در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۶, جمعه

ژنرال دوستم از یک سوء قصد جان سالم بدر برد!



این حمله در حالی صورت می گیرد که معاون دادستانی افغانستان چند روز پیش در گفتگو با رسانه ها گفته بود که اگر اتهام خیانت ملی بر ژنرال دوستم ثابت شود، او به حبس ابد یا اعدام محکوم خواهد شد...

چند روز پس از متهم شدن ژنرال عبدالرشید دوستم به خیانت ملی توسط شورای امنیت ملی افغانستان و ارجاع دوسیه به دادستانی کل، امروز او در شهر شبرغان مورد حمله قرار گرفت که از این حمله جان سالم بدر برد. این حمله صبح امروز و با انفجار یک بمب کنترل از راه دور صورت گرفت. در نتیجه این حمله چند تن زخمی شدند.
این حمله در حالی صورت می گیرد که معاون دادستانی افغانستان چند روز پیش در گفتگو با رسانه ها گفته بود که اگر اتهام خیانت ملی بر ژنرال دوستم ثابت شود، او به حبس ابد یا اعدام محکوم خواهد شد.
چند روز پیش نیز محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان از یک سوء قصد در شهر بامیان جان سالم بدر برد. او در نشستی خبری در شهر کابل حکومت را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.
ژنرال دوستم و محمد محقق اعضای رهبری جبهه ای موسوم به جبهه ی ملی هستند. احمد ضیا مسعود رییس این جبهه، چند روز پیش در واکنش به حمله به محقق و اتهام خیانت ملی به دوستم، واکنش سخت نشان داده و بصورت غیر مستقیم اعضای حکومت را به خیانت ملی متهم کرد.
ژنرال دوستم در سال 1383 خورشیدی نیز هدف حمله ی افراد انتحاری طالبان قرار گرفت که جان سالم بدر برد. در آنوقت طالبان مسئولیت حمله به او را بر عهده گرفتند. سخنگوی وقت طالبان عبدالطیف حکیمی گفته بود که آنان قصد داشتند انتقام صدها طالب کشته شده بدست دوستم را بگیرند.
منبع: کابل پرس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر