در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

دین داری پول محور (حکایت قرآنسوزی کوچیان و سکوت مقدس مآبان)


دیری نپائید که سپاهیان جهل و لشکریان جور، با بیرق های سفید و قلب های سیاه ، بنام کوچی و طالب با داتسون و پیکا ، راکت و مسلسل، راهی بهسود و دایمرداد گردیدند و بار دیگر در سایه دولت فاسد کرزی و رهبران محفاظه کار شیعی و هزارگی و سیاستمداران نان به نرخ روز خور فاجعه آفریدند. در این تجاوز گسترده که حدود ۲۰۰۰ نیروی مسلح متجاوز بر سر خانه و کاشانه بهسودیان فقیر و بی دفاع ریختند  تا زندگی روستایی او را به یغما برده و دموکراسی دروغین غربی و بوق و کرنای حقوق بشرو هدیه ی تمدن امریکایی را به مسخره گرفته و توحش طالبانی و انسان ستیزی اوغانی را به نمایش بگذارند...


بنام خدا
 وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ یُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِی قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ‌ (۲۰۴)
و از میان مردم کسى است که در زندگى این دنیا سخنش تو را به تعجّب وامى‏دارد ، و خدا را بر آنچه در دل دارد گواه مى‏گیرد ، و حال آنکه او سخت‏ترین دشمنان است .﴿البقرة، ۲۰۴﴾
قرآن سخن مستقیم  خدا، وسیله هدایت و نجات بندگان است و برای ما ارزش و قداست ذاتی دارد بنا بر این آنگاه که به این کتاب عظیم الشان آسمانی اهانتی صورت گیرد بایسته است که مسلمانان و معتقدان به حرمت و قداست این رساله الهی در تقبیح و محکومیت این عمل با گفتار و رفتار  به پا خیزند.
اما در زمانه ی ما که نزد برخی  همه چیز حتی ارزشها و اعتقادات جنبه ابزاری پیدا نموده و بر مدار و محور منافع پست دنیوی و حتی لذات شهوانی می چرخد این توقع بیهوده است. همین چندی پیش بود که سربازان آمریکایی در پایگاه بگرام قرآن را به آتش کشیدند و پیشتر از آن تری جونز کشیش آمریکایی به چنینی اقدام غیر انسانی دست زد و….آن چه در این میان قابل توجه بود و نیز تحسین بر انگیز، اعتراضات و تظاهرات ، بیانیه ها و مصاحبه ها لعن و نفرینها ، طومار تکفیر و تقبیح ها  بود که در رسانه های دیداری و شنیداری و…. بروز یافت. ما هم گفت درود فرستادیم بر این همه غیرت دینی و عرق مسلمانی که تحمل یک لحظه توهین به مقدسات دینی را بر نمی تابند لذا خدای را سپاس گفتیم بر این دینداران مسئول و متدینان متعهد و آرزو کردیم که  بر اجر اخروی و مزد دنیوی این جماعت افزوده تر گردد.
اما دیری نپائید که سپاهیان جهل و لشکریان جور، با بیرق های سفید و قلب های سیاه ، بنام کوچی و طالب با داتسون و پیکا ، راکت و مسلسل، راهی بهسود و دایمرداد گردیدند و بار دیگر در سایه دولت فاسد کرزی و رهبران محفاظه کار شیعی و هزارگی و سیاستمداران نان به نرخ روز خور فاجعه آفریدند. در این تجاوز گسترده که حدود ۲۰۰۰ نیروی مسلح متجاوز بر سر خانه و کاشانه بهسودیان فقیر و بی دفاع ریختند  تا زندگی روستایی او را به یغما برده و دموکراسی دروغین غربی و بوق و کرنای حقوق بشرو هدیه ی تمدن امریکایی را به مسخره گرفته و توحش طالبانی و انسان ستیزی اوغانی را به نمایش بگذارند.
در این تهاجم وسیع طالبان کوچی نقاب بر هیچ چیزی رحم نکردند از جان انسان تا خانه های گلین و مزارع  جو و گندم و درختان و نهالهای نَوتَک و از مکاتب تا منابر و مساجد و حسینینه ها و حتی قرآن کریم! همه در آتش بیداد کوچی سوختند بی آنکه لرزه بر اندام موءمنی بیندازند و متدینی  را به واکنش وادارد! تمام رسانه های که دیروز علیه سرباز سرخورده و بد طینت امریکایی و پیشتر از آن علیه کشیش کلیسای فاسد به صدا در آمده بودند در برابر این جنایات سکوت معنی داری نمودند گویا نه انسانی کشته شده ونه خانه ای تاراج شده و نه ارزشهای الهی به استهزا گرفته شده ! من هرچه به ذهنم فشار می آورم هیچ توجیهی برای این بی تفاوتی پیدا نمی توانم .
چرا قرآن مجید قداستش را از دست داده که در زیر پاهای بیابانگردان بنام کوچی ورق ورق می شود و او با خیال راحت به آتش می کشد اما لبان معترض سابق و ناظران لاحق همه بند آمده و کسی علیه این همه جسارت چیزی نمی گویند و نمی نویسند. چرا مسجد و حسینیه ی سوخته در بهسود احترام و ارزشی ندارند و کسی از آنها دفاعی نمی کنند؟ کجایند مدعیان مسلمانی و پیروی از قرآن و عترت ؟ چرا برای معلوم شدن جنازه های شهدای کجاب که در کوه ها مانده کسی از سر دینداری و مسلمانی اقدامی انجام نمی دهد چرا حتی یک سطر خبر در بنگاه های طویل و عریض خبرپراکنی  شان نشر نمی کنند؟ قرآنی که در بهسود به آتش کشیده شده همانی نیست که بردستان نحس «تری جونز» سوزانده شد؟ تا کنون بر سیاست یک بام و دو هوا می خندیدیم و به نظر من بیش از سیاست در جامعه وزمانه ما دیانت یک بام و دو هوا وجود دارد و باید این مثال را بیشتر برجسته نمائیم.
تنها یک  تو جیه می توان یافت و آن اینکه در اینجا برای «دیانت معیشت محور» زمینه ای وجود ندارد و تو هرچه از بهسود بگویی و خانه ها و قرآنهای سوحته اش کسی هوای جیبت را ندارد «مذهب و مکسب» باید یکی باشد بر این اساس است که قرآن بهسودی بی ارزش است چون مایه­ی مکسب و درآمد نیست بگذار که بسوزد و بسوزد حتی این ارزش را ندارد که  دو دقیقه برایش زمان صرف کنی و دو سطر گزارشش را نشر کنی. بگذار حسینیه های بهسود از یکسر بسوزد چون حسینیه و بیرق حضرت امام حسین  زمانی ارزش دارد که در پایش گاو صندوق بگذاری و روزها تبلیغ کنی تا مردم پرکنند و شبها خالی کنی! قرآن وقتی که در آمد نداشته باشد از منظر این جماعت نه الفاظش ارزش دارد و نه محتوایش!  وقتی که می گوید مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعاً وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً (۳۲)
 هر کس کسى را جز به قصاص قتل ، یا [ به کیفر ] فسادى در زمین بکشد ، چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد . و هر کس کسى را زنده بدارد ، چنان است که گویى تمام مردم را زنده داشته است .( المائدة) اگر منافع را تامین نکند این پیام های صریح و قاطع گوش شنوایی ندارد
—————————-
تصاویر از آتش زدن قرآن کریم و حسینیه ها در بهسود توسط طالبان کوچی نما
نویسنده: محمد امین حسنی
منبع: غرجستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر