در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

حاجی محمد محقق: مردم اطراف ارگ را خواهند گرفت!


محقق تاکید کرد که در صورت عدم کنار گذاشته دسیسه های  اخیر حکومت علیه هزاره ها، مردم با تجمع گسترده در اطراف ارگ، تظاهرات بزرگی را راه اندازی خواهند کرد.

محقق حمله کوچی ها بر مناطق هزاره نشین را محکوم کرده گفت که دو هزار طالب مسلح به نام کوچی و به دستور حکومت وارد مناطق هزاره جات شده اند. کوچی ها استفاده از علف چر های مناطق مربوط به ولسوالی بهسود و دای مرداد میدان وردک را حق مسلم خود می دانند و می گویند که  آنان، اسناد قانونی برای استفاده از این مناطق را در اختیار دارند...



حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حکومت را متهم کرد که فشار و جنگ روانی را علیه جامعه هزاره به راه انداخته است.
محمد محقق امروز (پنج شنبه) در نشست خبری در کابل گفت که حکومت در آمار نفوس قوم هزاره و هویت این قوم در دایره المعارف آریانا جعل کرده است.
بر اساس اظهارات محقق، قوم هزاره در دایره المعارف آریانا به نام قوم مغول یاد شده و شمار نفوس آن 9 درصد کل نفوس افغانستان ذکر شده است.
آقای محقق آمار ارایه شده در مورد هزاره ها از سوی دولت را دسیسه گرایانه توصیف کرد.
او هوشدار داد در صورت که حکومت دسیسه های اخیر در برابر هزاره ها را کنار نگذارد، مردم در اطراف ارگ تجمع و تظاهرات خواهند کرد.
محقق تاکید کرد که در صورت عدم کنار گذاشته دسیسه های  اخیر حکومت علیه هزاره ها، مردم با تجمع گسترده در اطراف ارگ، تظاهرات بزرگی را راه اندازی خواهند کرد.محقق تاکید کرد که در صورت عدم کنار گذاشته دسیسه های اخیر حکومت علیه هزاره ها، مردم با تجمع گسترده در اطراف ارگ، تظاهرات بزرگی را راه اندازی خواهند کرد.
محمد محقق شب گذشته (چهارشنبه شب) در اقامتگاه اش در مرکز بامیان هدف تیر اندازی مردان مسلح قرار گرفته است.
آقای محقق در واکنش به این رویداد، حمله بر اقامت گاهش را کار حلقات شامل در حکومت خوانده گفت: " فعالیت های اخیر جبهه ملی حکومت را نگران کرده و حکومت جنگ روانی را راه اندازی کرده است."
محقق تمام تحرکات اخیر حکومت در برابر خود را نشانه فشار علیه جبهه ملی و قوم هزاه ها خواند.
به گفته محقق، برگزاری مجالس اخیر جبهه ملی، حکومت را دست و پاچه کرده و حکومت یک جنگ روانی را علیه اعضای جبهه ملی راه اندازی کرده است.
حکومت تا کنون در مورد اتهام های مطرح شده از سوی حاجی محمد محقق واکنش نشان نداده است.
کوچی ها؛ وسیله دیگر فشار
محقق حمله کوچی ها بر مناطق هزاره نشین را محکوم کرده گفت که دو هزار طالب مسلح به نام کوچی و به دستور حکومت وارد مناطق هزاره جات شده اند.
کوچی ها استفاده از علف چر های مناطق مربوط به ولسوالی بهسود و دای مرداد میدان وردک را حق مسلم خود می دانند و می گویند که  آنان، اسناد قانونی برای استفاده از این مناطق را در اختیار دارند.
محقق حمله کوچی ها بر مناطق هزاره نشین را محکوم کرده گفت که دو هزار طالب مسلح به نام کوچی و به دستور حکومت وارد مناطق هزاره جات شده اند.
به گفته آقای محقق، بر اثر حمله کوچی ها بر ولسوالی بهسود 4 نفر کشته و سه نفر زخمی شده و صد ها خانواده نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
آقای محقق این حمله را وسیله دیگر فشار حکومت بر هزاره ها عنوان کرده گفت: "ما از حکومت خواستیم که جلو این حملات را بگیرد ولی حکومت تاکنون هیچ اقدامی نکرده است."
الیاس ابدالی- کابل
خبرگزاری بخدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر