در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

هزاره های کویته بار دیگر به سوگ قرزندان شان نشستند.

در حملۀ تمدن ستیزان قرن بیست و یکم سه هنرمند و شاعر مردم هزاره کشته شدند...

آیا رسم همین است که سالروز شهادت یک شهید باید با شهادت سه تن از فرزندان این قوم همراه شود؟ سه سال پیش شخصیت برجستۀ فرهنگی و سیاسی رهبر حزب هزاره دموکراتیک پارتی حسین علی یوسفی در چنین روزهای به شهادت رسید. اکنون در آستانۀ گرامی داشت سالروز شان هستیم که ناچار دشمنان قسم خوردۀ این فوم بار دیگر مردم ما را به سوگ نشاندند. با ابراز نهایت تاسف باید اظهار داشت که بعد از آرامش نسبی 3 ماهه در کویته پاکستان برای هزاره ها امشب بار دیگر سه تن از فرزندان این قوم را به شهادت رساندند. به گزارش سایت های خبری پاکستان به مورخه 25/01/2012 تقریباً حوالی ساعت 9:00 شب در محلی بنام میکانیکی رود سه تن از فرزندان این قوم :  ولایت حسین بازرس (FIA)، عابد حسین نازش مشهور به(چهته) هنر مند محبوب و برجسته هزاره در تلویزبون پاکستان و محمد انور بر اثر حملۀ تروریستی اشخاص ناشناس به شهادت رسیدند.
گزارشات حاکی از آن است که اجساد شهیدان را برای بررسی پزشک قانونی به سیول هسپتال منتقل نموده اند.

تصاویر شهیدان
                                        شهید ولایت حسین و عابد حسین            
منبع خبر: وبلاگ کویته

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر