در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ فروردین ۱, سه‌شنبه

خدا زیباست و زیبایی ها را دوست میدارد!

سلام هزارستان نیز مفتخر است که فرارسیدن نوروز سال 1391 خورشیدی را به تمامی انسانهای آزاده و انسانهای که با اعتقاد به خدای رحمان و حقوق مساوی همۀ انسانها ایمان و باور دارند، تبریک و تهنیت عرض میدارد. امیدوارم که در افغانستان عزیز، آنانیکه در رابطه با حقوق مردمان آن سرزمین بی ایمان بودند، با شروع شدن بهار و آغاز فصل نوینی از زندگی، دوباره به دیموکراسی باورمند شده و به برادری و برابری ایمان بیاورند، تا باشد که همۀ اقوام افغانستان در همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم به زندگی ادامه دهند...

یادمان باشد که زیبایی های کوچک را دوست بداریم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند
یادمان باشد که دیگران را دوست بداریم آن گونه که هستند، نه آن گونه که می خواهیم باشند
یادمان باشد که هرگز خودمان را از دریچه نگاه دیگران ننگریم
که ما اگر خودمان با خویشتن آشتی نکنیم هیچ شخصی نمی تواند ما رابا خودمان آشتی دهد
یادمان باشد که خودمان با خودمان مهربان باشیم
چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد
عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران باید
اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم...


نخست از همه سپاس خدایی را که زیبا پسند است و همۀ رنگ ها به خصوص رنگ بهار را زیبا آفریده است. سپاس آن حضرت دوست را که طبیعت زیبا و رنگارنگش، یکنواختی زندگی را از حیات مخلوقاتش محو کرد. بهار آمد و طبیعت لباسی از شگوفه های رنگارنگ  بر تن کرد و ادامۀ حیات را عاشقانه تر ساخت. خدای رحیم و رحمان با آوردن بهار و شروع فصل جدیدی از زندگی طبیعت برای همۀ مخلوقاتش و مخصوصاً برای انسانها، این اشرف مخلوقات که روح خدا را با خود دارد پیام بهاری دارد.

 در آستانۀ قدم گذاشتن به صفحۀ دیگری از زندگی هستیم. امیدوارم که همگی ما در صفحۀ که آخرین سطور آن را در حال مرور هستیم، با دست آوردی، با مؤفقیتی، با ترسیم درستی از فرداهای روشن، با ایجاد رابطۀ عاشقانه تری با آنکه از روح عاشقانۀ خودش بر ما دمید و به ما لقب اشرف مخلوقاتش را اعطا کرد، و با پرتو نور الهی عشق در دل همنوعان خود ارتباط انسانی و الهی بهتری با آنان برقرار کرده باشیم، به پایان ببریم. امیدوارم که خستگی های روحی، روانی و سایر مسایل و مشکلات روزگار را با پشت سرگذاشتن آخرین لحظات سال، در همان صفحه جا بگذاریم. آروزمندم که با ایمان و اعتقاد به خدای رحمان و باور های الهی عشق و عاشقانه پرستیدن آن معبود یکتا و عاشقانه دوست داشتن همنوعان خویش، با گام های استوار و بازهم عاشقانۀ خویش به سال جدید خورشیدی قدم گذاریم و با عشق الهی و طراوت بهار مؤفقیت و کامگاری بیشتری بدست آریم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر