در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

برگزاری آزمون آزمایشی کانکور توسط انجمن علمی- فرهنگی کوشان در کویته (گزارش نوشتاری و تصویری)



تعداد اشتراک کننده ها در آزمون آزمایشی بیشتر از 1600 نفر بود، که در ذات خود این آزمون یکی از بی سابقه ترین آزمون های آزمایشی کانکور در این ساحه بود. در حین که آزمون جریان داشت اتشه معارف افغانستان، محترم حاجی نجیب برای نظارت از چگونگی برگزاری این آزمون تشریف آوردند. وی با دیدن از صحنه آزمون، نظم و نظارت دقیق و کامل از آزمون سبب خوشحالی اش شده و برداشتن این گام را توسط انجمن علمی- فرهنگی کوشان برای دانش آموزان یک موفقیت بزرگ شمرده و از شیوه ی برگزاری آن استقبال نمودند...
انجمن علمی – فرهنگی کوشان روز یکشبنه بتاریخ 24/6/2012 م، کانکور آزمایشی را جهت انگیزه دهی، ارتقای سطح علمی، رقابت سالم و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان لیسه های هزاره تاون شهر کویته با شیوه های نوین کانکور افغانستان برگزار نمود. در این کانکور آزمایشی بیشتر از ۱۶۰۰ داوطلب از لیسه های مختلف هزاره تاون شرکت نموده بودند.
آزمون با تلاوت چند از کلام الله مجید توسط آصف رضایی یک تن از اشتراک کننده ها در آزمون حوالی ساعت ۸:۱۰ دقیقه صبح آغاز گردید. قابل یاد آوریست که انجمن علمی – فرهنگی کوشان جهت نظم بهتر و سهولت این آزمون، شاگردان را به دو دسته تقسم نموده بودند که دوره لیسه از صنف دهم الی دوازدهم آزمون شان قبل از ظهر و دوره متوسط که امتحان شان به شکل ارزیابی بود، بعد از ظهر تعیین گردیده بود.
بعد از تلاوت کلام الله مجید، استاد عبدالقیوم مرادی یکتن از اعضای این انجمن در ضمن خوش آمدید به داوطلبان به تشریح روش حل سوالات و راهنمایی نمودن دانش آموزان در راستای طریقه انتخاب درست رشته پرداختند. سپس دانش آموزان که تا هم اینک کتابچه های سوالات شانرا دریافت نموده بودند، شروع به حل کردن سوالات شان کردند. دوره اول که در دو سالن شاگردان جابجا شده بودند، حوالی ساعت یازده قبل از ظهر به اتمام رسید.
شروع آزمون دوره متوسطه، که اینها نیز در دو سالن جابجا شده بودند، ساعت 1:20 بعد از ظهر و ختم آن ساعت 3:00 بعد از ظهر اعلان گردیده بود.
این کانکور آزمایشی که توسط انجمن علمی – فرهنگی کوشان راه اندازی و برگزار گردیده بود با استقبال گرم مدیران مکاتب، اساتید و دانش آموزان روبرو شد و آنها از انجمن جهت برگزای این آزمون موفق برای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با روش نوین کانکور افغانستان تقدیر و تشکری نمودند.
تعداد اشتراک کننده ها در آزمون آزمایشی بیشتر از 1600 نفر بود، که در ذات خود این آزمون یکی از بی سابقه ترین آزمون های آزمایشی کانکور در این ساحه بود. در حین که آزمون جریان داشت اتشه معارف افغانستان، محترم حاجی نجیب برای نظارت از چگونگی برگزاری این آزمون تشریف آوردند. وی با دیدن از صحنه آزمون، نظم و نظارت دقیق و کامل از آزمون سبب خوشحالی اش شده و برداشتن این گام را توسط انجمن علمی- فرهنگی کوشان برای دانش آموزان یک موفقیت بزرگ شمرده و از شیوه ی برگزاری آن استقبال نمودند.
همچنان محترم احمد علی کهزاد، جنرل سکرتری حزب هزاره دموکراتیک نیز با حضور در صحنه آزمون، در ضمن نظارت از چگونگی برگزاری آزمون، از عده ای داوطلبان در مورد سوالات شان و نیز رشته مورد نظر شان سوالاتی پرسیدند. ایشان نیز در ضمن تقدیر و تحسین از عملکرد مثبت انجمن علمی و فرهنگی کوشان، آنها را تشویق به ادامه این روند نموده و اظهار داشتند که در زمانی که دیگران به انتحار و قتل و کشتار می اندیشند، مردم ما به علم و انسانیت می اندیشند. به گفته ایشان ممکن برای فعلا کامیابی موقت از تفنگ، وحشی گری و انتحار باشد، ولی بدون شک آینده از آن مردمی است که با سلاح علم و انسانیت مجهز باشند.
در آخر آزمون، استاد عبدالله رفیعی مسوول انجمن علمی – فرهنگی کوشان، از حزب هزاره دموکراتیک جهت تامین امنیت آزمون کوشان و همچنان از محصلان بورسیه افغانستان در پاکستان و هندوستان و استادان مکاتب و نیز از همکاری بیش از حد مدیران مکاتب تشکر و سپاسگزاری نمودند.

در این کانکور آزمایشی بیشتر از ۱۶۰۰ داوطلب از لیسه های مختلف هزاره تاون شرکت نموده بودند.
استاد قیوم مرادی در حال توضیح دادن به داوطلبان
آقای کهزاد در حال پرسیدن سوال از یک داوطلب
نماینده معارف افغانستان، آقای حاجی نجیب در حال سوال کردن از یک داوطلب
نمایی از آزمون
نمایی از آزمون
استاد قیوم در سالن دوم
آقای کهزاد در حال پرسش از یک داوطلب
استاد نعمت جویا در حال نظارت
جلیل تجلیل در حال پاسخگویی به سوال یک شاگرد
نمایی از شاگردان
عکسی از عده ای از برگزار کنندگان کانکور آزمایشی کوشان
گزارش از تجلیل شهر کویته
منبع: خبرگزاری وحدت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر