در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

یونان: حمله ی گرو های فاشیستی یونان بالای پناهجویان شدت گرفته است



به دنبال نشر گزارشهای تکان دهنده از وضعیت پناهجویان افغانستان در یونان، هفته ی گذشته جماهیر انوری وزیر مهاجرین وعودت کننده گان دولت افغانستان همراه با هیئتی وارد یونان شد. آقای انوری پس از ورود به شهر آتن در حضور جمعی از پناهجویان گفت که گزارش های تکان دهنده از یونان او را وادار کرده است تا به یونان آمده و وضعیت را از نزدیک بررسی کند. طبق چشم دید های پناهجویان، آقای انوری از سوی مقامات دولت یونان مورد استقبال قرار نگرفت وبه همین لحاظ بود که او پیش از اینکه دیدار های مستقیم با پناهجویان و موسسات حقوق بشری در شهر آتن داشته باشد، به شکل غیر مترقبه ی یونان را ترک نمود...




از سوی دیگر پس از ورود جماهیر انوری در شهر آتن، حمله گرو های فاشیسی بالای پناهجویان به شکل بی سابقه ی شدت گرفته و در طول چند روز گذشته حد اقل سه پناهجوی افغانستانی در این حملات به شدت زخمی شده است. داکتر یونس احمدی رییس اتحادیه پناهجویان افغانستانی در یونان می گوید؛ درست موقع که ما با آقای انوری وهیئت همراهش در حال ملاقات با وزیر امنیت یونان آقای " پاپوچی" بودیم؛ از مرکز شهر آتن برایم خبر رسید که چندین گروه از فاشیست ها در مناطق مختلف شهر بالای پناهجویان حمله نموده و چندین تن را به ضرب چاقو و چوب زخمی کرده است.گفته می شود وضعیت یکی از زخمی ها بسیار وخیم است. این پناهجو از ناحیه پشت و سینه چاقو خورده است.اکنون نزدیک به 15 هزار پناهجوی افغانستانی در یونان به سر می برند که عده ی زیاد آنها بر اساس مشکلات اقتصادی ونبود سرپناه در پارکها وخانه های متروکه ساکن شده اند. این پناهجویان در مناطق سکونت شان احساس امنیت ندارد وهر از گاهی توسط گروه های فاشیستی مورد حمله قرار می گیرند.در حملات هفته ی گذشته، در چندین مورد زنان نیز از طرف گروه های فاشیستی لت وکوب وتوهین شده اند.
گزارش تصویری از زخمی ها: 

گزارشگر: بصیر آهنگ
منبع: سیمای مهاجر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر