در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۶, چهارشنبه

اطلاعیه: تظاهرات در شهر وین “اتریش” و شهر استکهلم علیه کشتار سیستماتیک مردم هزاره در پاکستان و افغانستان



برادران وخواهران گرامی مقیم اتریش!
طوریکه در جریان هستید، هر ازچند گاهی خبرهای درد ناکی از کشتار سیستماتیک مردم هزاره در پاکستان وافغانستان می شنویم. این در حالیست که سازمانهای حقوق بشری در سکوت کامل نظاره این کشتار وحشیانه هستند. ازسوی دیگر طبق گزارشات منابع مختلف دولت های افغانستان وپاکستان نیز در بسیاری موارد همدست گروه های دهشت افگن وانسان ستیز شده اند وکوشش می کنند از هر طریق ممکن مردم ما را نابود سازند...



از این رو، گروه های تروریستی در این دو کشور با تمام امکانات خویش در حالیکه همکاری همه جانبه ی حاکمان مستبد وخونخوار پاکستان وافغانستان را باخود دارند، هر روز با راه انداختن حمام خون، ما وشما را در عزای برادران مان می نشانند.

خونهای که “مستونگ” را رنگین کرد، خون من وتو ودر نهایت خون ماست. آنها برادران مان هستند. پس بر ماست که تا دیر نشده به داد برادران وخواهران مان در کویته برسیم و آنها را دراین شرایط خفقان که هرروز تفنگ های گروه های تروریستی بسوی شان نشانه می روند، تنها نگذاریم.
برادر وخواهر گرامی!
به همین خاطر است که تمام مردم هزاره در سراسر جهان تصمیم گرفتند تا روز اول اکتوبر سال جاری را روز اعتراض علیه کشتار سیستماتیک مردم هزاره در پاکستان وافغانستان نام گذاشته و دراین روز مردم هزاره در تمام کشورهای جهان با اعتراض گسترده علیه این کشتارهای وحشیانه به خیابان ها می ریزند واز سازمانهای حقوق بشری وبه خصوص سازمان ملل متحد وسازمان عفو بین الملل می خواهند تا سکوت معنا دار شانرا در قبال کشتار سیستماتیک مردم هزاره بشکنند. این اعتراض از سوی دیگر همبستگی مردم ما و حساس بودن در مقابل سرنوشت مشترک مردم هزاره را نیز به نمایش گذاشته وباعث تقویت روحیه برادران مان در پاکستان وافغانستان خواهد شد.

مردم هزاره مقیم اتریش نیز تصمیم گرفته است در روز اول ماه اکتوبر سال جاری در شهر وین تظاهرات نموده وهمبستگی خود را با برادارن خود در پاکستان وافغانستان اعلام نماید.
از این رو وظیفه ی همه ماست تا به شکل گسترده اعم از پیر وجوان وزن ومرد در این اعتراض شرکت کنیم.
زمان ومکان تظاهرات:

تظاهرات علیه کشتار مردم هزاره و تروریسم در استکهلم



از 150 ساله پیش به این سو مردم هزاره قتل عام می شوند این قتل عامها از زمان عبدالرحمان جابر و خونخوار که 62 درصد از مردم هزاره را به قتل رساند و سرزمینهای اجدادیشان را غصب کردند شروع شده و تا هنوز توسط هم نسلان انها که همان طالبان و تروریستان هستند ادامه دارد ما هر روزه شاهد کشته شدن مردم هزاره به بهانه های مختلف در پاکستان و افغانستان هستیم و مسئولان هردو کشور بی تفاوت از کنار این نسل کشی می گذرند ما هزاره ها در سوئدن این قتل عامها را یک نسل کشی دانسته و محکوم می کنیم و سکوت و بی تفاوتی مسئولان و امنیت ملی دو کشور را خیانت به هزاره ها می دانیم و ضمن حمایت خود از جامعه جهانی در جنگ علیه تروریسم و طالبان دوشادوش هزاره های دیگر نقاط جهان به این کشتار اعتراض می کنیم و دست به یک تظاهرات وسیع سراسری در کشورهای مختلف جهان می زنیم و از کلیه آزادیخواهان و فعالان حقوق بشر دعوت بعمل می آوریم که در این تظاهرات حضور به هم رسانند و این نسل کشی سیستماتیک را محکوم کنند و یک ملت را از نابودی نجات دهند.

شنبه اول اکتبردر مدبوریار پلاتسن 16.30 تا 18.00

دوشنبه سوم اکتبر در جلوی سفارت پاکستان کارلا وگن 65
lördag 01/10/2011 medborgare platsen 16.30 till 18.00
måndag 03/10/2011 pakistans ambassad karlavägen 65 09.30 till 11.00
svensk hazara föreningen i sverige
afghanistan folk föreningen i sverige

منبع: شبکه ی سرتاسری مردم هزاره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر