در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

تظاهرات علیه کشتار سیستماتیک مردم هزاره در پاکستان و افغانستان”شهر روم ، ایتالیا”



طوری که در آگاهی دارید؛ کشتار وحشیانه وسیستماتیک مردم هزاره ها در پاکستان و افغانستان از سالها بدینسو در جریان است و در این اواخر به شکل بسیار گسترده ی در پاکستان مردم ما از طرف گروه های تروریستی مورد حمله قرار گرفته وهر روز ما خبرهای بسیار تکان دهنده از کشتار وحشیانه مردم خود را می شنویم. البته باید یاد آور شد که طبق اطلاعات منابع مختلف این کشتار با حمایت مستقیم وغیر مستقیم حلقات استخباراتی ونظامی پاکستان صورت می گیرد واز آن مهمتر اینکه موسسات حقوق بشری وجامعه جهانی دریک سکوت سوال برانگیز نظاره گر این کشتار وحشیانه می باشند...


مردم هزاره ساکن کشور ایتالیا در حالیکه عزادار شهادت برادران شان در شهر کویته ی پاکستان می باشند؛ این کشتار وحشیانه را به شدت محکوم نموده وهمدردی کامل خویش را با برادران وخواهران خود در پاکستان اعلام میدارد.
مردم هزاره ساکن در کشور ایتالیا از تمام برادران خود که در کشور های مختلف در اعتراض شنبه اول اکتوبر سال جار ی اعلان آمادگی کرده اند استقبال نموده و از بقیه برادران در کشورهای دیگر نیز می خواهند تا با همبستگی و اتحاد در یک صف واحد دست به اعتراض زده وبابرادران خود در شهر کویته ی پاکستان احساس همدری نمایند.
لازم به ذکر است که در عین حال که ما در روز شنبه اول اکتوبر دریک اعتراض گسترده وهمگانی در کشور های مختلف به خیابانها می رویم، کشتار سیستماتیک مردم خود در افغانستان را فراموش نکنیم. هنوز دیری از حملات وحشیانه ی کوچی های طالب به مناطق بهسود، دایمیرداد وناهور نگذشته است. حملاتی که ده ها قربانی داشت ، هزاران فامیل مجبور به مهاجرت گردید و ده قریه به آتش کشیده شد.
در عین حال ما از تمام برادران خود در کشورهای مختلف می خواهیم که:
1- در شعار ها و بیانیه های شان کشتار سیستماتیک مردم هزار در هر دو کشور افغانستان وپاکستان را یاد آور شوند.
2- علاوه بر تظاهرارات مقابل سفارت پاکستان، این تظاهرات ها باید در جلوی دفاتر سازمان ملل متحد نیز برگزار گردد.
3- در هرکشور مسئولین تدارکاتی تظاهرات باید به شکل مسقیم با دفتر سازمان عفو بین الملل” Amnesty International ” در تماس شوند واز آنها بخواهند تا در تظاهرات روز شنبه مردم هزاره را همراهی نموده ویک نماینده از سازمان عفو بین الملل باید در جمع تظاهرات کننده گان سخنرانی نماید.
4- کوشش کنید اتحاد وهمبستگی خود را حذف نمایید ونگذارید پلانهای دشمنان مردم ما که از طریق دامن زدن به مسایل منطقوی وجغرافیای مطرح می شود، باعث پراکنده گی برادران مان شوند.
5- از شعار های دینی ومذهبی باید جلوگیری گردد.
ما هزاره های ساکن در ایتالیا نیز دریک اعتراض گسترده علیه کشتار سیستماتیک مردم خود در کشور های پاکستان وافغانستان، در شهر روم پایتخت ایتالیا به خیابان رفته و تا جلوی دفتر سازمان ملل متحد در این شهر راهپیمایی خواهیم کرد. ما همچنین در این تظاهرات از تمام موسسات حقوق بشری وبه ویژه سازمان ملل متحد وسازمان عفو بین الملل خواهیم خواست تا برای توقف کشتار مردم هزاره، روی بر دولت های پاکستان وافغانستان فشار آورده واز آنها بخواهند تا عاملان این کشتارهای وحشیانه را هرچه زود تر به پنجه ی قانون بسپارند.
وعده ی ما روز شنبه اول اکتوبر ساعت 2 بعد از ظهر ، شهر روم
مکان: PIAZZA SANTI APOSTOLI
منبع: مردم هزاره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر