در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

بیانیه هزاره های کویته در تقبیح حمله ی کوچی ها بر بهسود

حکومت آقای کرزی که مسوولیت حفظ جان و مال مردم را دارد، در ظاهر داد از عدالت اجتماعی و حقوق انسانی شهروندان میزند، ولی در عمل به همان راهی تبعیض و ستمگرانه گام بر میدارد که اسلاف او از عبدالرحمن گرفته تا سردار داود علیه مردم هزاره اعمال گردیده است...

برادران و خواهران!
     همانطوری که همه میدانید از دوران حکومت عبدالرحمن سیاست ضد انسانی و قتل عام های سازمان یافته حکومتی علیه هزاره ها به غرض تصرف اراضی آنها آغاز گردیده و تا به امروز به گونه های مختلف ادامه یافته است و همه ما شاهد هستیم که چند سال مکرر به تداوم همان سیاست عبدالرحمانی است که در حکومت آقای حامد کرزی و حضور جامعه جهانی و ناتو و سازمان ملل در افغانستان، گروهی مسلح به آخرین سیستم تسلیحاتی به مناطق هزاره نشین تجاوز نموده به قتل مردم بیگناه، تخریب خانه ها و مساجد و غارت مال و دارایی مردم پرداخته و کشت و زراعت مردم را چپاول می کنند. امسال نیز بگونه چند سال قبل، گروهی مناطق بهسود را مورد حمله قرار داده و به تخریب خانه ها و غارت اموال و دارایی مردم پرداخته اند.
     حکومت آقای کرزی که مسوولیت حفظ جان و مال مردم را دارد، در ظاهر داد از عدالت اجتماعی و حقوق انسانی شهروندان میزند، ولی در عمل به همان راهی تبعیض و ستمگرانه گام بر میدارد که اسلاف او از عبدالرحمن گرفته تا سردار داود علیه مردم هزاره اعمال گردیده است.
     اینک که شما مردم نجیب و ضد ستم و تبعیض شاهد مکرر تجاوز و ستم علیه هزاره ها هستید، بنا ایجاب می کند که در این شرایط با وحدت و یک پارچگی خود به روند ستمگرانه و قطع پای متجاوزین، مردانه ایستاد شده و با تمام امکانات اقتصادی و جانی به مقابله برخاسته و متجاوزین را بر سر جایش بنشانید.
     سیاست مدارن و احزاب سیاسی نیز که نباید خاموش مانده با مراجعه به مراجع جهانی و سازمان ملل باید با جدیت خواهان حل مشکلات بنیادی هزاره ها شده و حل این موضوع را در صدر اجندای کاری شان قرار دهند. چون امروز دیگر آن عصر تاریک زمان عبدالرحمانی و اخلاف شان سپری گردیده است و آثار شوم آن دوران نیز باید به همکاری جامعه جهانی و پای مردی و ایستادگی شما مردم به تمام صورت از سر مردم هزاره برداشته شود، چون همه میدانیم که سیاست تبعیض گرایانه و ضد انسانی علیه هزاره ها به گونه های مختلف همه روزه از طرف حکومت کرزی نمایان میشود و با وجود تجاوز مکرر گروهی به نام کوچی و قتل و کشتار هزاره ها، حکومت آقای کرزی هیچگونه اقدام در راه حل این مساله نکرده  و شواهد نشان میدهند که از اطرافیان شان نیز حامی متجاوزین بوده و آنها را مورد حمایت مستقیم و غیر مستقیم خویش قرار می دهد.
     پس ما مردم باید در قدم اول وحدت و یکپارچگی خویش را حفظ کرده و در ثانی بی تفاوت نمانده و به متجاوزین بمقابله پرداخته، با ایثار مال و جان از حریم و حقوق مسلم خویش مردانه دفاع نمایم و در پهلوی آن با مراجعه به مراجع ذی صلاح جامعه جهانی در حل مشکلات جاری با جدیت اقدام کرده و پیگیری نمایم.
                                                                               والسلام - هزاره های کویته
                                                                                         17/6/2012م
منبع: کویته پاکستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر