در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ اسفند ۱۲, جمعه

دشمنان قرآن : توحش طالبانی و تمدن امریکایی


جوانان و نوجوانان و زنان ما که در سالهای حاکمیت مجاهدین و جنگ های خانمان سوز و ویرانگر داخلی زیسته و تجارب تلخ دوران حکومت جهل و جور طالبان را دارند که مدعی تطبیق قانون خدا در زمین خدا بودند. مدعیان مدرنیته و مدنیت ، حقوق بشر و انسانیت با ابزار های مدرن به صید آنها مخصوصاً دختران جوان حتی کم سواد؛ روی آورده و در مراکز خاص و کلیساهای زیر زمینی به شستشوی مغزی شان مشغولند. کسانی که درس دین خوانده و درد دین دارند باید به این جنبه بیش از هر زمانی توجه نمایند تا مبادا دیانت و شریعت، حیثیت و عزت ما بازیچه­ ی این بلهوسی ها شوند...

این روز ها افغانستان شاهد اعتراضات و  تظاهرات خونینی در واکنش به اهانت نیروهای امریکایی به قرآن کریم بود در این زمینه تحلیل های گوناگونی از زوایای مختلف صورت گرفته است اما این قلم در این خصوص به ذکر چند نکته بسنده می کند :
یک) ملت مسلمان
احساسات پاک مردم مسلمان افغانستان حقیقتاً قابل قدر است این شور و هیجان ها چنان بود که انسان را به یاد روزهای مجاهدت و مقاومت مردم افغانستان علیه اشغالگران شوروی می انداخت. خداوند رحمت کند شهدایی را که با دل پاک  و اراده قاطع، به دفاع از ساحت قرآن کریم به میدان آمدند و به دیدار معبودش شتافتند. این مسئله پیش از هرچیزی نمایانگر این است که مردم افغانستان خط قرمزهای شان را فراموش نکرده و حتی حاضرند برای آن از جان مایه بگذارند.
  دو)  چرا آمریکایی ها قرآن را به آتش می کشند ؟
 به باور این قلم یکی از عوامل  اساسی این قضیه را که نباید نادیده گرفت  زمینه اسلامی و به خصوص افغانی – پاکستانی (پشتونی)  قرآن ستیزی است. امریکایی ها زمانی که فیلمهای طالبان کرام را می بینند که انسان بد بختی را که فقط یک اتهام ساده داشته هم چون گوسپندی پیش پاهایش خوابانده و خنجر تیز را بر حلقومش نهاده و در ضمن آیات قرآن را نیز با صدای بلند می خوانند تا این ذبح شرعی شود.چه تصویری از اسلام و قرآن در ذهنش مجسم می شود؟جناب مولوی به قول حافظ ” پشمینه پوش تند خو”  پس از این عمل، شاد و عرعر کنان با احساس رضایت عجیبی تصور می کند که پس از مرگ  به راحتی و آسانی، شتر سوار “بوبو” کنان از بالای پل صراط می گذرد و با تمام چتلی اش در آغوش نحیف و طریف حورالعین بهشتی می خسبد و از وی کام خواهد گرفت . این  تصور که همان جوهره­ ی دینداری طالب انتحاری را به نمایش می گذارد هر انسانی اعم از شرقی و غربی اش را به تنفر وا می دارد .با این وضعیت؛  امریکایی ها به این تحلیل می رسند که آنچه که موتور محرک این لاشه های متحرک در چنین فضای فلاکت بار و وضع اسفبار می باشد چیزی نیست جز آموزه های همین قرآن. .
و یا زمانی که نیروهای ناتو تکه پاره های گوشت طالب انتحاریی را جمع می کنند تا به زباله بیندازند می بینند که یک جلد قرآن جیبی نیز در بین روده های این عاشق بهشت برین و مجاهد راه خدا وجود دارد. حالا به نظر شما این فرد خارجی از سر هم کردن این سرنخ ها و روده ها به چه تحلیلی می رسد ؟  روشن است که نسبت به قرآن بدبین می شوند و برای این کتاب نقشی در این عمل قائل می شوند. البته نا گفته نماند که تمام این سخن ها به هیچ وجه نمی تواند توجیه گر کار چهارتا امریکایی بی فرهنگ  شود که در درنده خویی و انسان ستیزی دست کمی از طالب انفجاری و القاعده انتحاری ندارد. هدف این بود که به زمینه داخلی این عملکردها نیز توجه شود .
سه) تهدید بزرگتر کدام  است؟
و اما نکته  سوم این است که :مردم افغانستان در برابر این اهانت امریکایی ها  پاسخی که شایسته و بایسته بود دادند و حتی شهید نیز تقدیم نمودند. اما نکته اساسی تری که باید بدان توجه گردد این  است که امریکایی ها در اقدامات عمومی شان به شکل و ظاهر قرآن حمله نمودند در حالی که امروزه هزاران موءسسه و شرکت خصوصی و خارجی “محتوای” قرآن را هدف قرار داده اند و تهدید جدی این است که جوانان و نوجوانان و زنان ما که در سالهای حاکمیت مجاهدین و جنگ های خانمان سوز و ویرانگر داخلی زیسته و تجارب تلخ دوران حکومت جهل و جور طالبان را دارند که مدعی تطبیق قانون خدا در زمین خدا بودند. مدعیان مدرنیته و مدنیت ، حقوق بشر و انسانیت با ابزار های مدرن به صید آنها مخصوصاً دختران جوان حتی کم سواد؛ روی آورده و در مراکز خاص و کلیساهای زیر زمینی به شستشوی مغزی شان مشغولند. کسانی که درس دین خوانده و درد دین دارند باید به این جنبه بیش از هر زمانی توجه نمایند تا مبادا دیانت و شریعت، حیثیت و عزت ما بازیچه­ ی این بلهوسی ها شوند.
هم اینک که مجموعه های طویل و عریضی که با عناوین فریبنده و به صورت شبکه ای و سیستماتیک وارد لایه های درونی سنتی ترین اقشار جامعه ما شده و تا کنون  برای این “فقیر ترین مردم روی زمین” چندان کاری نیز نکرده اند بلکه صد ها برابر استفاده برده و می برند. زنگ هشداری است برای همه آنانی که دغدغه سرنوشت و سیاست و دیانت این ملت و مرزو بوم را دارند.
 آزادی لجام گسیخته ای که در سطح رسانه های دیداری و شنیداری به صورت بی رویه تبلیغ می شود و هر روز شاهد سر برآوردن قارچ گونه ­ی از این دست مبلغان ابتذال و فرهنگ مصرف گرایی و پوچ اندیشی هستیم هم چون آتشی است که بر خرمن ایمان و اخلاق ، معنویت و انسانیت ما هجوم آورده اند و آنچه در این میان گیر مانده نسل سرگردان و سرخورده و تحقیر شده و درگیر بحران هویتی است که تنها با تند بادها به این سو و آن سو می رود و خود هیچ نقشی ندارد. خدا کند در میان دو تهدید توحش طالبانی که بویی از دین و معنویت و اخلاق و انسانیت نبرده و تمدن سرمایه سالار و لذت پرست غربی که با الفاظ و عناوین مدرن در همان مسیر طالبانند ملت مظلوم افغانستان بیش از این لگد مال  نشوند . این سخنان را که می گویم مدلل به صدها دلیل است و امروزه تقریبا کمتر کسی از این فجایع بی خبرند کیست که نداند تمام طالبان انتحاری هلمند با انگلیسی هایی مستقر در آنجا لب در یک پیاله و دست در یک کاسه ندارند ؟ سربازان اردوی ملی بارها گفته اند که موقعیتهای پیش آمده که ما می توانیستیم طالبان را لینگ و لش کنیم ولی با یک بی سیم؛ هلی کوپتر امریکایی از راه رسیده و برای طالبان راه خروج از محاصره را نشان داده اند!! باز همان القاعده و طالب و شمشیر آخته اش و گلوی انسانهای متهم به همکاری با دولت و خارجی ها و یا  صد ها بی گناهی دیگر
نویسنده: ابراهیمی غرجستانی
منبع: غرجستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر