تضمینی نیست که در افغانستان هم نا امنی ادامه نداشته باشد.

اشرف غنی، تامین کامل امنیت را کار دشواری خواند و گفت که نا امنی و جنایت های سازمان یافته در اکثر کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و "تضمینی نیست که در افغانستان هم نا امنی ادامه نداشته باشد."...

اشرف غنی احمد زی، رییس کمیسیون انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای داخلی، روز گذشته (دوشنبه) برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت بغلان به این ولایت سفر کرد.
سفر آقای احمد زی به ولایت بغلان همزمان با وقوع رشته انفجارهای شدید در این ولایت صورت می گیرد که براثر آن 8 پولیس و  15 غیر نظامی به شمول دانش آموزان مکتب زخمی شده اند.
رییس کمیسیون پروسه انتقال، به خبرنگاران گفت که هدف از سفرش به ولایت بغلان، برسی وضعیت امنیتی، اقتصادی، بازسازی و فرهنگی ولایت بغلان و ارزیابی شرایط این ولایت برای پذیرش مسوولیت های امنیتی است.
اشرف غنی، تامین کامل امنیت را کار دشواری خواند و گفت که نا امنی و جنایت های سازمان یافته در اکثر کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و تضمینی نیست که در افغانستان هم نا امنی ادامه نداشته باشد.اشرف غنی، تامین کامل امنیت را کار دشواری خواند و گفت که نا امنی و جنایت های سازمان یافته در اکثر کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و تضمینی نیست که در افغانستان هم نا امنی ادامه نداشته باشد.
به گفته اشرف غنی،  پروسه انتقال مسؤولیت های امنیتی به افغان ها تا اکنون موفقیت آمیز بوده است.
با این حال او تایید کرد که چالش های فراوانی نیز فراروی افغانستان در عرصه های امنیتی وجود دارد.
شماری از مقام های امنیتی ولایت هایی که مسوولیت امنیت آن برعهده نیروهای خارجی است، می گویند که نیازمندی های آنان برای تامین امنیت، بر آورده نشده است.
تاکید بر موفقیت ارگان های امنیتی 
شماری از منتقدان حکومت نیز می گویند که ارگان های امنیتی کشور، خود بخشی از مسیر تجهیز و تمویل گروه های تروریستی است و نفوذ افراد گروه طالبان در صفوف پولیس و اردوی ملی نمونه ای از این برنامه به شمار می رود.
اشرف غنی احمدزی با رد این ادعاها گفت: "سربازان امنیتی ما علی رغم نداشتن تجهیزات پیشرفته و قابل مقایسه با کشورهای همسایه موفقیت های خوبی داشته اند".
قرار است تا ختم سال 2013 مسوولیت تامین امنیت تمامی ولایت های افغانستان به نهادهای امنیتی داخلی واگذار شود.
اشرف غنی، تامین کامل امنیت را کار دشواری خواند و گفت که نا امنی و جنایت های سازمان یافته در اکثر کشورهای پیشرفته نیز وجود دارد و "تضمینی نیست که در افغانستان هم نا امنی ادامه نداشته باشد."
آقای  احمد زی در ادامه سفرش به ولایت بغلان با وکلای شورای ولایتی و ولسوالان ولایت بغلان نیز دیدار و گفتگو کرد.
با این حال شماری از باشندگان این ولایت، در دیدار با اشرف غنی احمدزی نگرانی های خود را از وضعیت موجود دراین ولایت ابراز کردند.
آنان عدم تطبیق قانون، فساد اداری، نبود بازسازی و رعایت نشدن حقوق زنان دراین ولایت را از عمده ترین مشکلات شان عنوان کردند.
قرار است تا ختم سال 2013 مسوولیت تامین امنیت تمامی ولایت های افغانستان به نهادهای امنیتی داخلی واگذار شود.
تا کنون دو مرحل از پروسه واگذاری مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان، عملی شده و قرار است مرحله سوم این پروسه نیز در شماری از ولایت های کشور، عملی شود.
زکریا ناصری- بغلان
خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر