در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

وضعیت کویته همچنان نگران کننده است



حملات تروریستان بر هزاره های کویته متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد. به تاریخ 24/5/2012م، تروریستان در اثر حمله بر یک تن از هزاره ها به نام امیر محمد در ساحه سریاب رود وی را به شهادت رساندند. به تاریخ 30/5/2012 میلادی تروریستان مسلح سوار بر موترسایکل در اثر حمله بر شخصی به نام علی محمد در زمانی که وی از کارش به طرف خانه بر می گشت در ساحه جواینت رود حوالی ساعت هفت شب، وی را به شهادت رساندند...

     به تاریخ 1/6/2012م، تعدادی از ساکنان هزاره تاون بخاطر شرکت در جلسه کویته یک جهتی کونسل، در حینیکه از اسپنی رود عبور می کردند، با یک موتر مشکوک بر خورده بودند. موتر مشکوک در زمان عبور قافله هزاره تاون، با سرعت زیاد خود را با یکی از موترهای قافله زده بود، در همین اثنا دو تن از جوانان هزاره شامل جلوس که مسلح بودند و موتر سایکل سوار، بدون درنک بر سرنشینان موتر مشکوک شلیک کرده بودند، که در نتیجه موتروان کشته و همراهش توسط پولیس دستبند زده شده و دستگیر گردید بود. بعد از تحقیات پولیس معلوم شد که فردی که کشته شده است، پسر یکی از وزرای اسبق بلوچستان مربوط به جمعیت علمای اسلام بوده است. پولیس در تحقیقات بعدی اش راپور اش را طوری نشر کد، که از موتر وزیر اسبق، کدام اسلحه و یا شی مشکوکی را به دست آورده نتوانسته است، لهذا پولیس دو نفر از جوانان هزاره ها را به نام تروریست متهم نموده و دستگیر نمود. روز بعد از حادثه  مولوی های اهل تسنن به خاطر اعتراض به کشته شدن پسر وزیر اسبق  در نقاط مختلف شهر تظاهرات نموده و در ضمن از طریق رسانه ها مسوول حمله بر پسر وزیر اسبق را همان دو تن از جوانان هزاره ها نامزد کردند. تحقیقات پولیس در این مورد ادامه دارد، تا دیده شود که مساله به کجا خواهد رسید...
     به تاریخ 2/۶/2012م، زمانی که یک تن از هزاره های کویته از کراچی برگشته و از ترمینال  "صدا بهار" واقع دبل رود به طرف منزلش بر می گشت مورد حمله تروریستان قرار گرفته و به شهادت رسید. قابل یادآوریست که در این حادثه برادر شهید اندکی زخمی گردیده بود و نیز موتروان حامل شان که ازبک بود، نیز به خاطر همخوانی قیافه اش با هزاره ها به شهادت رسید.
     امروز 3/۶/2012م، روز یک شنبه، در حالی که وزیر اعظیم پاکستان آقای گیلانی در بلوچستان است و روی مسایل بلوچستان و امنیت این ایالت صحبت می کند، نیز تروریستانی موتر سایکل سوار بر دوکانی ولدنگ کاری که واقع در سرکی رود است و مربوط به شیعیان قندهاری حمله کردند و در نتیجه چهار تن از شیعیان قندهاری، یک تن از کارگران پشتون و یک پشتون دیگری که از آن ساحه عبور می کرد و یک پولیس را که در همان نزدیکی در حال اجرای وظیفه اش بود، به شهادت رساندند.
توسط عبدالله رفیعی
منبع: کویته پاکستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر