در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ آذر ۲۹, سه‌شنبه

سیمینار شورای سراسری هزاره های استرالیا در شهر سیدنی



این سمینار به دعوت فدراسیون هزاره های مقیم استرالیا برگذار شد. هر چند این گردهمایی از مدت ها پیش در دستور کار فدراسیون قرارداشت، اما کشتار و جنایات خونبارعلیه هموطنان ما درکویته ی پاکستان در چند ماه اخیر، برگذاری این سمینار را شدت و سرعت بخشید. ...




http://urozgan.org/Binary/UploadedFiles/2011-12-18/iubjlelfle_2.jpg

سیمینار شورای سراسری هزاره های استرالیا در شهر سیدنی
Australian Hazara Federation Seminar, Sydney Australia  

موضوع سمینار: نگاهی به وضعیت هزاره ها
مکان برگزاری: اوبرن ، سیدنی، ایالت نیوساوت ولز استرالیا
مورخ :         2011/10/30 و29
مدت   :          دو روز
شعری که توسط آقای عبدالله یاوری دراولین لحظه های گشایش سمیناردکلمه شد.
آمدی ده بزم آزرگی برار منده نشی          قدم آی شیم سر چشمای مو خوار منده نشی
روز شنبه مورخ 29 اکتبر 2011، نمایندگان مردم هزاره از شهرهای مختلف استرالیا، پرت، آدلاید، سیدنی، ملبورن و بریزبن برای شرکت در یک سمینار دو روزه تحت نام " نگاهی به وضعیت هزاره ها " در شهر سیدنی دورهم جمع شدند، تا دربارهٔ شماری از مسائل و مشکلات جامعه ی هزاره، چه در داخل و چه در خارج از استرالیا به بحث و تبادل نظر بپردازند.
این سمینار به دعوت فدراسیون هزاره های مقیم استرالیا برگذار شد. هر چند این گردهمایی از مدت ها پیش در دستور کار فدراسیون قرارداشت، اما کشتار و جنایات خونبارعلیه هموطنان ما درکویته ی پاکستان در چند ماه اخیر، برگذاری این سمینار را شدت و سرعت بخشید.
سمینار به میزبانی انجمن کاتب هزاره، کاتب یوت گروپ یا بخش جوانان کاتب هزاره و هزاره وایس برگذار گردید. این سمینارکه توسط سه نفر، آقایان حسین رضایت مسئول فدراسیون سراسری هزاره های استرالیا، آقای عبدالله یاوری مسئول انجمن کاتب هزاره وآقای رضا وکیل عضو هزاره وایس مدیریت می شد، ساعت 09:45 قبل از ظهر با تلاوت آیاتی از قرآن شریف توسط  حسین روحانی آغاز شد. پس از آن آقای یاوری، مسئول انجمن کاتب هزاره، از حضور صمیمانه  و مسئولانه ی مهمانان اعم از مردم سیدنی و مهمانانی که از دیگر ایالات استرالیا درسمینارشرکت کرده بودند، تشکرنموده و یادآورشدند که...وضعیت نابسامان و ناهماهنگ فعلی هزاره ها درافغانستان و جهان و اینکه: هر بهارستمگرانی به نام کوچی درهزارستان لشکر میکشند، انسانها را میکشند خانه ها را آتش میزنند، مال واموال مردم را غارت میکنند. هر زمستان انسان هزاره را درگوشه های دورافتاده و گمنام افغانستان قحطی وگرسنه گی تهدید به مرگ میکند. هرروز انسانهای بی گناه هزاره درپاکستان وافغانستان مظلومانه به خون می تپند. هرنفس پناه جویان هرازه درکمپ ها رنج میکشند، این هاهمه مسولیت زنده بودن را برای هرانسان بااحساس این جامعه سنگین میکند، وجدان های زنده را دردرون این جامعه تلنگرمیزند و به همه یاد آوری میکند که هزاره بودن مسولیت دارد و آن مسولیت ، حفظ منافع جمعی و تلاش برای همبستگی اجتماعی است ... درادامه برنامه آقای جاوید ریس شورای سراسری هزاره های استرالیا با خیرمقدم گویی به حضور مهمانان از وابستگی و علاقه مندی مردم به سرنوشت خودشان تشکر کردند. ایشان با ابراز تأسف از اینکه شماری از محصلان ، دیگر ایالت ها به دلیل هم زمانی سمینار با امتحانات دانشگاهها نتوانستند در این سمینار حضور یابند از حضورگسترده وفعال جوانان شهرسیدنی نهایت سپاس را داشتند و نسل جوان هزاره را به علم اندوزی هرچه بیشتر تشویق کردند. سپس ایشان به تشریح هر یک از اجندا پرداخته و توضیحاتی را در بارهٔ چارچوب کاری این دو روز ارائه دادند . موضوعاتی که تحت بحث وبرسی قرار گرفتند :
 1. بررسی و ضعیت اجتماعی و مشکلات هزاره های استرالیا و پناهنده گان داخل کمپ ها.
2. بحث و تبادل نظر روی پلان کاری شورای سراسری هزاره های استرالیا.
3. بررسی وضعیت هزاره ها در سایر نقاط جهان.
4. بحث و مشوره دهی حقوقی بخاطر ایجاد یک صندوق تعاونی .
5.  حضورجوانان هزاره در سهم گیری مسایل اجتماعی مربوط به هزاره ها.
محترم آقای جاوید " ریس شورای سراسری هزاره های استرالیا" که عضو هیا ئیت مدیره سمینار نیز بود  ضمن معرفی اجندا نحوه برگزاری سیمنار را نیز برای شرکت کننده گان تشریح نموده و گفتند: کار امروزی سمینار مختص به تبادل افکار و ارایه نظر در مورد موضوعات فوق است. فردا بخاطر بحث بیشتر و اخذ تصمیم گیری  در خصوص این موضوعات، درکمسیون های ویژه و دراطاقهای مشخص که از طرف برگزارکننده گان این سمینار تدارک دیده شده اند،به صورت جداگانه به بحث و نتیجه گیری خواهیم پرداخت. بعد از آن نماینده هرکمسیون در حضور جمع اشتراک کننده گان نتیجه اش را اعلان می کنند و شما در مورد آن رای می دهید که کدام نظر را شورا بپذیرد و کدام نظر را رد کند.
 آقای عبدالله یاوری که مدیریت سمینار را به عهده داشت، درآغاز بخش سخنرانیها  نخست از همه ، از شخصیت فرهیخته جامعه ما استاد عزیز الله شفق دعوت نمودند که در جایگاه تشریف آورده و نظرهای شان را درموارد مطرح شده در اجندا بیان کنند. همین طور سایر سخنرانان بالترتیب سخنرانی نمودند.
محترم عزیز الله شفق:
   شعر از مولانا،
                    دوست دارد یار این آشفتگی                کوشش بیهوده به از خفتگی
  محترم آقای شفق اولتر از همه موفقیت های شورای سراسری هزاره های استرالیا را برای همه تبریک عرض نموده و گفتند...ما عضو فدراسیون هزاره ها به شکل رسمی نیستیم و در این جلسه هم به عنوان مهمان شرکت کرده ام ... ایشان درصحبت های شان به واقعیت های تلخ و شکننده جامعه هزاره و وضعیت مدنی آنها اشاره نموده و گفتند ضربه ای امیرعبدالرحمن را باید در پراکندگی خود جستجو کنیم. بعد از رهبرشهید مزاری بزرگ یاد آورشد و در مورد کارکرد های رهبرشهید گفتند:...قبل ازمزاری ما سیاست نکرده بودیم؛ ما سیاست را با مزاری مشق کردیم ، قبل از آن هرچه بود حرکت های ما عاطفی و احساساتی بود و کمترین درون مایه سیاسی را داشت، نقط کارسیاسی ما آغازش با مزاری شروع شد...استاد شفق در صحبت های شان گفتند که موضوع شهدای هزاره ها در کویته پاکستان نباید با یک هماهنگی خاتمه یابد بلکه باید ادامه یابد، از طریق دایرنمودن سمینارها و کانفرانس ها تلاش شود تا مظلومیت مردم ما مخشوش نشود. ما به عنوان مظلوم از حق خود دفاع می کنیم نباید ظالمانه حرکت کرد. دشمن تراشی به خیر مردم ما نیست باید سیاست دوست یابی را پیشه کنیم... تنه اصلی مردم ما افغانستان است ولی در تاریخ معاصر پاکستان نیزسهم برازنده ی داشته ایم. می توانیم از فکر واندیشه خود برای مردم خود در کویته، افغاسنتان و سایر نقاط جهان کاری انجام دهیم. اگرمی خواهید همه افتخارات خود را حفظ کنیم باید ریشه (افغانستان) را حفظ کنیم.
آقای محمد حسین هاشمی یکتن ازشاعران و نویسنده ای جامعه هزاره در استرالیا که از شهر برزبن درسیمینار شرکت کرده بودند ، بعد از استاد شفق به سخنرانی پرداخت. وی مختصرا روی چند نکته تاکید داشته و فرمود که بحران هزاره ها یک بحران همیشگی و دارای  یک تسلسل تاریخی است. هزاره ها از بدو تاسیس افغانستان تا کنون در بحران اند. بعد تاکید داشت که باید بحران را شناسایی کرد و ریشه بحران را در بیرون از مرزهای افغانستان جستجو کرد. به گونه مثال افزود که طبقه حاکم بخاطر حفظ قدرتش در داخل به تصمیم گیری خارجی ها تن داده اند. باید موقعیت هزاره ها را در جهان تثبیت کرد.
 سومین سخنران آقای عباس دلجو، یکی از قلم بدستان، پژوهشگر و نویسنده ی  جامعه ما بود که درصحبت های شان گفتند "...فدراسیون هزاره ها درآسترالیا براساس تلاش خستگی ناپذیرفرزندان قوم می باشد. بعد از آن فزود ند که مشکلات ماهزاره ها بخاطر ضعف حافظه تاریخی ما می باشد. ما از تاریخ خود داریم فاصله می گیریم، باید کاری انجام داد که تا هزاره ها از یک سوراخ چندین بار گزیده نشوند..." ایشان درصحبت های شان از شکوه وغنامندی تاریخ و تمدن هزاره ها در منطقه و جهان گرفته تا ظلم و ستم که بر این مردم صورت گرفته است اشاره نموده و گفتند که واقعا قابل تاسف است که هزاره ها در زادگاه شان مورد غارت و قتل عام قرار می گیرند؛ باید از این عمل ها الگو برداری نمود و نگذاشت که تاریخ بار بار صفحاتش از خون ما رنگین گردد. تاسف انگیز تر از همه که عمل عبدالحمن سکوت همه را در پی دارد که خیلی درد آور است...هزاره ها نباید وارث نفاق و پراکندگی دربین هم باشند. اختلاف و سلیقه های گوناگون را باید به اساس یک مکانیسم درست ازبین ببریم باید با یک صدا و آرمان مشترک کار کنیم.
آقای علی مدد رضایی یک تن از روحانیون جامعه هزاره که از شهر ملبورن در سیمینار شرکت کرده بودند، درسخنرانی اش ازبرگزار کننده گان (انجمن کاتب هزاره) اظهار امطنان و تشکر نموده و با اشاره به مسله ویب سایت انترنیتی شورا گفتند: می شود ازطریق ویبسایت صدا را به گوشه گوشه ی جهان رساند. در ضمن تاکید نمودرکه درتشکیل شورا ها و سمینار ها باید منافع هزاره ها حفظ گردد. از جمله بر کار های چون ایجاد و تقویت مکتب دری ، آموزش احکام و قرآن تاکید نموده و برای تحقق بخشیدن آن خواهان کار های عملی شد. جلسه قبل از ظهربا ختم صحبت های آقای رضائی به پایان رسید .
بعد از ظهر جلسه دو باره بصورت رسمی آغاز شد و آقای یاوری کمسیون های مربوطه را معرفی نموده و از اشخاص علاقه مند خواستند تا در کمسیون های مورد نظر شان نام نویسی کنند. ایشان کمسیون ها را هر یک نام برده و افراد مورد علاقه در آن نام نویسی کردند.
1. کمسیون بررسی وضعیت اجتماعی هزاره ها.
طرح نظرعملی که در کوتاه مدت چه باید کرد و در درازمدت چه کار باید کرد
اعضای کمسیون:
  روح الله سلطانی ، حاجی روحانی ، علی مدد رضایی ، دانیال رضایی و عبدل رضایی .
2. کمسیون بحث و تبادل نظر روی پلان کاری شورای سراسری هزاره های استرالیا.
اعضای کمسیون:
عبدلخالق علیزاده ، یاسر ، امین بهرامی ، بشیر حمیدی ، نرگس رجب ، زیبا گلزاری ،احمد رضایی و عبد الله یاوری.
3. کمسیون بررسی وضعیت  هزاره ها در سایر نقاط جهان.
اعضای کمسیون:
حسن غلام ، رضا اندیشه ، جان گلزاری ، فردین روشن ، سجاد حسنی و صدیقه روشن
4. کمسیون بحث و مشوره دهی حقوقی بخاطر ایجاد یک صندوق تعاونی .
اعضای کمسیون:
آقای جاوید ، رضا وکیل ، حاجی احمد ، حاجی ابراهیم ، حاجی دانش ، عمران ، فرهاد حمیدی و حاجی عزیز
5.  کمسیون حضورجوانان هزاره در سهم گیری مسایل اجتماعی مربوط به هزاره ها.
اعضای کمسیون:
  عباس هزاره ، فریده رجب ، فرزانه نظری، بشیر هدفمند ، حبیبه روشن ، جمعه خان جعفری و   زاهدی.
6. کمسیون ویژه بخاطر مدیریت جامع و موثر ویبسایت.
اعضایی کمسیون:
حسن رضایی، احمد رضایی ، محمد داوود رضایی ، محمد حسین هاشمی ، ولی طاهری ، علی بابا اورنگ و خانم نرگس عمارزاده
بعد از ایجاد کمسیون ها، اعضایی هر کمسیون به اطاق های از قبل تدارک دیده شده رفته و رویی موضوع مربوطه به بحث و تبادله نظر پرداختند. ساعت شش بعد از ظهر اولین روز سمینار رسما به پایان رسید
سمینار روز دوم مورخ 2011/10/30 ساعت 10:30 با تلاوت از کلام الله مجید توسط آقای روحانی آغاز شده و بعدا آقای یاوری از محترمه حبیبه روشن که بیانیه ای را در قبال این فدراسیون تهیه دیده بودند خواهش نمود تا پشت تریبیون تشریف بیاورند.
محترمه حبیبه روشن مقاله اش را به زبان انگلیسی تدارک دیده بود که بخشی از آن چنین بود :
 A change for today and tomorrow! It is amazing how much time we spent and should spend in order to get solution. The outcome should be best. We should stop criticizing each other... We should respect each other and each others' values There is not always failure. If we are not tend to do this then who can do this We as a group help each others. We should make close relationship to make Hazaras alive. We should make good strategy. Australian Hazara Federation must focus on teenage and parents in our community ...
بعد از سخنرانی حبیبه روشن نماینده هر کمسیون پشت تریبیون آمده و دیدگاه اعضایی کمسیون را در قبال موضوع مربوطه اعلام نمودند.
1. محترم حسن غلام از کمسیون بررسی دورنمایی  هزاره ها در سایر نقاط جهان در مورد چنین گفت :  مسئله دید هزاره ها را از دید یک ملت مطرح کنیم نه یک اقلیت مذهبی. ما هزاره ها باید هم دیگر را بپذیریم چون بدون عام خاص وجود ندارد و بدون خاص عام وجود ندارد. و نیز در کمسیون مسئله پاکستان و افغانستان را موازی هم قرار دادیم چون در هر دو طرف هزاره ها آسیب پذیر اند.
   انجنیر رضا اندیشه به علاوه سخنان محترم حسن غلام چنین فرمودند : هزاره ها باید همدیگر پذیری را در اولویت قرار دهد و هم چنان از نقد منطقی استقبال کنند. بعد در مورد بررسی مشکلات و بحران های کنونی افغانستان و پاکستان اشاره نموده و از فدراسیون هزاره ها در استرالیا خواست تا پالیسی جامع برای هزاره های و استرالیا و سایر نقاط جهان طرح کند. وی نیز تاکید داشت تا شورای سراسری هزاره ها برای ایجاد روابط مستحکم با کابل و کویته و سایر انجمن ها گام های عملی را بردارد...
بعد از ختم سخنان آقای حسن غلام و انجنیر رضا اندیشه اعضای سمینار هر یک به نوبه خویش در مورد تحقق بخشیدن این پالیسی ها و روش آن سوال کردند. هر یک از اعضا به نوبه خود پاسخ دادند.
2.  آقای عبدالخالق علیزاده و خانم نرگس رجب از کمسیون : بحث و تبادل نظر روی پلان کاری شورای سراسری هزاره های استرالیا نظر اعضایی کمسیون مربوطه را چنین باز گو کردند.
آقای علیزاده نخست به شناسایی نقطه های ضعف، قوت ، فرصت ها و خطرات که متوجه یک شورا است به بحث پرداختند . بعد به دسته بندی این پدیده ها پرداخته و سه چیز را برای کار های شوری مهم پنداشت. نخست مشکلات ، بعد راه یابی مشکلات و سوم هم بودجه. هر یک از این سه پدیده را ریشه بابی کرده و نیز راه حل آنرا برای اعضا اعلان نمود.
خانم نرگس بیشتر روی میدیریت و رهبریت سالم تاکید نموده وگفت هر کس که لیاقت داشته باشد باید انتخاب گردد. هم چنان در مورد ارتباط شورای سراسری هزاره ها با سایر هزاره ها باید با چهره های شناخته شده و مطرح آن ها باشند. شورا نیز تلاش کند تا ارتباتش را با رهبر های سیاسی جامعه هزاره در پاکستان و افغانستان محکم گردد. بعد از با دولت استرالیا هماهنگ شده و بعد شورای به کار خود ادامه دهد.
آقای عبدالخالق علیزاده و خانم نرگس رجب نیز بعد از تقدیم نظریه ها به سوالات اعضا پاسخ گفتند.
3.محترم آقایی جاوید و عمران از کمسیون بحث و مشوره دهی حقوقی بخاطر ایجاد یک صندوق تعاونی نظریه ی اعضای این کمسیون را برای همه به خوانش گرفتند.
آقای جاوی بحثش را از با یک پرسش آغاز کرد و آن اینکه  ضرورت است که شورا موضوع مالی یا صندوق اعانه را در پلان کاری خود داشته باشد ؟ همه شرکت کننده گان مثبت پاسخ دادند. بعد محترم جاوید اضافه نمود که بلی بدون پشتوانه ی مالی کاری ساخته نسیت. وی افزود که باید دو نوع پلان مالی داشت. یکی برای کوتاه مدت و دیگری هم برای دراز مدت. در کوتاه مدت باید بودجه پاسخ گویی مشکلا روز باشد. برای پلان دراز مدت باید یک سیستم جامع داشته باشیم که در آن همه چیز ریکارد داشته باشد. و بودجه دراز مدت برای انکشاف جامعه هزاره به خرج رسد. با پلان دراز مدت شورا می تواند بعضی پروژه ها را دنبال کند همانند کمک به محصلین هزاره ها و یا انکشاف هزاره جات و... بعد در خصوص بعضی مسایل دینی که به نحوی مسایل مالی را در خود داشتند پرداخت. وی افزود همین نذورات ، خیرات ، صدقات ، سهم امام و امثالهم می تواند برای شورای یک پشتبانه ی مالی خوب باشد. در این راستا از روحانیون تقاضای کمک کرد. تا آگاهی مردم با بلند برده و از آنها بخواهند تا به شورا کمک شوند. بعد از آن به نحوه جمع آوری بودجه پرداخت.
   آقای عمران بشتر روی تقویت بودجه بخاطر کمک به خانواده شهیدان واقعه کویته پرداخت. وی می گفت که باید شورا بخاطر کمک به هزاره های پاکستان اقدام به جمع آوری کمک مالی بپردازد. هم چنان به چگونه گی توضیع این کمک در بین هزاره های متاثر پرداخت. و نیز اشاره به نامه ی هزاره ها ی کویته برای هزاره های استرالیا پرداخت.
بعد آقای جاوید به پرسش های اعضا پاسخ ارایه نمودند.
4. عباس هزاره و حبیبه روشن از کمسیون حضورجوانان هزاره در سهم گیری مسایل اجتماعی مربوط به هزاره ها در مورد نظر اعضای آن کمسیون چنین گفتند:
آقای عباس هزاره بخاطر رشد جوانان جامعه هزاره دو به نوع فعالیت یک کوتاه مدت و دیگری هم دراز مدت پرداخت. در کوتاه مدت باید شوری برای جوانان هزاره پروگرام های تقویتی برای دانش آموزان صنف هفت الی دوازه. سمینار های آموزشی برای مادران جامعه هزاره که چگونه می توانند در بخش تربیت اطفال شان رول مهم ادا کنند. ایجاد مکتب دری از شش سالگی تا شانزده سالگی.  ایجاد سرگرمی های سالم برای جوانان هزاره. حفظ شناخت و ایجاد شبکه بین محصلین دانشگاه و تبادل افکار بین جوانان. ایجاد یک کتاب خانه تحت سر پرستی شورای سراسری هزاه ها و تشویق جوانان در شرکت جستن در بازی های بین استرالیا.
محترمه حبیبه روشن برای دراز مدت به نکات ذیل اشاره نمود. تقویت آموزش خانم ها و ایجاد مکتب مختص دری زبانان. کمک شورا برای آنعده از محصلین که مشکلات مالی دارند. کنفرانس جوانان هزاره در سطح بین الملل. ایجاد بورسیه برای محصلین شایسته هزاره ها از کویته پاکستان و افغانستان. و ایجاد یک مجله یا روزنامه برای جوانان جامعه هزاره.
5.  محترم حسن رضایی و محمد داود رضایی ازکمسیون ویژه بخاطر مدیریت جامع و موثر ویبسایت در مورد چنین گفتند:
آقای حسن رضایی در مورد آرمان و پالیسی ویبسایت گفت که این ویبسایت بنا بر اهداف شورا می باشد. نیاز ویبسایت خیلی بیشتر از همه چیز است چون در واقع صدایی شورا در بیرون همین وبیسایت می باشد. بعد به نوع ویبسایت ها اشاره نمود و هزینه هر کدام را مورد بر رسی قرار داد. به نحوه ادبیات که یک ویبسایت نیاز دارد و بخصوص جامعه هزاره استرالیا اشاره کرد. وی نیز فرمود که می شود از این طریق یک شورای نویسنده گان ایجاد کرد که سایر قلم به دستان هزاره در آن سهم بگیرند...
آقای محمد داود رضایی در مورد ایجاد یک ویبسایت که بتواند به نیاز مندی های جامعه هزاره پاسخگو باشد اشاره نمود. وی خواستار این شد که باید در ویبسایت تمام ارزشها ی جامعه ما گنجانیده شود. باید در ویبسایت یک بخش مختص به چهره های شناخته و مطرح جامعه ما باشد. نیز باید روزهای مهم در آن گنجانیده شود تا هزاره ها بدانند که کدام روزها برای شان مقدص و مهم هستند. ایجاد یک کتابخان آنلاین که در آن کتاب و آثار نویسنده گان مشهور جامعه ما در دست رس خواننده گان قرار گیرند. هم چنان این ویبسات یک منبع برا کسب معلوما ت باشد...
6.روح الله سلطانی و محترم حاجی روحانی از کمسیون بررسی وضعیت اجتماعی هزاره ها در مورد دیدگاه کمسیون شان چنین گفتند:
آقای حاجی روحانی بشتر روی حفظ ارزش های دینی و اعتقادی جامعه هزاره تاکید کرد. باید هزاره ها در این مسایل مستقل باشند و خودشان حلال مشکل خود باشند. هم چنان تاکید داشت که هزاره ها نباید دنبال بیگان گان را بیگیرند. اشاره به بعضی از موارد نمود که در واقع برای هزاره ها زیان بار بود است. وی نیز اشاره نمود که اکثریت نظریه های این کمسیون توسط سایر کمسیون ها گفته شده است. وی بیشتر تاکید روی تفکیک دوست و دشمن جامعه هزاره بود که هزاره ها باید در این مورد خیلی حساس و هوشیارانه عمل کنند.
سمینار ساعت 7:00 شام مورخ 2011/10/30 به پایان رسید و بنا بر رای اکثریت قرار شد که سمینار بعدی در شهر ایدیلاید استرالیا در ماه اپریل 2012 برگزار گردد.
نکته : قابل یاد آوری است که کمسیون بحث روی ویبسایت بر اساس نیاز بوجود آمد و اشتراک کننده گان برای ایجاد آن رای دادند.
با تشکر فراوان ازتمام شرکت کننده گان سمیناراز شهر سیدنی و سایر شهر های استرالیا که در این سمینار شرکت نموده بودند . من: محمد داوود رضایی و همکارم نرگس عمار زاده که سمت منشی سمینار به عهده داشتیم، خیلی مخلصانه معذرت می خواهیم چون بخاطر امتحانات دانشگاهی نتوانستیم این گزارش را دروقت معینش تهیه کینم. امید که دوستان عذرما بپذیرد. و نیز قابل یاد آوری است که این گذارش عاری از اشتباه و خطا نخواهد بود. لطف نموده با حوصله مندی و بزرگی خویش ما را از آن مشکل واقف سازید تا در آینده ها از آن جلوگیری گردد.
خدا آن ملتی را سروری داد          که تقدیرش به دست خویش بنوش
بـا آن ملتی سرو کاری ندارد         که دهقــانش برای دیگری کـــشت
با احترام : محمد داود رضائی و نرگس عمار زاده منشی سیمینار از اعضای گروه جوانان انجمن کاتب هزاره ( مربوط انجمن کاتب هزاره سیدنی )
http://urozgan.org/Binary/UploadedFiles/2011-12-18/dmfanxldcp_1.jpg
http://urozgan.org/Binary/UploadedFiles/2011-12-18/lvantidagz_3.jpg
http://urozgan.org/Binary/UploadedFiles/2011-12-18/ebtbxcksfk_4.jpg
http://urozgan.org/Binary/UploadedFiles/2011-12-18/nizwtrapcb_5.jpg 


http://urozgan.org/Binary/UploadedFiles/2011-12-18/excpivasns_6.jpg
منبع: نمای نزدیک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر