در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

با ادامه حضور مسلحانه کوچی ها و طالبان در بهسود چندین مکتب همچنان مسدود است


باشندگان مناطق بهسود ولایت میدان از مسدود بودن مکاتب این مناطق شکایت نموده و می گویند که هنوزهم کوچی های مسلح و طالبان در منطقه حضور دارند و چندین مکتب در این مناطق مسدود می باشند. باشندگان محل از حکومت می خواهد که اخراج کوچی ها از منطقه زمینه را برای برگشت دانش آموزان به مکاتب فراهم سازد...

هنوز هم کوچی های مسلح و طالبان در مناطق مختلف بهسود حضور دارند.
باشندگان مناطق بهسود ولایت میدان وردک می گویند که به دلیل حضور کوچیهای مسلح و طالبان در منطقه هنوز هم شماری از مکاتب این مناطق به روی دانش آموزان مسدود می باشند. باشندگان ومتنفذین منطقه می گویند که هنوزهم کوچی های مسلح وطالبان در این مناطق حضور دارند وچندین مکتب دراین مناطق مسدود بوده وشاگردان ازرفتن به مکتب بازمانده اند.
هرچند اردو و پولیس ملی در مناطق بهسود مستقر هستند اما اقای سلطانی می گوید که حضوراین نیروها برای برگشت کوچی های مسلح و طالبان از این مناطق، تاثیری نداشته است. او از دولت می خواهد که کوچی های مسلح را از این مناطق بیرون کند تا زمینه برای بازگشت مردم محل فراهم شود.
مسدود بودن مکاتب و دور ماندن شاگردان از معارف بگفته مردم محل یکی از مشکلاتی است که کوچی های مسلح و طالبان همه ساله برای مردم برخی از مناطق بهسود به بار می آورند و آینده روشن معارف این مناطق را با تهدید مواجه می کند. سال گذشته نیز با آمدن کوچی های مسلح و طالبان به ولسوالی های حصه اول و دوم بهسود میدان وردک، 11 باب مکتب تعطیل شده و بیش از 3500 شاگرد از درس و تعلیم بازمانده بودند.
منبع: وحدت نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر