در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

کتاب «بازتاب اندیشه های رهبر شهید در هنر» رونمایی شد



آقای عصمت الله سعیدی مسوول انجمن خوشنویسان معاصر کویته با قرار گرفتنش در جایگاه حضوری مهمانان را در محفل خوش آمدید گفت واز افرادی که در راستای چاپ ونشر کتاب “بازتاب اندیشه های رهبر شهدی درهنر ” انجمن خوشنویسان را یاری و کمک کرده اند تشکری نموده و افزود که حمایت و تشویق دوستان سبب گردید که این اثر به شکل یک کتاب بگونه ی هنری اش چاپ و برای دوستداران هنر و رهروان اندیشه های رهبر شهید تقدیم گردد...

انجمن خوشنویسان معاصر کویته در سلسله ی فعالیتهای فرهنگی و هنری خویش، طی محفل با شکوهی روز یکشنبه ۱۰/۳/۱۳۹۱ با حضور عده ای کثیری از مردم خصوصا فرهنگیان، مدیران مکاتب، استادان و دانش آموزان مکاتب مختلف شهر کویته کتاب “بازتاب اندیشه های رهبر شهید (رح) در هنر” را رونمایی نموده و از شصت و پنجمین سالروز ولادت رهبر شهید استاد عبدالعلی مزاری، تجلیل به عمل آورد.
آقای عصمت الله سعیدی مسوول انجمن خوشنویسان معاصر کویته با قرار گرفتنش در جایگاه حضوری مهمانان را در محفل خوش آمدید گفت واز افرادی که در راستای چاپ ونشر کتاب “بازتاب اندیشه های رهبر شهدی درهنر ” انجمن خوشنویسان را یاری و کمک کرده اند تشکری نموده و افزود که حمایت و تشویق دوستان سبب گردید که این اثر به شکل یک کتاب بگونه ی هنری اش چاپ و برای دوستداران هنر و رهروان اندیشه های رهبر شهید تقدیم گردد.
بعدا از مسووول انجمن خوشنویسان شخصیت های مختلف به سخنرانی پرداخته واز مزاری واندیشه این مردم حماسه ساز درتاریخ مردم ما و از هنر وجایگاهش در ماندگاری تاریخ وهویت یک قوم و ارزش والایش درجامعه سخن راندند. احمدعلی کهزاد جنرل سکتری حزب هزاره دموکراتیک و نماینده خاص محفل آقای جاوید حسن رضایت مسول فدراسیون سرتاسری هزاره های استرالیا هرکدام به نوبه ی خود به سخنرانی پرداخته و از دست آورد بزرگ به نیکویی یاد نمودند .و همینطور چند تن دیگر به نوبه ی خود به خوانش شعر و سخنرانی خود پرداختند .اقای رضایت برداشتن گام بس بزرگ خوشنویسان و هنرمندان کویته را در راستایی حفظ هویت و روشندهی اذهان عامه مردم بواسطه هنر موثردانسته و کاری آنها را ستود .
این ابتکاری انجمن خوشنویسان معاصرکویته در باب اندیشه های رهبر شهیدعبدالعلی مزاری ،گام بزرگیست در جاویدانه ساختن این مرد نستوه واندیشه هایش که امروز به عنوان یکی از نظریه پردازان معتبر در سیاست افغانستان و چگونگی یک نظام فراگیر ومتشکل از همه اقوام واقلیت های قومی مورد بحث است. هرچند که درین اواخر تجلیل از سالروز تولد و گرامیداشت از شهادت رهبرشهید درکشورهای مختلف توانسته است که وی را به عنوان یک چهره ی ماندگار و ثبت شده درتاریخ معرفی نماید ،و گامی را که انجمن خوشنویسان معاصر بر داشتند در جاویدانگی رهبر شهید افزود.
جامعه هزاره کویته هرچند که درین اواخر از وضعیت خوبی امنیتی برخوردار نمی باشد ولی درباب فعالیت های هنری خود هنوز که هنوز است با بسیاری از حوزه ها و جوامع دیگر هزاره رقابت نموده و می نمایند. چاپ “کتاب بازتاب اندیشه های رهبرشهید درهنر” و ساختن انمیشن بزک چینی خود نمونه های بارز از ایندسته فعالیت های هنری است که کمتر نظیر خودرا می بیند.
این کتاب توانست که یکبار دیگر مقام وجایگاه هزاره های کویته را درمیان سایرجوامع هزاره در کشورهای مختلف دیگر تثبیت و حساب نو برایش باز کند . پس گفته می توانم که وضعیت بدی حاکمه برجامعه هزاره کویته همانقدر که سختی ها ومشکلات را فرا روی مردم قرار داده است به همان اندازه مردم را بیدار وآماده تر از هرزمانی دیگر ساخته است.
گزارش از محمد جلیل تجلیل
منبع: خبرگزاری وحدت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر