در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

نمی خواهم خبر رسان مرگ باشم، اما چه کنم که اتفاق افتاده است.


     در اثر حمله تروریستان بر اتوبوس کویته – تفتان که حامل شهروندان کویته بود، امروز سه شنبه ۲۰/۹/۲۰۱۱میلادی، حوالی ساعت پنج بعد از ظهر، قرار اطلاعات اولیه تقریبا سی نفر شهید شدند. این حادثه وحشتناک در نزدیک منطقه ای که به نام مستونگ یاد می گردد، صورت گرفت. به گفته شاهدان عینی، تروریستان، که سوار بر موتر و موترسایکل ها و مسلح با راکت، پیکا، کلاشنکوف و تفنگچه بودند، بعد از محاصره نمودن اتوبوس برای چندین دقیقه با خاطر راحت، مسافرین را دانه دانه از اتوبوس پایین نموده و شهید ساختند، ولی عده ای از شاهدین نقل می کنند، که تروریستان مسافرین را بعد از پایین نمودن از اتوبوس، آنها را در یک صف ایستاد نموده و با شلیک نمودن گلوله ها شهید نمودند.



     تروریستان بعد از به سر انجام رساندن، عمل وحشیانه شان، از منطقه  دوباره به طرف کویته فرار کردند. با تاسف زیاد، عده ای از زخمی های حادثه نیز بخاطر نرسیدن کمک فوری و توجه ننمودن لیویز ساحه جان شانرا از دست دادند. قابل یادآوریست، که از کویته تا مستونگ تقریبا چهل و پنچ دقیقه الی یک ساعت فاصله دارد. زخمی ها تا رسیدن امبولانس از کویته، عده شان شهید شدند و عده ای از آنها که به صورتی شامل شفاخانه کوچک مستونگ یا کویته شده اند، وضعیت صحی شان بیش از حد خراب می باشد.
     قرار اطلاعات اولیه اکثریت از شهدا هزاره است، در حالیکه به احتمال زیاد از اقوام برادر دیگر نیز شاید شامل آن باشد. هزاره های کویته هم اینک از مسوولین دولتی سوال می کنند، در حالی که این چندمین بار است، که بر اتوبوس زایرن کویته – تفتان حمله صورت گرفته است، حکومت چرا برای امنیت اتوبوس ها کاری نکرده اند؟ یک نکته دیگری که قابل تامل است، درایور  و کلینر این اتوبوس زنده است و چند دقیقه قبل با یکی از شبکه ها مصاحبه می کرد و احتمال داده میشود، که تروریستان از اتوبوس که سرنشینان شان ۴۵ نفر بودند، شاید عده ای خاصی را پیاده نموده و شهید کرده باشند.
     هم اینک مسوولین شفاخانه بولان میدیکل کمپلیکس کویته، به خاطر زیاد بودن زخمی ها و وخیم بودن حالت آنها، از مردم تقاضا می کند، که برای خون دادن به شفاخانه بیایند.
     قرار اطلاع جدید دیگر، بر روی موتر های کسانی، که به خاطر آوردن جنازه ها به طرف مستونگ می رفتند، در منطقه اخترآباد نیز حمله صورت گرفته است، که قرار اطلاعات اولیه در نتیجه آن دو نفر شهید شده است.
     حادثه دردناک امروز را نظر به گزارش تلویزیون های خصوصی، تا هم اینک تحفظ عزاداران کونسل، جعفریه الاینس و مجلس بین المسلمین محکوم نموده و همین سه نهاد سه روز را عزای عمومی اعلام نموده است.
     هم اینک شبکه تلویزیونی ایکسپریس پاکستان گزارش می دهد، که مثل اکثریت از حوادث قبلی مسوولیت حادثه امروز را باز هم لشکر جهنگوی به عهده گرفته است.
منبع: کویته پاکستان
بوسیلۀ  عبدالله رفیعی
Local Pakistani residents gather around








منبع عکسها: شبکۀ سراسری هزاره ها

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر