در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

تظاهرات هزاره ها جهانی شد (اعلام آمادگی مردم هزاره برای تظاهرات اینبار در ترکیه، هالند، استرالیا و کاناداد)

تبسم بر لب هایمان یخ بسته و اشک هایمان حلقه دروازه چشم. بغض هایمان ترک گرفت و مشت هایمان گره.
سرزمین لاله های سرخ دوباره در گرفت.
صدای من، صدای تو، دوباره جمع می شود...




تظاهرات در ترکیه علیه کشتار سیستماتیک مردم هزاره



تبسم بر لب هایمان یخ بسته و اشک هایمان حلقه دروازه چشم. بغض هایمان ترک گرفت و مشت هایمان گره.
سرزمین لاله های سرخ دوباره در گرفت.
صدای من، صدای تو، دوباره جمع می شود.


به اطلاع کلیه دوستان رسانیده می شود انجمن محصلین هزاره همگام با هر هزاره دیگر در اعتراض به کشتارهای هدفمند هزاره ها در پاکستان تجمع اعتراض آمیزی در شهرهای استانبول و آنکار برگزار می نماید.
از همه دوستان جهت اشتراک در تجمع، صمیمانه دعوت به همکاری صورت می گیرد.
تجمع در آنکار
زمان: روز شنبه 2011/10/1 ساعت 11
مکان: آنکار- غازی عثمان پاشا- ایران جاده سی – شماره:37- مقابل دروازه سفارت پاکستان
تجمع در استانبول
زمان: روز شنبه 2011/10/1ساعت 12
مکان: میدان تاکسیم

سکوتت را بشکن! ( اعتراض مدنی هزارهای مقیم تورنتو کانادا )


برادر و خواهر همتبار !
بیا و سکوتت را بشکن! بیا و با عزیزان سوگوارت و با فریاد های در گلو مانده ات و با تاریخ قتل عام شده ات همنوا شو ، و نفرین بفرست به آنانکه جان تو را، اندیشه ی تورا، ایمان و باور تورا تاریخ ، فرهنگ و مدنیت تورا، نشانه گرفته اند.
بیا و با مشت های گره کرده، و با قلب های زخم خورده و سینه های آکنده از درد، فریاد بر آور که ذلت پذیری در کتاب تاریخ و سرنوشتت منقوش نگردیده و نخواهد گشت.
بیا و با همایش مدنی خودت نقاب از چهره های زالو صفتان ، تروریستان و حامیان مذهبی، سیاسی و دولتی بر انداز !
بیا و با آمدنت ، بیاموزان که هنوز و پس از هزاران خونهای به ناحق ریخته شده ، به مدنیت ، جامعه ی مدنی، حقوق بشر و جهان عاری از خشونت باورمندی و محترمش میشماری .
بیا و با ظهور بارانی ات در میادین و میعادگاه ها ، اشک یتیمان ، بیوه زنان ، مادران و پدران را که توسط پست ترین آدم های زمانه ات داغدیده شده اند ، از گونه های به ماتم نشسته شان بربا!
برادر و خواهر همسرنوشت!
بیا و سکوتت را بشکن،
اگر نشکستی، قامتت را میشکنند!
—————————————————————-
میعادگاه ما شنبه اول اکتبر شهر تورنتو 


تظاهرات هزاره های استرالیا در شهر های مختلف این کشور



به کدامین گناه کشته میشوند؟

قومای عزیز وهموطنان گرامی!
همانگونه که در جریان هستید شهر کویتۀ پاکستان به شدت در آتش شعله های تعصب وعقدۀ دشمنی نژادگرایان کوردل میسوزد، وهزاره های مقیم این شهر، در اثر کشتارهای دسته جمعی و سیستماتیک توسط نیروهای مسلح قبیلوی وتندروان مذهبی، سالهاست که شاهد ریختن خون خود و فرزندان خویشند، چیزی که در این روزها به اوج خویش رسیده است؛ کشتارپی در پی و حملات هدفمندانه در چند روز اخیر بر علیه هزاره ها، نشان میدهد که قبیله پرستان تندروتروریست مذهبی، تصمیم قاطع به نابودی و حذف کامل مردم ما گرفته اند که اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، بزودی شاهد یک فاجعۀ عظیم انسانی خواهیم بود.

بخاطر اظهار انزجار از تعصبات قبیلوی و مذهبی، و جلب توجه جامعۀ جهانی بسوی یک فاجعۀ بزرگ انسانی در حال وقوع در کویته، و همچنان به منظور اعلام همدردی با خانوادۀ شهدای اخیر، هزاره های سراسر جهان، در روز اول ماه اکتوبر سال جاری، دست به یک مظاهرۀ عمومی خواهند زد؛ هزاره های مقیم آسترالیا نیز درین روز در تمام شهر های آسترالیا، راهپیمای خواهند نمود.

اکنون وظیفۀ انسانی همۀ ما و سایر انسانهای با وجدان و بشر دوست است که با شرکت درین راهپیمای، برای جلوگیری از یک فاجعۀ عظیم انسانی تلاش نموده و در برابر ریخته شدن خون هزاران انسان مظلوم، احساس مسؤلیت نماییم.

شورای سراسری هزاره های آسترالیا


تظاهرات در هالند


Protest
منبع اطلاعیه ها: شبکۀ سراسری هزاره ها و هزاره نیت ورک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر