در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

یک پیروزی برای پناهجویان در استرالیا؛ وضعیت پناهجویان در کشورهای اروپایی نگران کننده است



در نتیجه فشار فعالان و گروه های دفاع از حقوق پناهجویان و پناهندگان در استرالیا، دولت فدرال این کشور تصمیم گرفته است که به حبس پناهجویان خاتمه دهد. طبق خبرهای منتشر شده از استرالیا، امروز جمعه 27 تن از پناهجویان از زندان آزاد شده و دولت اعلام کرده که ماهانه 100 تن از پناهجویان را آزاد خواهد کرد...

27 پناهجویی که امروز از زندان آزاد شده اند، از کشورهای افغانستان و سریلانکا می باشند.
مقامات استرالیایی گفته اند که رقم پناهجویانی که از زندان آزاد می شوند، در حقیقت به تعداد پناهجویانی بستگی دارد که به آب های این کشور وارد شده و درخواست پناهندگی می کنند.
این تصمیم دولت استرالیا یک هفته پس از آن اعلام می شود که قرار بود یک پناهجو بنام اسماعیل میرزا جان، طبق توافق با دولت افغانستان به کابل بازگردانده شود، اما در آخرین دقایق دادگاه استرالیا مانع از آن شد.
چندی پیش نیز، دادگاه عالی استرالیا مانع از تصمیم دولت برای انتقال پناهجویان به کشور مالزی شد تا دوسیه آنان در آنجا بررسی شود. دادگاه عالی استرالیا این اقدام را مغایر تعهدات حقوق بشری این کشور دانست و با حکمی آن را مردود اعلام کرد.
_ در همین حال نگرانی ها از وضعیت پناهجویان بويژه پناهجویان افغانستانی در اروپا افزایش یافته است. دولت مافیایی کرزی در حال بستن قرارداد با دولت های اروپایی برای بازگشت اجباری پناهجویان است. روز سه شنبه قراردادی بین ناروی و افغانستان بسته شد که بر مبنای آن، دولت ناروی می تواند پناهجویان کودک را که پناهندگی آنان تایید نشده، به کابل برگرداند.
یکی از مقامات سازمان حمایت از کودکان (رد بارنا) در ناروی به کابل پرس گفت که آنان در همکاری با سازمان های مختلف، تلاش می کنند تا مانع از اجرای چنین تصمیمی شوند.
دولت افغانستان دارای سیستم مافیایی قبیله می باشد که در کشور هیچ امنیتی برای شهروندان باقی نمانده است. دولت افغانستان چنان در کار ترویج خشونت می باشد که ارگ ریاست جمهوری در کابل را باید یکی از مراکز اصلی طالب پروری و گسترش تروریزم دانست.
پناهجویی یکی از حقوق اولیه انسان ها می باشد که آنان می توانند در صورت عدم وجود امنیت در کشوری دیگر پناه بجویند. در دو قرن اخیر، وقوع انواع جنایات حاد علیه بشریت باعث کوچ اجباری میلیون ها تن از کشوری شده که نامش افغانستان است.
بوسیلۀ کابل پرس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر