در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

مقامت بهسود در برابر متجاوزین کوچی



به تاریخ 14/3/1391 ساعت پنج بعد از ظهر نیروهای مسلح کوچی ها و طالبان که با موتر و موتورسایکل و تعدادی هم پیاده بوده اند که طبق گزارش و چشمدید مردم تیزک و دایمیرداد، تعداد شان در حدود 1500 نفر و چهل موتر داکسون که مهمات و اسلحه آنان را انتقال میدادند، وارد دره کجاب شده با تاریک شدن هوا با شلیک نمودن و آتش زدن خانهها و منازل جنگ را آغاز نمودند...

مردم غیرتمند و صلح خواه افغانستان
                           اسلام علیکم و رحمته الله و برکاته!
سران مقاومت بهسود و سنگرداران غیور و  با عزت شما جهت جلوگیری از  مغشوش شدن اذهان مردم شریف کابل و جلوگیری از توطیه و جنگهای روانی با شما.
نامهی را با گزارش دقیق از حادثه کجاب و وضعیت کنونی منطقه و اطمینان خاطر بخشیدن مادران و پدران عزیز مان ارسال میدارد.
- به تاریخ 14/3/1391 ساعت پنج بعد از ظهر نیروهای مسلح کوچی ها و طالبان که با موتر و موتورسایکل و تعدادی هم پیاده بوده اند که طبق گزارش و چشمدید مردم تیزک و دایمیرداد، تعداد شان در حدود 1500 نفر  و چهل موتر داکسون که مهمات و اسلحه آنان را انتقال میدادند، وارد دره کجاب شده با تاریک شدن هوا با شلیک نمودن و آتش زدن خانهها و منازل جنگ را آغاز نمودند.
مردم کجاب که با خدا و همدیگر تعهد نموده بودند که خانه و سرزمین شان را ترک ننموده و از حریم شان دفاع مینمایند به مقاومت پرداخته، پیر و جوان و حتی زنان غیرتمند نیز در خانههای شان سنگر گرفته و به مقاومت پرداختند.
- بعد از جنگ و درگیری شدید که حدود چهارده ساعت دوام یافت نیروهای مهاجم با شکست سنگین و تلفات فراوانی مجبور به عقب نشینی شده و منطقه را ترک گفتند.
- اردوی ملی سه ساعت بعد از ختم جنگ و شکست مهاجمین در منطقه رسیده و هیچ گونه درگیری با هیچ یک از طرفین درگیر نداشته و در چند نقطه مستقر شدند.
- تلفات دقیق نیروهای مهاجم معلوم نبوده ولی طبق گزارشها احتمالاً بیشتر از 65 نفر کشته داده اند.
اما خسارات که بر مردم کجاب وارد شده سوختاندن چند خانهی مسکونی، سه نفر شهید، دو نفر اسیر نزد کوچی ها و یک نفر مفقود میباشد.
- هم اکنون اردوی ملی در منطقه کجاب وتیزک مستقر بوده و کوچیها در دشت گوله و تپههای متصل به دشت گوله و کجاب و مناطق تیزک و دایمیرداد میباشند که گاهأ تلاش برای وارد شدن در کجاب نموده اما با مقاومت جدی مردم طرف شده و برگشت داده میشوند.
مردم در  منازل و مزارع خویش مشغول کسب و کار روزانه بوده و آماده هرگونه مقاومت میباشند.
ضمن التماس دعا و تشکری از مردم غیرتمند کابل که همیشه نیت نیک و دعای خیر شان را با خود خواهیم داشت. به شما وعده داده میشود اینکه مردم در زمین و خانههای شان مانده و تا حد توان از آزادی، هویت و غرور این مردم دفاع خواهند نمود.  وسلام
سران مقاومت بهسود
جمعه، 19 جوزای 1391
منبع: افشار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر