در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

خشکسالی هزاران خانواده را از دایکندی آواره کرده است

قابل ذکر است که براساس گزارش ها در طی دو سال اخیر، ۲۳۰۰ خانواده در مناطق مختلف ولای دایکندی به دلیل خشکسالی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند...




































مقامات محلی ولایت دایکندی می گویند، شانزده هزار خانواده در ولایت دایکندی به دلیل خشکسالی مناطق شان را ترک نموده اند.
قربان علی ارزگانی والی ولایت دایکندی می گوید، خشکسالی در سال جاری خورشیدی باعث از بین رفتن حاصل مزارع دهقانان در ولایت دایکندی گردیده و به همین دلیل کوچ دسته جمعی ناشی از خشکسالی در این ولایت نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
او گفت، بر طبق بررسی ها شانزده هزار خانواده تاکنون خانه هایش خویش را در ولایت دایکندی رها نموده و آواره گردیده اند که نسبت به سال قبل یک و نیم برابر افزایش داشته است.
وی بیان نمود که خانواده های بی جا شده از ولسوالی های میرامور، شهرستان، اشترلی، سنگ تخت و نیلی می باشند که بر اثر خشکسالی ها مجبور به ترک خانه هایشان شده است.

ارزگانی کوچ های اجباری در دایکندی را که به دلیل خشکسالی صورت می گیرد را نگران کننده ابراز نموده و گفت، یک هیئت از سوی کمیته ملی مبارزه با حوادث، ریاست زراعت و مالداری ونهادهای کمک کننده تعیین شده است تا وضعیت در این ولایت را را به صورت اساسی بررسی نماید.
وی افزود، این هئیت امار خانواده های متضرر و آسیب دیده و مساحت زمین های زراعتی را که دچار اسیب شده اند را بررسی می نماید تا اقدامات عاجل و ضروری روی دست گرفته شود.
به گفته والی دایکندی مقام های محلی این ولایت، کمیته ملی مبارزه با حوادث و وزارت زراعت و مالداری را در جریان قرار داده اند و منتظر کمک های این نهاد می باشند.
قابل ذکر است که براساس گزارش ها در طی دو سال اخیر، ۲۳۰۰ خانواده در مناطق مختلف ولای دایکندی به دلیل خشکسالی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.
منبع: وبلاگ والی دایکندی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر