در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۲۹, دوشنبه

حمله شدید بر اتوبوس حامل محصلان هزاره در کویته


     امروز دو شنبه 18/6/2012م، ساعتی قبل زمانی که اتوبوس حامل محصلان دانشگاه انفارمیشن تکنولوژی (BUIT)، محصلان هزاره اش را از مهر آباد به طرف دانشگاه واقع نزدیک میدان هوایی کویته می برد، در سمنگلی رود منطقه جناح تاون مورد حمله شدید قرار گرفت و در نتیجه آن قرار اطلاعات اولیه حد اقل ۵ تن شهید و ۷0 تن زخمی شده اند، قابل یادآوریست که در بین شهدا و زخمی ها پسران و دختران شامل اند و وضعیت صحی اکثر از زخمی ها بسیار وخیم است و آنها به شفاخانه های مختلف و عده کثیر شان به شفاخانه نظامی شهر "سی ایم ایچ" انتقال داده شده اند. تلویزیون ها پاکستانی گزارش می دهند، که یک بمب که در آن 40 الی 50 کیلو گرام مواد منفجره جاسازی شده بود، در یک موتر نصب و در کنار سرک قبلا جا بجا شده بود، که در زمان عبور اتوبوس انفجار داده شد و در نتیجه آن بر علاوه اتوبوس، چندین موتر دیگر و افرادی که در آن ساحه بودند متاثر شدند، اما به گفته یکی از شاهدان عینی از برادارن ازبک، که پسر خوردسالش زخمی شده بود، شخصی انتحار گر خودش را با موتر و یا موترسایکل به اتوبوس زده و عامل این فاجعه شده است. به گفته یکی از محصلان هزاره ساکن افغانستان، که دوره بورسیه اش را در این دانشگاه طی می کند، در بین محصلان شهید و زخمی نه تنها محصلان هزاره شهر کویته، بلکه محصلان هزاره ساکن افغانستان که با گرفتن بورسیه در این دانشگاه درس می خوانند، نیز وجود دارد.
عبدالله رفیعی
کویته 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر