در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

دفتر المپيك ورزش جاغوري امروز رسما گشايش يافت



دفتر المپيك ورزش جاغوري امروز رسما گشايش يافت . به همين مناسبت محفل نيز با حضور ولسوال جاغوري آقاي ظفر شريف ، مسؤلين شعبات  اداره محلي ، مسؤلين بعضي از تيم هاي ورزشي ، جمع ديگر مردم ولسوالي جاغوري در صحن تعمير جديد ولسوالي جاغوري  داير گرديد ...












 در اين برنامه افتتاحيه و اسامي هشت تن از هيئت اداري ورزشي طي يك مكتوب رسمي از سوي آمريت المپيك ورزشي غزني ، توسط آقاي عرفاني مدير حقوق ولسوالي جاغوري قرائت شد .
بدین ترتیب اقای عنايت جنگزي بحيث نماينده اداره ورزشي جاغوري و به همرا 6 تن ديگر از همکاران شان به شمول نماينده بانوان ورزشكار مجموع اعضا این اداره را تشکیل می دهند  .
افتتاح دفتر المپیک در جاغوری آن هم بسیار نا هماهنگ و بدون برنامه خاص. از آنجای که مراسم در بیرون برگزار شده بود و بلندگو نیز باطری نداشت اغلب حرف ها سخنرانان قابل فهم نبود ولی آنچه من شنیدم قرار ذیل بود :
آقاي عنايت چنگزي در آغاز برنامه به جايگاه قرار گرفت براي مردم گفت : این اداره ورزشی در ولسوالي جاغوري مطابق به قوانين ورزش كار مي كند و چنگیزي گفت : هئيت اداراي بدون در نظر داشت سمتي و قومي در رشد و بالا بردن ورزش در اين ولسوالي كار خواهند كرد . اما ايشان مشخصا  نگفتند كه چه برنامه های در دستور کار شان قرار گرفته است آیا ازهمان نسخه های  هفت سال قبل برای این مردم  پیچیده است  که کدام طرح جدید در دستور خود دارد .
اين مراسم در حال برگزار مي گردد كه قبلا امريت والمپيك ولايت غزني بدون انتخابات جدی جنگزي را نماينده المپيك در جاغوري معرفي كرده بودند . اما قبل از اين نيز آقاي چنگزي امر المپيك ولسوالي جاغوري بود كه قبلا ورزش در ولسوالي جاغوري از هر گونه مصدر قانوني بدور بود و بيش از 100 تيم واليبال و فتبال در ولسوالي جاغوري فاقد هر گونه لوازم و امكانات ورزشي می باشند.
آقاي ظفر شريف ولسوال جاغوري نيز در اين مراسم اراد سخن نمود گفتند : قبل از اين ورزشكاران جاغوري در سر در گمي قرار داشتند ، و هيچ نوع برنامه ريزي و مديريت به ورزش وجود نداشت در حاليكه ورزشكاران ولسوالي جاغوري در خيلي از مسابقات ملي و بين المللي به مقام هاي زيادي نايل آمده بوده است .
آقاي ظفر شريف ولسوالي جاغوري افزود: من بعد ورزش جاغوري تحت سر پرستي آمريت المپيك جاغوري بصورت قانوني فعاليت خواهند كرد .
آقاي عرفاني مدير حقوق ولسوالي جاغوري نیز  در اين مراسم بی نصیب نماند به اراد سخن پرداخت : ایشان گفتند : تنها افتتاح دفتر براي ورزشكاران كار ساز نيست ، و آنچه مهم است كه ورزش در جاغوري به عنوان يك فرهنگ مطرح شود و اين است كه ورزش بايد از زاويه محتوائي به آن نگريسته شود و هدف رشد ورزش به مبنا اصالت آن باشد در آن صورت ايجاد دفتر رسمي ورزش دارائي يك ارزش خواهند بود .
 آقاي عرفاني به آن اشاره  به برخود های فیزیکی از طرف مسولین ورزشیی در سالهای قبل در هنگام مسابقات  ورزشی  بی نظمی های در این مورد گفت :  مسئله وحدت نظر در تمام فعاليت هاي اجتماعي  باید باشد  اگر ورزشكاران مي خواهند جامعه ورزشی جاغوري رشد کند بايد در اين راستا وحدت نظر ميان شان وجود داشته باشد . زيرا ورزش به عنوان اصل فن و هنر مطرح است ، و فنون ورزش براي بروز خشونت ها نيست و هيچگاه نمي توان گفت كه ورزش براي غلدوري ،‌ و زور گوي آفريده شده است .
همچنان آقاي محمد حنيف احساني آمر تربيه پليس ولسوالي جاغوري نيز روي آجنداي اين محفل سخن گفت و افزود : باوجود كه ديده مي شود در تمام عرصه ها مشكلات وجود دارد در جاغوري نيز بعضي موارد  چالش های جدی ديده مي شود و مخصوصا جوانان ورزشكار ولسوالي جاغوري در اين راستا مشكلات دارند. كه بار ها شكايات شان نيز از سوي جوانان شنيده مي شده  كه براي ما هيچ كار نه نشده است .
همچنان قبل از قطع نوار افتتاحيه تقدير نامه ها نيز از سوي امريت المپيك غزني و رياست المپيك كشور توزيع گرديد كه سوالات را نيز براي مردم خلق كرده بود كه اين تقدير نامه ها بخاطر چه به آقايان توزيع گرديد .؟؟!!
 اما آقاي حسيني نماينده بخش ورزشي انگوري از تركيب بندي اعضاي اداره محلي ورزشي جاغوري ابراز نگراني گرده گفتند :  كه در تشكيلات اداره ي ورزشي جاغوري ، ورزشكاران ناوه  ناديده گرفته شده است . و صرف كساني عضو اين اداره است كه هميشه باهم بوده و با سر نوشت ورزش جاغوري بازي كرده اند . و در آينده نيز به همين منوال ادامه پيدا خواهند كرد .
تا گزارش بعد التماس دعا
مومن زاده مركز جاغوري 
منبع: جاغوری یک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر