در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

قتل عام هزاره ها بار دیگر در شهر کویتۀ پاکستان با شدت تمام شروع شده است.

 
امروز پنجشنه ۲۹/۳/۲۰۱۲م، حوالی ساعت هشت صبح زمانی که یک موتر سوزکی حامل مسافران از هزاره تاون به طرف مهر آباد می رفت، در اسپنی رود، نزدیکی های پوسته (ایف سی) مورد حمله تروریستان قرار گرفت، که در نتیجه آن تا هم اینک شش تن شهید و هفت تن زخمی شده اند. در بین شهدا یک زن و یک نفر دختری متعلم که از سرک در عین زمان عبور می کرد، می باشند...


بعد از شهادت شش نفر، صدای شدید شلیک به گوش می رسد
     در اعتراض به حادثه صبح امروز ۲۹/۳/۲۰۱۲م، که در نتیجه آن شش نفر شهید و هفت نفر زخمی شده اند، جوانان راه  ها را مسدود کرده اند و می خواهند که صدای اعتراض شانرا به رخ حکومت نا اهل ایالتی برسانند. اما متاسفانه ایف سی و پولیس بجای همدلی با تظاهرات کننده گان، بر روی مردم عادی شلیک نمودن را شروع کرده اند... صدای شدید شلیک به گوش می رسد و قرار گزارش تلویزیونها یک نفر پولیس بعد از زخمی شدن، کشته شده است، ولی از تلفات دیگر تا هنوز اطلاعی در دست نیست. اهالی هزاره تاون همه نگران جوانان دست خالی شان اند، که از یک طرف در مقابل تروریستان بزدل و نامرد قرار گرفته اند و از طرف دیگر نیروهای انتظامی بجای همدلی با آنها، بر روی شان آتش گشوده اند. وضعیت شهر کویته وخیم است و در چندین نقاط شهر هزاره ها دست به تظاهرات زده اند.
     از طرف دیگر اعضای حزب هزاره دموکراتیک پارتی هم اینک در مرکز شهر (منان چوک) تجمع نموده اند و با شعار دادن و بلند کردن پلاکارت هایی صدای اعتراض شانرا بلند نموده اند. قندهاری بازار و دوکانهای ساحه منان چوک و دوکانهای هزاره تاون همه مسدود اند.
     حزب هزاره دموکراتیک در ضمت محکوم نمودن شدید این حادثه و گرفتاری فوری قاتلان مردم ما، فردا را تعطیل عمومی در تمام شهر کویته اعلان کرده است، که این درخواست ایچ دی پی، توسط اکثریت احزاب سیاسی بلوچستان حمایت گردیده است.




     کشتار هزاره ها در کویته یکبار دیگر با شدت بیشتر شروع شده است. در ادامه حملات روزهای اخیر که به صورت متفرقه چندین تن شهید و زخمی شده اند، امروز پنجشنه ۲۹/۳/۲۰۱۲م، حوالی ساعت هشت صبح زمانی که یک موتر سوزکی حامل مسافران از هزاره تاون به طرف مهر آباد می رفت، در اسپنی رود، نزدیکی های پوسته (ایف سی) مورد حمله تروریستان قرار گرفت، که در نتیجه آن تا هم اینک شش تن شهید و هفت تن زخمی شده اند. در بین شهدا یک زن و یک نفر دختری متعلم که از سرک در عین زمان عبور می کرد، می باشند.
    شهدای حادثه، تعداد شان به سول هسپتال و یک تن شان به هسپتال بولان انتقال داده شده است. زخمی های حادثه اکثر شان به شفاخانه نظامی شهر (سی ایم ایچ) انتقال داده شده اند، که وضعیت صحی شان بسیار وخیم است و نیاز شدید به خون دارند.
     جوانان خشمگین، در اعتراض به غفلت نیروهای انتظامی و کشتار قومای شان، راه بروری را بسته و شعار های ضد بی حسی و غفلت حکومت و نیروهای انتظامی می دهند. از طرف دیگر حزب هزاره دموکراتیک در ضمن به شدن محکوم نمودن این حادثه تاسف بار، امروز ساعت یازده بجه خواهان برگزاری تضاهرات در مرکز شهر (میزان چوک) شده است. از طرف دیگر این حزب از عموم شهریان کویته خواسته است، که فردا تعطیل نموده و دوکانهای شانرا در تمام شهر کویته باز ننمایند.
     قابل توجه است، که در این روزها حملات بر هزاره های شهر کویته به شدت دوباره شروع شده است. در جایی به نام کلی شابو به تاریخ 18/3/2012م، پدر و پسری از اهل تشیع مورد حمله ترویستان قرار گرفت که هردو شهید شدند. به تاریخ 22/3/2012م، دو تن از پولیس ها به نام های لیاقت علی و نعمت الله در حالی که مصروف چک نمودن موترها بودند، مورد حمله ترویستان قرار گرفته و شهید شدند. به تاریخ ۲۶/۳/۲۰۱۲م، در پودگلی چوک یک تن را شهید و یک تن را زخمی کردند. دیروز ۲۸/۳/۲۰۱۲م، بر کارگران کان کوله در زمانی که به طرف منزل شان بر می گشتند، حمله صورت گرفت، که در نتیجه آن یک تن زخمی شد.
سوزکی متاثره
موتر سایکلی که در اعتراض حادثه سوختانده شده است




     امروز ۲۸/۳/۲۰۱۲م، حوالی ساعت ۳ بجه بعد از ظهر، زمانی که تعدادی از کارگران کان کوله به طرف شهر کویته بر می گشتند، در نزدیکی های کویته، ساحه ای به نام دشت مورد کمین  تروریستان مسلح که تعداد شان چهار نفر گزارش شده است، قرار گرفتند، که در نتیجه یک نفر شان زخمی شد.
     به گفته سرنشینان موتر حامل کارگران، آنها با موتر شان که از نوع موتر های خورد "آلتو" است، از طرف کان کوله به طرف کویته بر می گشتند، که در راه مورد کمین تروریستان قرار گرفتند. به گفته سر نشینان، ترویستان که مسلح بودند، می خواستند موتر آنها را متوقف کنند، ولی چون موتروان بجای ایستاد نمودن موتر، بر سرعت آن افزود، لهذا در زمان رد شدن از کنار تروریستان آنها بر موتر شلیک نمودند، که در نتیجه چندین مرمی به موتر اصابت نمود و نیز فقط یکی از سرنشینان را زخمی کرد.
     موتروان بعد از فرار از صحنه، مستقیما خودش را به شفاخانه بولان رساند، تا فرد زخمی ضایع نگردد. هم اینک فرد زخمی را به شفاخانه نظامی شهر (سی ایم ایچ) انتقال داده اند و قرار گزارش وضعیت صحی اش زیاد خراب نمی باشد.
     سلسله ترور و کشتاز هزاره های کویته یکیار دیگر بعد از توقف چند هفته ای، به شدت شروع شده است. دو روز قبل نیز ترویستان یک تن را زخمی و یک تن دیگر را شهید ساخته بودند و امروز نیز تصمیم به انجام رساندن کشتار پنج تن از سرنشینان موتر دیگر را داشتند.
گزارش از عبداله رفیعی
منبع: کویته پاکستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر