در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ شهریور ۳۱, پنجشنبه

تدفین شهدای 20/9/2011م، در شهر کویته به انجام رسید

جنازه های شهدای مظلوم دیروز، که توسط ترویستان بصورت انتخابی و به شکل بی رحمانه و فجیح در نزدیکی های مستونگ شهید شده بودند، دیشب بعد از انتقال شان از شفاخانه عمومی شهر در امام بارگاه های هزاره تاون نگهداری شدند و امروز حوالی ساعت ده بجه قبل از ظهر جنازه های شهدا به قبرستان هزاره تاون انتقال داده شده و با حضور کثیری از مردم در میان آه و اشک زیاد، سپرد خاک شدند...

 در اعتراض به کشتار سیستماتیک هزاره ها و خصوصا شهدای دیروز، که بعد از شناسایی آنها توسط تروریستان افراطی، از اتوبوس پیاده و در یک صف قرار داده شده و با شلیک گلوله ها بر صورت و سینه های شان شهید شده بودند، دیشب در ضمن میزان چوک بازار، در نقاط دیگر پاکستان نیز تظاهراتی هایی با شعار هایی مرگ بر حکومت ایالتی بی احساس و مرگ بر تروریستان بی رحم صورت گرفت. امروز نیز در ضمن علمدار رود، در هزاره تاون زمانی که شهدا به قبرستان آورده شدند، عده ای کثیری از زنان، اطفال، جوانان و مردان به تظاهرات پرداخته و با شعار های تند، خواهان دستگیری عاملین شهدای دیروز شدند.
     درد آور ترین صحنه تظاهرات امروز زمانی بود، که عده ای از یتیمان دختر و پسر خورد سال با همسن وسالانشان در حالی که پلاکارتهای در اعتراض به کشتار هزاره های بی گناه در دست داشتند، با صدای باریک و ضعیف شان اشک آلود شعار می دادند، که:"اسلم ریسانی جواب دو  جواب دو، شهدا کی خون کا حساب دو حساب دو." اکثریت از مردم پریشان حال و سرگردان امروز در قبرستان هزاره تاون که با جنازه های سی تن از عزیزان شان روبرو بودند، با دیدن این صحنه و شنیدن اعتراض های نحیف اطفال، نتوانستند، جلو اشک های شانرا بگیرند و گریه نکنند.
     کشتار دیروز توسط رسانه ها به شکل وسیع آن گزارش داده شد و سبب گردید، که مسوولین دولتی حد اقل عمل بزدلانه تروریستان را تقبیح کنند. ریس جمهور پاکستان آصف علی زرداری، وزیر اعظم پاکستان آقای گیلانی و روسای اکثر از احزاب سیاسی پاکستان حادثه دیروز را تقبیح کردند. وزیر اعلی ایالت بلوچستان اسلم ریسانی، از مردم خواهش کرد، که حوصله شانرا از دست ندهند، در حالی که وزیر داخله پاکستان عامل کشتار هزاره ها را قاتلین کرایی دانست و یاد آور گردید، که بعد از این برای امنیت اتوبوس های زایران ایران تدابیری بیشتری را روی دست خواهد گرفت.
     دوکانهای هزاره تاون امروز اکثریت مطق شان بسته است و در بازار مرکزی نیز به صورت اندک هرتال می باشد. امنیت تدفین شهدای امروز توسط خود هزاره گرفته شده بود، سرک بای پاس توسط اعضای هزاره دموکراتیک پارتی مسدود می باشد و از پولیس و ایف سی در نزدیکی های قبرستان هزاره تاون خبری نیست.
 
 

منبع خبر: کویته پاکستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر