در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

گزارشی از بهسود



آقای ناصری از دوجلسه ی به تعبیر خودش توطیه حکومت علیه هزاره ها را یاد آور شده و گفت که یک جلسه در تاریخ 6 ماه جوزا در شاه قلندر وردک با حضور داشت نماینده های حکومت و کوچی ها برگزار گردیده و فیصله صورت گرفته که کوچی ها با طالبان باید در منطقه بهسود و دایمیرداد بروند و این شورش گران(هزاره ها) را از سر راه شان بردارند. و بعد حکومت این حادثه را توجیه نماید...





روز جمعه مورخ 19/3/1391 گردهمایی مردمی در منطقه اسپی بید، بد اسیه بهسود برگزار گردیده که در این گردهمایی اعم از زن و مرد از مناطق مختلف بهسود تجمع نموده و سخنرانان از وضعیت و ضرورت ها در کجاب و بهسود سخن زدند.
مراسم با پیش خوانی یک نفر از اهالی منطقه آغاز گردیده و در قسمت دوم برنامه آقای فروغ پسر مرحوم استاد نوید بهسودی به سخنرانی پرداخته و مردم را به وحدت و همدلی دعوت نمود .
هم چنان وی از هیأتی حکومتی که اکنون در بهسود هست چند خواست مشخص را مطرح نمود
1-  درخواست  خروج بی قید و شرط کوچیها از منطقه کجاب 
2- آزادی سریع سه نفر از باشنده های کجاب که به دست کوچی ها اسیر هستند .
3- پرداخت خساره مالی مردم کجاب
4- تأمین امنیت مردم کجاب
5- پرداخت خون بهای سه نفر شهید مردم کجاب
در قسمت دوم برنامه مهدی راسخ یکی از فعالان مدنی که با جمعی از محصلین از کابل به دیدار مردم کجاب آمده بودند سخنرانی نموده و از کسانی که در این مقاومت همت به خرج دادند سپاسگذاری نموده و این شکست کوچی ها را شکست غرور فاشیستی چند صد ساله عنوان نموده و گفت که با این مقاومت روحیه آزاده گی و استبداد ستیزی مردم ما دوباره زنده گردید.
هم چنان شخصیت های اجتماعی را از لحاظ تأثیر گذاری اجتماعی خصوصأ در این قضیه به دو دسته تقسیم نمود
1- شخصیت های که شجاعت بودن با مردم را داشته و با عمل خویش صریح ترین پیام خویش را برای مردم می رسانند ، این شخصیت ها همانند سران مقاومت کجاب باعث پخش انرژی مثبت در درون اجتماع می گردند که خود باوری و غرور و آزادی را تمثیل می نمایند.
2- دسته دومی شخصیت های که با بهانه جوی ها و عدم شفافیت پیام و موضع شان که با زمزمه نشدن و نتوانستن و ممکن نبودن خود از صحنه تبریه رفته و انرژی منفی و مضر را در جامعه القا می نمایند که باعث شکست مردم می گردند
بنابراین مبارزه در دو سطح طرح می شود یک فراتر از خط قرمز که همانا دشمنان ما هستند که هر سال زمین و خانه و حرمت مردم را لگد مال شتران خویش می نمایند ، که در برابر این جبهه آشکار باید مقاومت نمود و ایستاد و سطح دوم در درون آن خط قرمز است که بی اعتمادی و نفاق و بی باوری، مردم ما را پیش از اینکه به لشکر تبدیل شوند در درون خودشان به شکست مواجه می نماید. جدی تر از همه باید در برابر این دشمن جنگید و مقاومت نمود .
در قسمت دیگری از سخنان خویش یاد آور شد که در دایمیرداد همین اکنون تعدادی زیادی از کوچی ها حضور دارند و به میانجگیری طالبان و چند نفر از مزدوران که در بین مردم جا گرفته اند و مردم را وادار به تسلیمی می نمایند از تعدادی از مردم تعهد گرفته اینکه هیچ کسی وضعیت را اخلال نکنند .
اگر کسی وضعیت را اخلال نمود از جانب طالبان مورد پی گرد و مجازات قرار خواهد گرفت
ایشان این تصمیم و وضعیت را نکوهش نموده گفت که اطلاع داریم که هر روز جوانان و مردم را اذیت می کنند به بهانه های اینکه کی اسلحه دارد ؟ کی بادولت ارتباط دارد ؟ و...
وی خطاب به مردم دایمیرداد و بهسود تأکید نمود که در زمان ما توقع و خواست ما از زندگی تنها زنده ماندن نیست که اگر طالب و یا دولت هر که امنیت را تأمین نمود فرق نمی کند و ما راضی هستیم ،نه
بلکه این حداقل خواست ما است ما همانند آب و نان به تعلیم و صحت و آزادی ضرورت داریم که برای بدست آوردن اش هزینه های زیادی پرداخت نموده ایم .
در اخیر برنامه آقای ناصری سخنرانی نموده و در نخست از چند قوم بهسود و کجاب که به مقاومت شجاعانه نموده اند سپاسگذاری نموده و موفقیت بیشتر برای ایشان خواستار گردید.
آقای ناصری با لحن سریح و جدی از علما گلایه نموده گفت که این علما که سربازان گمنان امام زمان اند کجا هستند ؟
کسانی که با سهم امام مردم زندگی می کنند ولی در صحنه های حساس پشت به مردم می کنند این ها خاینین ملت اند ؟
این ها عالم دین نیستند بلکه سربازان آقای کرزی هستند .
سربازان وزارت حج و اوقاف هستند و هم چنان اضافه نمود اینکه اگر در کدام شهر ایران منازعهی پیش بیاید مطمینأ اولین کسانی که پیشتر از خود ایرانی ها به صحنه می رسند همین ها (آخوندها ما ) اند.
ولی در مورد این فاجعه بزرگ حتی یک اطلاعیه هم صادر نکرده اند .
وی هم چنان در قسمت دیگر از صحبت های شان از رهبران سیاسی شکایت نموده و آنان را متهم به بی مبالاتی و عدم ظرفیت رهبری نموده یاد کرد که این ها حتی به خاطر مردم حاضر نیستند که یک به دفتر یک دیگر رفته و در مورد این معضله صحبت نمایند .
آقای ناصری از دوجلسه ی به تعبیر خودش توطیه حکومت علیه هزاره ها را یاد آور شده و گفت که یک جلسه در تاریخ 6 ماه جوزا در شاه قلندر وردک با حضور داشت نماینده های حکومت و کوچی ها برگزار گردیده و فیصله صورت گرفته که کوچی ها با طالبان باید در منطقه بهسود و دایمیرداد بروند و این شورش گران(هزاره ها) را از سر راه شان بردارند. و بعد حکومت این حادثه را توجیه نماید.
و جلسه دومی در مقر ولسوالی دایمرداد برگزار گردیده که حدود 65 نفر در آن شرکت داشته و فیصله نموده اند که باید با تمام قوت بر مناطق کجاب و بهسود حمله صورت گیرد .
مردان یاغی این مردم سر زده شده و زنان و دختران شان در داکسون ها انداخته شده به لوگر برده شوند تا اینکه سران این ها قرآن گرفته بیایند و التماس کنند که ما اشتباه نموده ایم و تعهد می نماییم که دیگر در مقابل کوچی ایستاد نمی شویم و زن و دختر ما را آزاد نمایید .
وی این اقدام را یک توطیه آشکار علیه هزاره ها دانسته و اضافه نمود که این ها از جمله ادامه دهندگان راه عبدالرحمن جلاد هستند .
در اخیر خطاب به مردم تأکید نمود که هوشیار باشید و متحد شده و منتظر کسی دیگر نباشید بلکه به خود باید متکی بود و به مردم وعده داد اینکه وارثین و فرزندان .
مزاری کبیر ، ابراهیم گاو سوار ، فرزندان میریزدان بخش سردار و وارثین قهرمانان تاریخ هزاره بالاخره گردهم آمده و این ننگ بشریت را از بنیاد بر می چینند .
مراسم با بر پا نمودن نماز جمعه با امامت آقای ناصری ختم گردید.
سران مقاومت بهسود
منبع: جمهوری سکوت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر