در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

کرزی میلیون ها دالر برای حذف فیزیکی ژنرال دوستم، محمد محقق و ضیاء مسعود هزینه می کند!


 منبعی نزدیک به شورای امنیت ملی افغانستان به کابل پرس گفته است که حامد کرزی حاضر است تا ده ها میلیون دالر برای حذف فیزیکی ژنرال عبدالرشید دوستم رهبر جنبش ملی اسلامی، محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و ضیاء مسعود عضو جمعیت اسلامی هزینه کند. این سه تن رهبری جبهه ای موسوم به جبهه ی ملی را بر عهده دارند که خواهان غیر متمرکز شدن قدرت در افغانستان هستند...


این منبع می گوید حامد کرزی و تیم وی از تحرکات سیاسی/ اجتماعی این سه تن در جبهه ی ملی بويژه عبدالرشید دوستم به شدت نگران و خشمگین است. از همین رو تیم کرزی در صفحات شمال افغانستان از طریق جمعه خان همدرد و سایر اعضای کلیدی حزب اسلامی و نیز طالبان، با پرداخت هزینه های گزاف، تحرکاتی را علیه رهبران جبهه ی ملی و نا امن سازی این مناطق بوجود آورده است. این منبع می گوید در شرق افغانستان و بويژه ولایت ننگرهار، تیم کرزی تحرکاتی را برای دامن زدن به مسایل قومی براه انداخته است. این تحرکات که بیشتر با برپایی گرده همایی صورت می گیرد، توسط گل آغا شیرزی هدایت می شود. 

طرح ترور رهبران جبهه ی ملی افغانستان و هزینه ی میلیون ها دالر برای انجام آن از سوی کرزی، در حالی فاش می شود که چند روز پیش یک حمله ی ناموفق به هدف ترور محمد محقق در شهر باستانی بامیان صورت گرفت.

منبع کابل پرس می گوید در کنار طرح ترور رهبران جبهه ی ملی افغانستان، طرح هایی برای ترور شخصیتی این افراد نیز روی دست گرفته شده است. از جمله این طرح ها، بازداشت و محاکمه ی عبدالرشید دوستم به جرم خیانت ملی می باشد. برای محمد محقق و ضياء مسعود نیز طرح های مشابهی روی دست گرفته شده که در حال بررسی می باشد.
نویسنده: کابل پرس

۱ نظر:

  1. بسیار کار خوب میشود که این جنایت کاران ازبین بروند چون اینها قاتلین هزاره ها قاتلین ازبک ها قاتلین تاجیک ها قاتلین پشتون ها هستند لعنت خدا بر این معامله گران

    پاسخحذف