در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

پيام خانواده رهبر شهيد به مناسبت هفدهمين سالیاد بابه مزاری



نسل جوان ، تحصیل کرده و فهیم ما باید با اراده آهنین در عرصه های اجتماعی ، در میادین مختلف علمی و مدیریتی با تعهد به خون پاک شــهیدانمان وارد عمل شده و"افغانستان آباد و مقاوم" را شعار و هدف خویش قرار دهند و اجازه ندهند که تخریب های فکری و فرهنگی باقـیمانده از عقــب ماندگی های گذشته بر اندیشه های پاک و اهداف مقدسشان خدشه و انحراف وارد سازند...


  بسم رب الشهدا و الصدیقین
 
ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما با نفسهم (قرآن كريم)
باز ماه خونین حوت فرا رسید، تا دوباره نظاره گر دلتنگی فرزندان مزاری بعد از 17 سال در فراقش باشد،  همان گونه که شاهد روز غمبار و دردناك 22 حوت 1373 بود.  هفدهــمـین سالیاد رهبر بزرگ تاریخ عدالت خواهی افغانستان و هزاران شهید گمنام و مظلوم غرب کابل را به شما وارثان و حافظان ایثار و مقاومت  تسلیت عرض می نمایم.
- حفظ ارزشها و آرمان های شهدای در خون خفته وطن عزیزمان مخصوصا مزاری بزرگ - رستاخیز جاودان عدالت افغانستان - مهمترین تجلیل و بهترین میثاق با خون آن بزرگ مردان است.
- سخنان ساده ، صریح و با صداقت پیشوایمان امروز می تواند  موثرترین راهکارهاي  فراروی همه مردم افغانستان باشد  که در تلاشند خود کـشورشـان را  بـــا همکاری ، وحدت و همدلی اداره کنند؛ آن گونه كه رهبرشهيدمان فرمود: «تقاضای ما این است که در این شرایط حساس  همبستگی و وحدت بیشتری داشته باشید تا از ثمرات خونی که در این راه داده ایم بهره برداری کنیم و از این اسارت و ذلت بیرون بیاییم، هویت واقعی خود را بدست آوریم و به یاد داشته باشید که افغانســتان متعلق به همه مردم افغانستان است.»
- مردم عزیز افغانستان خصوصا شیعه و هزاره در تمام نقاط این دهکده جهانی در راستای بازگشت  و خدمت به کشور تاراج رفــته افغانســتان حــــداکثر تـلاش را اعمال کنند و با دغدغه تربیت و رشد فرزندان این مرز و بوم در ابعاد اعتقادی ، علمی و تحصیلی کوشا بوده و هضم و محو در جوامع دیگر نشــود.
- با توجه به تجربه گران بهای  دوره جهاد پیشین و تجربه دولت جمهوری اسلامی افغانستان بعد از نشست بین المللی بن ، بر کارگردانان و رجال سیاسی و فرهیختگان کشور عزیزمان لازم است تا با پتانسیل های درونی جامعه و نیروهای محصل و فعال و همچنین بر اعتماد مردم پرشور و صادقمان تکیه کــرده تا با همیاری یکدیگر آنچه را که استحقاق مردم مظلوم و ستمدیده مان هست ممکن گردد و این مهم تابع آن است که فرهیختگان و رجال سـیاسی مــــورد اعتماد مردم بوده و خلوص خدمت رسانی خویش را به اثبات برسانند.
- این را به خاطر بسپاریم که توجه به تحولات بین اقوام مختلف افغانستان و ایجاد انسجام درونی ، اعتماد و وحدت ملی موجب پیشرفت و ارتقاء فرهـنــگ کشورمان می گردد و همچنین قدرت هر ملتی به وحدت درونی مردم و اقوام آن ملت بستگی فاحشی دارد که حتی قادر خواهد بود مانع ظلم بر دیگـر اقوام شود.
- نسل جوان ، تحصیل کرده و فهیم ما باید با اراده آهنین در عرصه های اجتماعی ، در میادین مختلف علمی و مدیریتی با تعهد به خون پاک شــهیدانمان وارد عمل شده و"افغانستان آباد و مقاوم" را شعار و هدف خویش قرار دهند و اجازه ندهند که تخریب های فکری و فرهنگی باقـیمانده از عقــب ماندگی های گذشته بر اندیشه های پاک و اهداف مقدسشان خدشه و انحراف وارد سازند .
- ما و ملت غیورمان مسلمانیم ، تمامی تلاش ها و اهدافمان در راستای دستورات الهی می باشد همانگونه که بر این باوریم  در زلال جاری وحـی الــهی به سعادت دنیوی و اخوری خواهیم رسید. لذا مقدس تـرین و بزرگ ترین راهـنمــا برای ما کلام وحی و قرآن کریم می باشد و دشمنان اسلام در طول تـاریخ   بارها با نشانه رفتن این وحی منزل در پی دسیسه و خراب کردن  افکار مسـلمــانان بـوده و هـستـند در صدر اسـلام  با به نیزه کردن کتاب آسمانی مان و امروز با سوزاندن آن ضعف خود را نشان می دهند و عکس العـمل مردم مـسلـمان سراسر جهان و بخصوص افغانستان عزیز در مـقـابل آتش سوزی  مصحف کریم نشان از غیرت و هویت دینی آنهاست .
  در پایان از شما مردم با وفای مزاری بزرگ در سراسر گیتی نهایت تشکر و قدردانی را دارم که به یاد رهبر شهیدمان بوده و هستید.
و من الله توفیق 
خانواده شهید مزاری
1390/12/14

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر