در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۱ خرداد ۱۹, جمعه

جنایات کوچی ها در بهسود



برای مشاهدۀ بقیۀ ویدیو ها به ادامۀ مطلب مراجعه نمایید...



منبع: راه فردا

۳ نظر:

  1. این واقعآ جایی تاسف است که مردم ما چرا نمیتوانند از خود و اموال شان دفاع کنند . ولی فقط بلدن که بعد از هراتفاقی ناگواری عزاداری و مظلوم نمایی کنند . یکی از دلایل که روحیه مردم ما خیلی ضعیف است همین مراسم هایی رنگارنگ عزاداری است ، که نمیتوانند بایک روحیه قوی در مقابل هر شرایط بدی با غرور مثلی کوه استوار ایستاده گی کنند ، و منتظر یک شیخ ، قریه دار ، رهبر ، سید نمیدانم دیگر چه کسانی میمانند که حده دار تمام مسؤلیت ها باشند و آنها دنباله رو آقایان .
    اینکه معلوم است هر سال بنابر هر نامی دشمنی بالای شان حمله میکنند ولی بعداز هراتفاقی مظلوم نمایی و عزاداری میکنند . باید سینه ای هر دشمنی را با اولین ضربه بشکافی و نابودیش کنی . باید مردم ما در مقابل هر دشمنی برای ضربه وارد کردند پیش قدم باشند و به هیچ معیاری اخلاقی نباید در مقابل دشمن قسم خورد ای خود باور داشته باشند و مدارا کنند ، و باید جگر شان را پاره کنند .
    و تمامی قلم بدستان مردم ما باید این روحیه قوی و استوار را برای مردم ما یاد آوری کنند.
    و تمامی معیار های شعار گونه ای دموکراسی ، اسلام ، مذهب ،حقوق بشر ..... بگذارند برای روز های که همه بتوانند این مسایل درک کنند ، بعد یاد آوری کنند .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      جناب محترم بين سيدوهزاره نفاق نيندازالبته كلگي ما شيعه هستيم واين را ازيادمبركه هرگونه اتفاق بدكه براي هزاره ها پيش بيايدمردم سيدهم ازآن بي بهره نماندن كه ما نمونه آن را دربسياري ازمناطق مشاهده نموديم يكاولنگ بسياري ازشهداازمردم سيدبودندكه دردوران طالبان تلفات دادند وبهتراست نفاق نيندازيم

      حذف
    2. به نظرم که این نفاق بین هزاره و سید نیست، بلکه یک واقعیت است. هزاره ها از فداکاری سید های چون بلخی بزرگ و سید علی علوی (سکرتر شیهد مزاری) به نیکویی یاد میکنند. اما از سید های یکه ولنگ که شما یاد کردید، آنان خایین های بودند که بیرق سفید بلند کرده و به ستقبال طالبان رفتند و گفتند که طالبان برادران ما هستند و طالبان هم نامردی نکرده همگی را مردار کرده و گفتند که شما به خود نشدید به ما هیچ نمی شوید و همگی را به جهنم فرستاد. آیا شما این را شهید میگویید؟

      حذف