در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۰, چهارشنبه

جلسه بزرگ اعتراضی کشتار هزاره های کویته برگزار شد.



امروز سه شنبه تاریخ 4/8/2012 جلسه بزرگ هزاره های شهرکویته به سرپرستی سردارسعادتعلی هزاره موسوم به (هزاره یک جهتی کونسل) درهزاره تاون برگزار گردید. درین جلسه تمام احزاب و گروهای سیاسی ، مذهبی و قومی هزاره ها شرکت  کرده بودند. هدف از برگزاری این جلسه اتحاد وهمبستگی میان احزاب و گروهای سیاسی ومذهبی هزاره و شیعه های کویته بود که درین اواخر در اثر تب وتلاشهای یکعده از افراد خیر واگاه جهت یکدست شدن و هماهنگی میان این گروها صورت گرفته است تا در پیشبرد کارها باهم هماهنگی نموده تا علیه وضعیت موجوده فایق آمده ومانع کشتار های سیستماتیک هزاره ها وشیعه های کویته گردند ...

این تلاش ها بعداز مدت های زیادی به ثمر نشست و اتحادیه نوی بنام کویته یک جهتی کونسل ساخته شده که در آن تمام احزاب و گروه های مذهی و سیاسی هزاره ها وشیعه ها ی کویته عضویت گرفته و برای پایان بخشیدن به این وضعیت تب وتلاشهای شان را انجام میدهند . حضوری پر شوری مردم و احزاب وگروه های مختلف موجود درمیان هزاره ها رنگ خاص به این جلسه داده بود.
تمام گروه واحزاب روی برنامه های دفاعی و پایان دادن به وضعیت فعلی هزاره صحبت نموده وازمردم غیور و سربلند هزاره خواستند تا درمقابل حوادث از خود صبر وشکیبایی نشان دهند،زیرا دشمنان کوردل در تلاش هستند که با دامن زدن به مسایل قومی و مذهبی اقوام ساکن وباهم برادر را درین شهر برروی هم بیخزاند و جنگ های فرقه ی و قومی را دامن بزند.
تمام احزاب وگروه های سیاسی ومذهبی اظهار داشتند که ما تلاش داریم که این وضعیت را هرچی سریع تر با همکاری نیروهای امنیتی خاتمه داد و وضعیت عادی و نورمال را در شهر بیاوریم و این فضای ترس و وحشت را که روی برنامه های روزمره و زندگی مردم سایه انداخته است ،برچیده شوند ومردم دوباره به زندگی عادی و دور از ترس و وحشت را ادامه دهند.
مردم آگاه ما باید بداند که بازی چنین دام و تله های دشمنان بزدل را نخورند وما تا آخرین توان خود تلاش می نمایم که صلح، آرامش و امینت را برای تمام شهروندان این شهر آورده ودرکناری هم به عنوان اقوام باهم برادر زندگی نمایم.
گزارش از تجلیل
منبع: کویته





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر