در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

حملۀ تروریستی دیگر بر مردم هزاره در کویته پاکستان



واقعه ۲۰ سپتمبر که منجر به شهادت ۳۰ نفر از هزاره های مقیم شهر کویته شده بود از یاد مردم نرفته و مراسم فاتحه آنان خاتمه نیافته بودُ - متاسفانه حوالی ساعت ۵ عصر امروز بازهم تروریستان بیرحم چهار هزاره را در سریاب رود شهر کویته شهید و دو نفر دیگر را زخمی نمودند...

شاهدان عینی میگویند: تروریستان کوردل موتر حامل مسافرین را که از کویته بطرف مچ میرفت در ساحه سریاب رود متوقف و همانند مسافران بس زایرین سه روز قبل از موتر وین پایین و بالای تمام آنان تیر اندازی نموده چهار نفر را شهید دو نفر را مجروح نمودند. گفته میشود که تروریستان این کار را در مقابل چشمان مسافرین دیگر انجام داده اند. بعد از حادثه روز سه شنبه مورخ ۲۰ سپتامبر  که باعث شهادت تعداد ۲۷ نفر زایر در ساحه مستونگ و سه نفر دیگر در ساحه اختر آباد شد این دومین واقعه مشابه و المناک دیگر است که بالای مسافرین هزاره صورت می گیرد.
احتمال میرود لشکر جهنگوی مسئولیت این حمله را نیز همانند حملات قبلی برعهده بگیرند.   گزارش های تائیده نشده دیگر حاکیست یک تعداد مردم که بخاطر انتقال اجساد شهدا و مجروحان در محل حادثه میرفتند نیز مورد حمله قرار گرفته اند.
مردم میگویند شهدای امروز باشندگان هزاره تاون بودند که در معدن زغال سنگ مچ کار میکردند. کارگران معدن زغال سنگ بخاطر ادامه کار عصر روز جمعه دوباره سر کار میروند.
 
منبع: آزادگان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر