در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

دو حمله در ولایت های بامیان و وردک به جان استاد محمد محقق ناکام ماند.



حاجی محمد محقق امروز پس از اینکه شب گذشته محل اقامت او در ولایت بامیان مورد حمله قرار گرفت با طیاره به کابل آمد. آقای محقق ساعت پس از رسیدن در کابل به خبرنگاران گفت که حمله بر اقامت گاهش کار حلقات شامل در حکومت بوده است. او مدعی است که برگزاری مجالس اخیر جبهه ملی با حضور پر رنگ و ده ها هزار نفری مردم، حکومت را دست و پاچه کرده و حکومت یک جنگ روانی را علیه اعضای جبهه ملی راه اندازی کرده است...

مقام های محلی در ولایت میدان وردک در مرکز کشور تایید کردند که مخالفان مسلح دولت بالای کاروان موتر های استاد محمد محقق عضوی ولسی جرگه حمله کردند.
شاهد الله شاهد سخنگوی والی میدان وردک به خبرگزاری بخدی گفت که این حمله حوالی ساعت 6:30 شام امروز (پنجشنبه) در منطقه ملا خیل از مربوطات ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک صورت گرفته و در نتیجه درگیری، یک محافظ آقای محقق زخمی شده است.
منطقه ملا خیل جاییکه کاروان موتر های محمد محقق مورد کمین مخالفان مسلح قرار گرفت؛ از مناطق خطرناک در میدان وردک است که طالبان به صورت گسترده در این منطقه فعال اندمنطقه ملا خیل جاییکه کاروان موتر های محمد محقق مورد کمین مخالفان مسلح قرار گرفت؛ از مناطق خطرناک در میدان وردک است که طالبان به صورت گسترده در این منطقه فعال اند
حاجی محمد محقق امروز پس از اینکه شب گذشته محل اقامت او در ولایت بامیان مورد حمله قرار گرفت با طیاره به کابل آمد.
آقای محقق ساعت پس از رسیدن در کابل به خبرنگاران گفت که حمله بر اقامت گاهش کار حلقات شامل در حکومت بوده است.
او مدعی است که برگزاری مجالس اخیر جبهه ملی با حضور پر رنگ و ده ها هزار نفری مردم، حکومت را دست و پاچه کرده و حکومت یک جنگ روانی را علیه اعضای جبهه ملی راه اندازی کرده است.

آقای محقق ساعت پس از رسیدن در کابل به خبرنگاران گفت که حمله بر اقامت گاهش کار حلقات شامل در حکومت بوده است.


استفاده از سلاح های سنگین
محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، نماینده مردم کابل در ولسی جرگه و عضو ارشد جبهه ملی (جریان منتقد نظام) است.
پیشتر، امیر حسین حیدری از نزدیکان استاد محمد محقق به خبرگزاری بخدی گفت که بر اثر حمله مخالفان مسلح دولت در ولایت میدان وردک چهار محافظ استاد محقق زخمی شده اند.
آقای حیدری می گوید که درگیری بین محافظان محقق و مخالفان مسلح دولت در میدان وردک حدود یک ساعت ادامه داشته است.
سخنگوی والی میدان وردک می گوید که ساحه ملا خیل از مناطق خطرناک در میدان وردک است که طالبان به صورت گسترده در این منطقه فعال اند.
با این حال، شاهد شاهد سخنگوی والی میدان وردک می گوید که کاروان موترهای محمد محقق مورد کمین مخالفان مسلح دولت قرار گرفت که به گفته او بلافاصله ماموران پولیس و اردوی ملی به محل درگیری اعزام شدند.
او به خبرگزای بخدی گفت که یک موتر نوع کروزین استاد محقق در جریان درگیری خساره دیده و رانند این موتر به طور سطحی زخمی شده است.
این مقام محلی در ولایت میدان وردک تایید کرد که مخالفان مسلح دولت درجریان درگیری از سلاح سبک و سنگین استفاده کردند.
شاهد می گوید که ساحه ملا خیل از مناطق خطرناک در میدان وردک است که طالبان به صورت گسترده در این منطقه فعال اند.
شاولی زرین – کابل
خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر