در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

فعالیت های سیاسی هما سلطانی جدی تر شد


تظاهرات ضد جنگ در كابل


تظاهرات ضد جنگ در كابل


در راهپيمايي كه امروز از طرف هوا داران هما سلطاني در كابل برگزار شده بود، از دولت خواسته شد كه از برخورد دوگانه با قضيه مصالحه با طالبان خود داري شود...

تظاهرات كنندگان از دولت مي خواهند كه به جاي مراجعه به نهادهاي تشريفاتي و غير موثر به منابع مراجعه نمايند كه براي رسيدن به صلح موثر تمام مي شود. اين افراد خواستار لغو نهاد هاي تشريفاتي به شمول شوراي عالي صلح شدند و از حكومت افغانستان خواستند تا به حرفهاي خانم هما سلطاني نماينده مجلس اهميت دهد.
خانم هما سلطاني نماينده مردم غزني در پارلمان افغانستان قبلا گفته بود كه او ارتباط نزديك با ملاعمر رهبر گروه طالبان دارد و ملا عمر حاضر است از آدرس او با دولت افغانستان گفتگو نمايد.
در اين گرد همايي كه در آن صدها تن اشتراك كرده بودند، قطع نامه شش ماده‌یي نيز صارد گرديد كه در آن روي خواست هاي اشتراك كنندگان اين گرد همآيي تاكيد صورت گرفته است.
مساله مصالحه با طالبان ماههاست كه از آدرس هاي مخلتف مطرح مي شود.
قرار گفته هاي خانم سلطاني بهترين راه براي رسيدن به صلح در افغانستان نشستن با رهبران اصلي طالبان است كه او اين زمينه را مساعد ساخته است.
در قطع نامه صادر شده از سوي اين تظاهرات كنندگان گفته شده است كه اگر دولت به خواستهاي آنها اهميت ندهد،‌ احتمال شورش همگاني در تمام نقاط افغانستان وجود دارد.
حامد"پويا"- كابل 

منبع: خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر