در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

فرارسیدن زاد روز مولود کعبه و روز پدر به همۀ پدران مبارکباد. (باز پخش)


 فرارسیدن زاد روز پدر نمونه (امام علی علیه السلام) را به سه پدر و به سه شخصیت مؤثر در زندگی ام و همه پدرانی که مسؤلیت های پدری شان را در قبال فرزندان شان انجام داده اند تبریک و تهنیت عرض میدارم، نه به آن عده ازانسانهای که فقط اسم پدر به خود گرفته اند و هیچ گونه احساس مسؤلیتی در رابطه با پدر بودن خویش نکرده و همواره احترام بی مورد از فرزندانشان انتظار داشته اند...


بنام آنکه انسان والا مقام (پدر) را عاشقانه آفرید

نخست ولادت باسعادت امیر مؤمنان علی ابن ابیطالب و روز پدر را به پدر بزرگوارم تبریک میگویم. آن پدری که قامتش از ناملایمات زندگی خم شد، آن پدری که دستانش پینه بست تا برای فرزندانش سهولت یک زندگی مناسب را فراهم کند. آن پدری که زحمات جبران ناپذیری برای فرزندانش کشید. ای پدر مهربانم! دستان پینه بسته ات را میبوسم و بر قامت خمیده ات احترام میگذارم. امیدوارم که در زندگی اندکی از زحمات شما را جبران کنم.
همچنان فرارسیدن روز پدر وطلوع اولین خورشید امامت و ولایت، آن امام معصوم، آن رهبر فرزانه، آن پدر عا لی مقام و عدالت گستر را به پدر عالیقدرم (پدر خانم ام) تبریک میگویم. به آن پدر و شخصیتی که مؤفقیت های معنوی دهۀ اخیر را نتیجۀ مشوره و نظریه های استادنۀ ایشان میدانم. به آن پدری که در طول این 12 سال ارتباط انسانی که بین من و ایشان پیوند خورده، نتوانستم مانندی برای ایشان بیابم. به آن پدری که در مواردی نقش ایشان برجسته تر از پدری که خون او در رگهایم جاریست، بوده است. درست است که انسان باید خود سرنوشت خود را رقم بزند، اما بدون شک نیاز به مشوره و نظریه های یک پدر و استاد دلسوز و مهربان دارد و ایشان در زندگی  بعد از ازدواج من نقش برازندۀ داشته و به آن معنی و مفهوم بیشتری بخشیدند. پدر عالیقدرم این روز را در حالی برای شما تبریک میگویم که در جامعۀ عقب مانده و تاریکی مثل افغانستان رابطۀ داماد و پدر خانم خیلی سرد و بی مفهوم تر از آن است که نگاریده شود، ولی من خدای رحیم و رحمان را همیشه سجدۀ شکر میگذارم که پدر مهربانی چون شما را برایم ارزانی داشته است و از معبود و معشوقم میخواهم که به شما عمر طولانی و به من مهلت جبران زحمات شما را بدهد. پدر مهربانم روزت مبارک باد!

بار دیگر تولد یکی از بهترین انسانهای روی زمین، یکی از بهترین استادان، یکی از بهترین رهبران، یکی از بهترین پدران جهان را به استاد عالیقدرم محمد جواد میرزادۀ زیرک که خود یک استاد و یک پدر هستند، تبریک و تهنیت میگویم. به آن استادی که نخستین رمق های یک زندگی نوین و با مفهومی را باگشودن روزنۀ روشنی از مطاله در وجودم زنده کرد. به آن استادی که مرا با بهترین دوستانم (کتاب) که شاید من آنها را خوب درک نمیکردم، آشنا ساخت. به آن استادی که نخستین شخصیتی بود و هست که با هدیۀ کتابی زندگی مرا به سوی معنویت بیشتر جهت داد. به آن استادی که خود در دنیایی از معنویت زیسته است و همیشه کوشش ایشان بر این بوده که انسانهای دیگر نیز با کسب مفاهیم یک زندگی معنوی به آن ادمه دهند. به آن استاد، شاعر و نقاشی که با تشویق به مطالعه مرا با گذشته، حال و آینده ام پیوند داده و به خیلی از سوالات ذهنم پاسخ دادند. به آن استادی که عشق و علاقه ام به کتاب و مطالعه را مدیون راهنمایی های استادانه ایشان میدانم. استاد گرامی هرچه در وصف شما بنگارم اندک است، ولی خواستم در زاد روز بهترین استاد از شما قدردانی نموده و این روز را به شما تبریک بگویم.
عکسی با استاد محترم محمد جواد میرزاده زیرک سال 1374

کلیپ زیبایی در رابطه با پدر و فرزند و مدح زیبایی در بارۀ امام علی علیه السلام تقدم شما.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر